تبیان، دستیار زندگی
کتاب قلعه حیوانات ظاهرا داستانی راجع به حیوانات است.داستان در مورد انقلابی است که با شکست مواجه می شود وبر اساس انقلاب روسیه و سوء استفاده جوزف استالین از قدرت به رشته تحریر در آمده است .
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : شکوفه باصری
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

قلعه حیوانات

(معرفی کتاب،زنگ های پرورشی)

در بسیاری از مدارس، مسابقات کتاب و کتابخوانی برگزار می شود. انتخاب کتاب مناسب و معرفی آن به دانش آموزان، از موضوعاتی است که می بایست با دقت توسط دبیر محترم پرورشی و امور تربیتی و دیگر مسئولان مدرسه بررسی شود. در این راستا مرکز یادگیری سایت تبیان،‌ به منظور پر بار کردن زنگ های پرورشی در این بخش اقدام به معرفی کتاب هایی مناسب برای دانش آموزان نموده است.

امید است که شما گرامیان، این پیشنهادات مورد استفاده شما عزیزان قرار بگیرد.

قلعه حیوانات

نام کتاب :قلعه حیوانات

نویسنده: جورج اورول

مترجم: حمیدرضا بلوچ

چاپ سوم 1385

انتشارات: مجید

کتاب قلعه حیوانات ظاهرا داستانی راجع به حیوانات است. داستان در مورد انقلابی است که با شکست مواجه می شود و بر اساس انقلاب روسیه و سوء استفاده جوزف استالین از قدرت به رشته تحریر در آمده است .

پیام کلی کتاب این است که تمایل انسان به قدرت مانع از شکل گیری جامعه بی طبقه می شود. هریک از حیوانات این داستان نماینده تیپ یا طبقه خاصی از اجتماع هستند.

خوک ها همان بلشویک ها هستند که کارشان خواندن ،نوشتن و سازماندهی سایر حیوانات است.

ناپلئون همان استالین است و اسنوبال ،نقش تروتسکی را ایفا می کند . بوکسر، اسب زحمت کش نماینده طبقه کارگر است.

در ابتدا گروهی از حیوانات مزرعه که مورد بد رفتاری صاحب مزرعه قرار دارند انقلاب می کنند و قوانینی را برای پایه ریزی جامعه ای مبتنی بر مساوات وبرابری به تصویب می رسانند ولی این قوانین به تدریج زیر پا گذاشته می شود و ...

این کتاب مناسب برای گروه سنی ه(دوره دبیرستان )می باشد.


مرکز یادگیری سایت تبیان - تهیه: شکوفه باصری

تنظیم : نسیم گنجی منش