تبیان، دستیار زندگی
افرادی که بطور دائم فشار خود را اندازه گیری می کنند، ممکن است مشکلاتی برایشان در اثر تکرار دائم اندازه گیری فشار خون برایشان بوجود آید. برنامه کاربردی برای iphone،ipad تنظیم شده است که به راحتی می‌تواند این مشکل را حل کند...
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

Iphone تنظیم کننده فشارخون‌!


افرادی که بطور دائم فشار خود را اندازه گیری می کنند، ممکن است مشکلاتی برایشان در اثر تکرار دائم اندازه گیری فشار خون برایشان بوجود آید. برنامه کاربردی برای iphone،ipad تنظیم شده است که به راحتی می‌تواند این مشکل را حل کند.

افرادی که بطور دائم فشار خود را اندازه گیری می کنند، ممکن است مشکلاتی برایشان در اثر تکرار دائم اندازه گیری فشار خون برایشان بوجود آید، اینجاست که فناوری به کمک ما می آید. برنامه کاربردی برای iphone،ipad تنظیم شده است که به راحتی می‌تواند این مشکل را حل کند.

iphone تنظیم کننده فشارخون‌!

طیق نوشته  گیزمگ، "سیستم فشار خون" iHealth که با آیفون، آیپاد و آی‌پد کار می‌کند، از یک بازوبند به منظور کنترل فشار خون، تشکیل شده است. این بازوبند به یک پایه متحرک متصل بوده و برنامه کاربردی iHealth که رایگان می باشد را نیز دارا می باشد. بدین ترتیب کاربر می‌تواند روی وسیله انتخابی‌، آن را راه اندازی کرده و فشار خون سیستولی و دیاستولی و سرعت ضربان قلب اندازه گیری و ثبت کند.

سیستم فشار خون، می تواند برای بیمارانی که دارای بیماری فشار خون هستند، در خانه مورد استفاده قرار ‌گیرد. نکته دیگر در مورد باتری‌های قابل شارژ آن است که بدین صورت، به راحتی می توان خارج از خانه برای مثال در مسافرت نیز از آن استفاده کرد. کاربران وسیله الکترونیکی‌ خود را بر  روی این پایه (که وسیله را هم شارژ می‌کند) می‌گذارند و اطلاعات به دست آمده از بازوبند اندازه‌گیری کننده فشار خون را وارد آن می‌کنند.

iphone تنظیم کننده فشارخون‌!

پس از ورود داده‌ها به دستگاه برنامه کاربردی مسئولیت اندازه گیری را به عهده می‌گیرد. این برنامه داده‌های فرستاده‌ شده از بازوبند را به صورت اشکالی روی صفحه رسم می‌کند

همچنین در نمایشگاه IFA امسال، شرکت عرضه کننده iHealth اقدام به عرضه ترازوی دیجیتالی کرد که بوسیله درگاه بلوتوث به آیفون کاربر متصل شده و تمام اطلاعات مربوط به وزن و همچنین افت و خیزهای آن طی مدت مشخص را به کاربر ارائه می‌کند.

نرم‌افزار iHealth رایگان بوده، اما قیمت دستگاه سنجش فشار خون آن 99 دلار اعلام شده است. ناگفته نماند که iHealth علاوه بر آیفون قابلیت اجرا در آیپاد تاچ و آیپد را هم دارد.

iphone تنظیم کننده فشارخون‌!

پس از سنجش فشار خون و ضربان قلب، آنها را به صورت نمودار مقایسه‌ای روزانه یا ماهانه کاربر و یا مقایسه با استاندارهای بهداشت جهانی ارائه می‌کند. همچنین کاربر می‌تواند گزارش ارائه شده از سوی iHealth را به پزشک خود و یا اعضای خانواده‌اش ایمیل کند.

کاربران می‌توانند از این وسیله برای کاهش وزن خود مورد استفاده قرار دهند و نتایج را با  توسط Email برای پزشک معالج خود ارسال نمایند. iHealth Scale با باتری نیم‌قلمی کار می‌کند و وزن را بر حسب کیلوگرم یا پوند ثبت می‌کند. این سیستم ، هنوز  به بازار عرضه نشده است.

اندازه‌گیری میدان مغناطیسی یا تسلامتر برای آی‌پد و آی‌فون!

iphone تنظیم کننده فشارخون‌!

ای برنامه با استفاده از سخت‌افزار قطب نمای دستگاه ، قادر است شدت میدان مغناطیسی را اندازه گیری کند و لازم به ذکر است که یکی از مزایای آن دقت بالای آن است. در قسمت سمت راست بالای آی‌فون و آی پد یک سخت‌افزار مخصوص وجود دارد  که به عنوان قطب نمای دستگاه عمل می‌کند.

این اپلیکیشن، همچنین می‌تواند تغییرات میدان اندازه‌گیری شده را، برروی یک نمودار نشان دهد. این برنامه دارای  قابلیت کاربردی دیگر نیز می باشد. همچنین می‌توانید واحد اندازه گیری را به طور دلخواه به تسلا یا گوس تغییر دهید.

توجه داشته باشید که این اپلیکیشن فقط برروی آی‌پد و آی‌فون کار می‌کند و آی‌پاد تاچ به دلیل نداشتن قطب نما قادر به اندازه گیری میدان مغناطیسی نیست.

فائزه سیدخاموشی

بخش دانش و زندگی تبیان


منابع:

Two Blood Pressure Monitors for iPhone & iPad by: Charlie White

itunes.apple

imedicalapps

Withings releases iPhone Blood Pressure Monitor by David Carnoy