تبیان، دستیار زندگی
این شهید عزیز نقل می کرد که من به ژنرال های روسی با اطمینان گفتم که ما می توانیم به این فناوری دست پیدا كنیم و همانند این موشك را بسازیم و البته پوزخندی به عنوان پاسخ بر لبان ژنرال های روسی نقش بست
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ساخت موشک با توسل به امام رضا(ع)

خاطره ای از شهید مقدم(شهید حادثه ملارد) / ساخت موشک فوق حساس با 3 روز توسل در حرم امام رضا(ع)


این شهید عزیز نقل می کرد که من به ژنرال های روسی با اطمینان گفتم که ما می توانیم به این فناوری دست پیدا كنیم و همانند این موشك را بسازیم و البته پوزخندی به عنوان پاسخ بر لبان ژنرال های روسی نقش بست


ساخت موشک با توسل به امام رضا(ع)

علی رضا زاکانی نماینده مردم تهران با ذکر و یاد شهید مقدم از شهدای حادثه ملارد، خاطره ای از این شهید بزرگوار نقل می کند که خواندنی است: روزی با هم از نماز جماعت برمی گشتیم و از هر دری صحبت می کردیم؛ به ناگاه ایشان از سفر خویش به روسیه به اتفاق هیاتی برای خرید یكی از سیستم های موشكی دقیق روسی كه سامانه ای با برد 300 كیلومتر و ضریب اطمینان بالا بود؛ سخن گفت. این موشك می توانست با كمترین اختلاف و انحرافی به هدف خود برخورد كند و این فناوری تنها در انحصار روسیه قرار داشت. مذاكرات برای خرید این موشك به سرانجام نرسید چرا كه آن ها این سامانه را جزو سلاح های استراتژیک و مبنایی خود می دانستند و به دلیل حساسیت ویژه ای كه روس ها داشتند، از دادن موشك سر باز زدند.

این شهید عزیز نقل می کرد که من به ژنرال های روسی با اطمینان گفتم که ما می توانیم به این فناوری دست پیدا كنیم و همانند این موشك را بسازیم و البته پوزخندی به عنوان پاسخ بر لبان ژنرال های روسی نقش بست.

او می گفت در برگشت از سفر روسیه تمام هم و غم من این شد که نمونه این موشک روسی را بسازم اما دائما در مسیر انجام تست های موشك اخلال به وجود می آمد.

این شهید عزیز بیان می کرد که برای حل این مشكل به خدا توكل كردم و به ائمه اطهار(علیهم السلام) متوسل شدم؛ به مشهد مقدس رفتم و سه روز در حرم حضرت امام رضا (علیه السلام ) به ایشان توسل کردم و راجع به اختلال پیش آمده به تفکر مشغول شدم.

او می گفت در برگشت از سفر روسیه تمام هم و غم من این شد که نمونه این موشک روسی را بسازم اما دائما در مسیر انجام تست های موشك اخلال به وجود می آمد. برای حل این مشكل به مشهد مقدس رفتم و سه روز در حرم حضرت امام رضا (علیه السلام ) به ایشان توسل کردم و راجع به اختلال پیش آمده به تفکر مشغول شدم

شهید تهرانی نقل می كرد كه بعد از سه روز در حرم حضرت رضا(علیه السلام) یک دفعه موضوعی به ذهنش رسید که احساس می کرد راه حل این مشکل است. طرحی در ذهنش جرقه زد که تعبیر ایشان درباره آن ساده و زیبا بود‎؛ او می گفت: زیارت خودم را تکمیل کردم و سریع برگشتم منزل، دفترچه نقاشی دخترم را گرفتم و آن چه را که در ذهنم بود ترسیم کردم. بعد از بازگشت از مشهد این طرح را مد ل سازی کردیم و به لطف خدا جواب هم گرفتیم و مشكل حل شد.

در یک زمان دیگر شهید تهرانی مقدم نتایج کاری را كه انجام شده بود بر روی رایانه به من نشان داد، واقعا غرورآفرین بود؛ موشك ساخته شده توسط جهاد خودكفایی سپاه در مقایسه با مدل روسی آن در بعضی ویژگی ها برتر هم بود. لذا ایشان اهل توکل به خدا بود و در عبور از موانع و رسیدن به اهداف خود به ائمه معصومین (علیهم السلام) متوسل می‌شد.

کجایند مردان بی ادعا

خداوند سبحان او را با سالار شهیدان علیه السلام محشور فرماید

بخش فرهنگ پایداری تبیان


منبع : جهان نیوز