تبیان، دستیار زندگی
همرزم شهید «علی طهرانی‌ مقدم» گفت: این شهید والامقام به قدری به جهاد اهتمام داشت که وقتی امام خمینی (ره) فرمان جهاد سازندگی را دادند، برای کمک به محرومان در امور خانه‌سازی و مسائل درمانی پیشقدم شده و همیشه در خط مقدم جهاد بود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

علی را به شوخی"شهید"صدا می زدیم


همرزم شهید «علی طهرانی‌ مقدم» گفت: این شهید والامقام به قدری به جهاد اهتمام داشت که وقتی امام خمینی (ره) فرمان جهاد سازندگی را دادند، برای کمک به محرومان در امور خانه‌سازی و مسائل درمانی پیشقدم شده و همیشه در خط مقدم جهاد بود.


علی طهرانی‌ مقدم»

حمیدرضا مقدم‌فر بیان کرد: شهید «علی طهرانی مقدم» در سیزدهم رجب و میلاد حضرت علی (ع) به دنیا آمد و از شهدایی است که از ابتدای جنگ تحمیلی به جبهه رفت و در روز عاشورای سال 1359 طی محاصره سوسنگرد به شهادت رسید.

وی ادامه داد: این شهید ویژگی‌های مشترکی با برادر بزرگترش شهید «حسن طهرانی‌مقدم» دارد؛ این شهدا به نماز اول وقت مقید بودند و هیچ کاری برای آنها به اندازه نماز اول وقت اولویت نداشت و رفتار و اخلاق آنها برای تمام دوستان، همرزمان، اقوام و بچه‌های محل اسوه و الگو بودند.

معاون فرهنگی سپاه پاسداران خاطرنشان کرد: به یاد دارم در روزهای اول انقلاب، در خیابان ولیعصر (عج) مقابل خیابان فاطمی با موتور عبور می‌کردیم؛ شهید «علی طهرانی‌مقدم» به محض شنیدن صدای اذان، در کنار خیابان ایستاد و نمازش را اقامه کرد.

وی یادآور شد: شهید علی طهرانی‌مقدم به قدری به جهاد اهتمام داشت که وقتی امام خمینی (ره) فرمان جهاد سازندگی را دادند، برای کمک به محرومان در امور خانه‌سازی و مسائل درمانی پیشقدم شده و همیشه در خط مقدم جهاد بود. وی حتی در خانواده هم شخصیت برجسته‌ای بود؛ آرامش، متانت، جذابیت، احترام و ستایش مادر از ویژگی‌هایی بود که در این شهید می‌دیدیم.

شهید طهرانی‌ مقدم عارف به تمام معنا بود، اما اصلاً اهل تظاهر نبود، در دورانی که با هم بودیم دوستان به شوخی به او «شهید» می‌گفتند. بعد از شهادتش پیکر مطهرش را با تأخیر آورند، چهره‌اش طوری بود که گویی همین الان شهید شده و او را با لباس مقدس سپاه به خاک سپردند

مقدم‌فر بیان داشت: شهید علی طهرانی‌مقدم در هر عرصه‌ای که نیاز انقلاب بود، احساس تکلیف می‌کرد و وارد عرصه‌های مختلف فرهنگی و جهادی می‌شد؛ در اوایل انقلاب که خیلی از جوانان با مستحبات آشنا نبودند، او سال‌ها به انجام مستحبات مقید بود و روزهای پنج‌شنبه و دوشنبه او را روزه‌دار می‌دیدیم؛ انس عجیبی با دعای کمیل داشت و بیش از دیگران گریه می‌کرد.

وی اضافه کرد: مربی این شهید آیت‌الله لواسانی امام جماعت مسجد زینب کبری (س) که امروز رئیس حوزه علمیه زینب کبری (س) است، بود که شهید طهرانی ‌مقدم روزی 3 بار برای اقامه نماز به مسجد می‌رفت و مستحبات را از ایشان تعلیم می‌گرفت.

همرزم شهید «علی طهرانی مقدم» اظهار داشت: شهید طهرانی‌ مقدم عارف به تمام معنا بود، اما اصلاً اهل تظاهر نبود، در دورانی که با هم بودیم دوستان به شوخی به او «شهید» می‌گفتند.

مقدم‌فر یادآور شد: بعد از شهادتش پیکر مطهرش را با تأخیر آورند، چهره‌اش طوری بود که گویی همین الان شهید شده و او را با لباس مقدس سپاه به خاک سپردند.

روحش شاد و یادش گرامی

بخش فرهنگ پایداری تبیان


منبع : خبرگزاری فارس