تبیان، دستیار زندگی
شرح دوران اسارت یک اسیر مفقودالاثر و ماجرای حماسه‌آفرینی‌‌های خلبان شهید «منصور ستاری» با عنوان‌های «20 سال تنهایی» و «به یاد ماندنی» به قلم عزت‌الله معظمی گودرزی منتشر شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

20سال تنهایی یک اسیر مفقودالاثر


شرح دوران اسارت یک اسیر مفقودالاثر و ماجرای حماسه‌آفرینی‌‌های خلبان شهید «منصور ستاری» با عنوان‌های «20 سال تنهایی» و «به یاد ماندنی» به قلم عزت‌الله معظمی گودرزی منتشر شد.


20سال تنهایی یک اسیر مفقودالاثر

عزت‌الله معظمی گودرزی پژوهشگر و نویسنده ادبیات دفاع مقدس در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در خصوص جدیدترین آثارش اظهار داشت: کتاب‌های «20 سال تنهایی» و «به یاد ماندنی» از جدیدترین آثاری است که به مناسبت هفته کتاب در سازمان عقیدتی سیاسی ارتش رونمایی و به بازار عرضه شد.

وی با اشاره به کتاب «20 سال تنهایی» افزود: این کتاب به بیان اسارت شخصی می‌پردازد که 4 ماه قبل از شروع رسمی جنگ تحمیلی با عنوان نیروی اطلاعاتی ایران به اسارت دشمن بعثی درآمد. در این کتاب «رضا» به عنوان قهرمان اصلی داستان معرفی می‌شود که نیروهای بعثی او را به سازمان ملل معرفی نمی‌کنند و حتی 10 سال پس از تبادل اسراء به ایران برمی‌گردد، چرا که آماده همکاری با نیروهای بعثی برای تبادل اطلاعات نبوده است.

این نویسنده دفاع مقدس تصریح کرد: ادامه داستان کتاب «20 سال تنهایی» با پرداختن به دیگر دوستان همرزم رضا و زندگی او در کنار پدر، مادر و همسرش که هنوز ازدواج نکرده است، پایان می‌یابد.

این کتاب به بیان اسارت شخصی می‌پردازد که 4 ماه قبل از شروع رسمی جنگ تحمیلی با عنوان نیروی اطلاعاتی ایران به اسارت دشمن بعثی درآمد. در این کتاب «رضا» به عنوان قهرمان اصلی داستان معرفی می‌شود که نیروهای بعثی او را به سازمان ملل معرفی نمی‌کنند و حتی 10 سال پس از تبادل اسراء به ایران برمی‌گردد، چرا که آماده همکاری با نیروهای بعثی برای تبادل اطلاعات نبوده است

*****

معظمی گودرزی با اشاره به دیگر کتابش با عنوان «به یاد ماندنی»‌ گفت:‌ این کتاب نوعی رمان نو‌گرا است که داستان زندگی سرلشکر شهید خلبان «منصور ستاری» را با ذکر واقعیت‌هایی از زندگی‌اش در اردوگاه‌ها و سایت‌های مختلف نیروگاه‌های هوایی شرح می‌دهد.

وی در ادامه یادآور شد: این کتاب با پرداختن به واقعیت‌های زندگی خلبان شهید ستاری به معرفی دانش‌های او در طول حضورش در نیروی هوایی ادامه می‌یابد.

به گزارش توانا، کتاب‌های «20 سال تنهایی» و «به یاد ماندنی» با قیمت 4 هزار تومان به تیراز 4000 جلد و در 250 صفحه روانه بازار شده است.

بخش فرهنگ پایداری تبیان


منبع : خبرگزاری فارس