تبیان، دستیار زندگی
نتظر ظهور امام زمان (عج) باشید ولا تحسبن‌الذین قتلو فی‌سبیل‌الله اموتا بل احیاء عند ربهم یرزقون: مپندارید آنان كه در راه خدا كشته می‌شوند مرده‌اند بلكه آنان زنده‌اند و در پیش او روزی می‌خورند. شهید محمد جواد واحدی یكی از شهد...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

كلام شهید

شهید محمدجواد واحدی:همیشه منتظر ظهور امام زمان (عج) باشید


ولا تحسبن‌الذین قتلو فی‌سبیل‌الله اموتا بل احیاء عند ربهم یرزقون: مپندارید آنان كه در راه خدا كشته می‌شوند مرده‌اند بلكه آنان زنده‌اند و در پیش او روزی می‌خورند.

شهید محمد جواد واحدی یكی از شهدای دفاع مقدس است كه در وصیتنامه خود با اشاره به این آیه‌ از قرآن كریم می‌نویسد: با درود فراوان به رهبر كبیر انقلاب امام خمینی و شهیدان به خون خفته انقلاب اسلامی ایران، شهیدانی كه با دادن خون خود درخت خونین اسلام را آبیاری كردند و به ندای «هل من ناصرا ینصرنی» امام شهیدشان لبیك گفتند و از جان و مال و زندگی خود گذشتند و با پشت سرگذاشتن سختیها و مشكلات فراوان به او رسیدند.

امیدوارم كه من هم بتوانم با دادن خون ناقابل خود به جمع این شهیدان بپیوندم و شربت شهادت را بنوشم.

شهادتی كه من آن را آگاهانه انتخاب كردم و مدتها بود كه شب و روز در انتظار آن بودم و من از شما پدر و مادر كه برای رشد من زحمات بی‌دریغی كشیده‌اند، سپاسگزارم و می‌خواهم كه من را حلال كنید و بدانید كه من زحمات شما را هرگز فراموش نخواهم كرد و امیدوارم كه مانند پدران و مادران دیگر شهیدان صبر و استقامت داشته باشید و خوشحال باشید كه توانستید در راه خدا و برای رضای خدا، جوان خود را بدهید و بدانید كه من امانت خداوند متعال بودم در نزد شما و شما این امانت را با صداقت به او تحویل دادید.

از تمام اقوام و دوستان می‌خواهم كه من را حلال كنند و از خدا برای من طلب آمرزش كنند و من همه آنان را حلال می‌كنم.

از شما خواهران و برادران می‌خواهم كه تا پیروزی حق بر باطل و پیروزی كامل انقلاب اسلامی دست از مبارزه بر ندارید و همواره پیرو خط امام باشید و او را یاری كنید كه اوست نائب بر حق امام زمان (عج) و همیشه منتظر ظهور امام زمان (عج) باشید.

از شما می‌خواهم كه من را در میان هزاران شهید در بهشت زهرا به خاك بسپارید.

انالله و اناالیه راجعون: ما همه از اوئیم و به سوی او باز می‌گردیم.

لینک:

هنر مردان خدا

كلام شهید سهراب قاسمیان