تبیان، دستیار زندگی
به دانشجویان روایت می‌شود همرزم متوسلیان:دست‌هایی درصدد ضربه زدن به فرهنگ ایثار و شهادت هستند به مناسبت سالروز ربوده شدن حاج احمد متوسلیان و پذیرش قطعنامه 598 ، كاروانی متشكل از دانشجویان مناطق مختلف كشور با عنوان «میثاق با ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

رشادت‌های حاج احمد متوسلیان در كردستان به دانشجویان روایت می‌شود

همرزم متوسلیان:دست‌هایی درصدد ضربه زدن به فرهنگ ایثار و شهادت هستند

به مناسبت سالروز ربوده شدن حاج احمد متوسلیان و پذیرش قطعنامه 598 ، كاروانی متشكل از دانشجویان مناطق مختلف كشور با عنوان «میثاق با شهداء» برای بازدید از مناطق عملیاتی غرب راهی كردستان می‌شوند.

جهروتی‌زاده، همرزم حاج احمد متوسلیان و مسول موسسه فرهنگی ترلان با اعلام این خبر به خبرنگاران افزود: در این اردو كه از 26 تیرماه جاری آغاز می‌شود، اتفاقات سال‌های 58 و 59 به دانشجویان روایت خواهد شد.

وی یادآور شد: در شرایطی كه انقلاب اسلامی تازه به پیروزی رسیده بود و ضدانقلاب تحركات خود را شروع كرده بود، دلسوزان نظام با كمترین امكانات در مقابل آنها ایستادند. هرچند شاهد خیانت برخی مسولان نیز بودیم، اما در همین زمان افرادی مثل حاج احمد متوسلیان، غلامعلی پیچك، شهید ورامینی و… محل تحصیل، كار و زندگی خود را ترك كرده و به دفاع از كشور پرداختند. وجب به وجب سرزمین كردستان یاد‌آور گام‌های استوار حاج احمد متوسلیان است و اگر كوه‌های كردستان زبان باز كنند، از رشادت‌های خلوص آن مرد بزرگ سخن می‌گویند.

جهروتی‌زاده اظهار داشت:زمانی هم كه رژیم بعث عراق با حمایت بیشتر كشورها جنگ همه‌جانبه را بر ایران تحمیل كرد،مردم ایران در مقابل دشمن و تمام ابرقدرت‌ها ایستادند و جهان اسلام هم نجات خود را مدیون رشادت رزمندگان ایرانی می‌دانند. چون مقاومت ملت ایران در مقابل دشمنان ثابت كرد كه می‌توان با وحدت در مقابل هر مشكل و دشمنی ایستاد.

وی در ادامه اظهار داشت:خیلی‌ها بعد از پایان جنگ تحمیلی سعی كردند فضای ایثار و شهادت را از بین ببرند، چون این فرهنگ با رفتارهای نادرست مخالفت می‌كند و این در حالی است كه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت كمك بزرگی به پیشرفت جامعه می‌كند.

جهروتی‌زاده گفت: ‌در حال حاضر دو خاكریز در جامعه روبروی هم قرار دارند،یك خاكریز می‌خواهد این فرهنگ را از بین ببرد و خاكریز دیگر در جهت حفظ این فرهنگ تلاش می‌كند، چون امنیت امروزی ما در سایه تلاش‌های شهیدان به دست آمده است. از سوی دیگر ما به شدت با جنگ مخالفیم، اما وقتی پای دفاع در میان باشد، كوتاهی نمی‌كنیم.

وی همچنین در مورد عملكرد راویان دفاع مقدس كه معمولا به همراه كاروان‌های راهیان نور در مناطق عملیاتی حضور می‌یابند،گفت: عمده این راویان تنها با مطالعه كتاب‌های مربوط به جنگ تحمیلی روایت می‌كنند كه تعدادی از این كتابها هم اشكالات عمده‌ای دارند.این در حالی است كه خیلی از بچه‌های جنگ كه بعد از پایان آن سرگردان بوده‌اند، یا با بی‌مهره‌هایی از سوی برخی مسولان مواجه شده‌اند، می‌توانستند به عنوان اسناد زنده دفاع مقدس تاریخ این حماسه را به خوبی روایت كنند.

جهروتی‌زاده با انتقاد از نحوه حفظ آثار جنگ تحمیلی گفت: حتی در مسیر‌های عبور كاروان‌های راهیان نور به ویژه در جاده اهواز- خرمشهر كه به طول 110 كیلومتر در دست دشمن بود، یك مترمربع خاكریز نمانده است تا كاروان‌هایی كه از این مسیر عبور می‌كنند، بدانند چه رشادت‌هایی برای عقب راندن دشمن از سرزمین‌مان صورت گرفته است. از سوی دیگر مدارس و مناطق مختلفی در طول جنگ از سوی دشمن بعثی مورد حمله قرار گرفت كه باید برای نشان دادن جنایات دشمن حفظ می‌شد.

وی گفت: وقتی قرار است آثار دفاع مقدس نماند،كم‌كم نوبت به بچه‌های جنگ هم می‌رسد. امیدواریم مسولان مربوطه به خودشان بیایند،ما البته ما توقعی از آنها نداریم، چون با خدا معامله كردیم و اگر ما آزاری‌ ببینیم فرهنگ ایثار و شهادت آسیب می‌بیند،اما اگر مسولان وظیفه خود را انجام دهند، به تكلیف الهی عمل كرده‌اند.

جهروتی‌زاده تصریح كرد:‌امروز به واسطه همین فرهنگ در مقابل دشمنان ایستاده‌ایم و دشمنان نیز از همین فرهنگ می‌ترسند، آنها به طرق گوناگون وارد عرصه‌ شده‌اند كه به ما ضربه بزنند و هرچند نتوانستند در جنگ تحمیلی كاری از پیش ببرند، اما متاسفانه باید گفت در تهاجم فرهنگی موفقیت‌هایی داشته‌اند.

وی در پایان گفت: برگزاری این اردوها و بازدید از مناطق عملیاتی فرصت خوبی برای خودسازی جوانان و یاد‌آوری رشادت‌های رزمندگان اسلام است، به شرطی كه به اندازه كافی حمایت شوند.

لینک :

آلبوم تصاویر جاوید الاثر احمد متوسلیان

احمد متوسلیان از جبهه‌های غرب تا لبنان

چشم امید به بازگشت مسافران سرزمین زیتون

آن مرد توسط موسسه شهید آوینی منتشر شد