تبیان، دستیار زندگی
كیا باید از لاك خود بیرون بیاید؛ پرونده جام جهانی 2006 آلمان با قهرمانی ایتالیا بسته شد. همه تیم‌ها و بازیكنان به كشور خود بازگشتند، برخی شاد و برخی دیگر هم مغموم. تیم ملی ایران هم درحالی جام را ترك كرد كه نتایج چندان درخور...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مهدوی كیا: می‌خواهم در هامبورگ بمانم

كیا باید از لاك خود بیرون بیاید؛


پرونده جام جهانی 2006 آلمان با قهرمانی ایتالیا بسته شد. همه تیم‌ها و بازیكنان به كشور خود بازگشتند، برخی شاد و برخی دیگر هم مغموم. تیم ملی ایران هم درحالی جام را ترك كرد كه نتایج چندان درخور و درخشانی به دست نیاورد.

مهدی مهدوی‌كیا، بازیكن ایرانی هامبورگ كه این روزها در تمرین‌های باشگاهی حضور دارد، مورد توجه مورگن پست قرار گرفته است.

مورگن پست درباره بازیكن تیم ملی كشورمان نوشت:« او دوباره اینجاست. جایی كه در آن احساس راحتی می‌كند. مهدی مهدوی‌كیا كه از روند بازی‌های ایران در جام جهانی ناراضی بود به جای استراحت در وطنش، بلافاصله راه هامبورگ را در پیش گرفت. این بازیكن با تكنیك ایرانی اكنون هشت فصل است كه در هامبورگ توپ می‌زند و قدیمی‌ترین بازیكن باشگاه به شمار می‌رود. قرارداد او در پایان این فصل به پایان می‌رسد، با این حال او ماموریت خود در هامبورگ را هنوز تمام شده نمی‌داند.این بازیكن خط میانی به روشنی گفت:« می‌خواهم در هامبورگ بمانم.»

تمدید بعدی قرارداد، آخرین و بزرگ‌ترین قرارداد این بازیكن بیست و هشت ساله خواهد بود،‌ تصمیمی با پیامدهای برای آینده‌اش.

كیا گفت:« هامبورگ میهن دوم من است.» و اینگونه است كه دست خود را در هنگام بازی‌های هامبورگ بر سینه‌اش می‌كوبد.

این بازیكن ایرانی در فصل آینده می‌خواهد با تمام توان و علاقه‌اش در زمین بازی حاضر شود و در بیرون زمین هم نقش یك رهبر را ایفا كند:« فصل گذشته برای ما بسیار داغ و هیجانی سپری شد. ما این فصل را هم باید این گونه سپری كنیم. من می‌خواهم در این فصل با دیگر بازیكنان دست به دست هم بدهیم و می‌خواهم بیشتر حواسم متوجه بازیكنان جوان‌مان باشد.»

مهدوی‌كیا كه اكنون دیگر در موقعیت‌های سخت (چه از نظر زندگی شخصی و همچنین ورزشی) به خوبی آبدیده شده در موقعیتی است كه باید بتواند در بازی پایداری كند. او دیگر دنیا دیده شده است.

توماس دال، سرمربی هامبورگ درباره او می‌گوید:« مهدوی‌كیا بازیكنی نیست كه در ورزشگاه آواز بخواند و یا در رختكن بیش از حد شادمانی كند. اما، برای یك بازیكن بزرگ‌تر هم چندان دیر نیست كه بخواهد كمی بیش‌تر از لاك خود بیرون بیاید.» مهدوی‌كیا آماده است تا نقش مهم در غالب تیم هامبورگ بر عهده بگیرد. دست كم برای مدت یك فصل شاید تا پایان بازی‌گری او این تنها فرصت برای او باشد.