تبیان، دستیار زندگی
رییس‌جمهور در واکنش به گزارش منتشر شده از فعالیت‌های هسته‌ای کشورمان تصریح کرد که دشمنان ایران بدانند طعم پیروزی را نخواهند چشید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

واکنش رئیس جمهور به گزارش آمانو


رییس‌جمهور در واکنش به گزارش منتشر شده از فعالیت‌های هسته‌ای کشورمان تصریح کرد که دشمنان ایران بدانند طعم پیروزی را نخواهند چشید.

احمدی نژاد

رئیس جمهور که روز گذشته در همایش حافظان قرآن از عملکرد یوکیاآمانو انتقاد و تصریح کرده بود که« «من متاسفم کسی را در آژانس قرار داده‌اند که از خود اختیاری ندارد و چهار تا کاغذ به او می‌دهند که آن را به نام گزارش آژانس منتشر کند» امروز در جریان دور چهارم سفرهای استانی درابتدای سخنان خود به طرح فلسفه غدیر  پرداخت و در بخش دیگری از سخنانش هم ضرورت ساختن ایران را  متذکر شد.

بخش مهم سخنان رئیس جمهور  درجمع مردم شهرکرد واکنش وی به رفتار های  کشور های غربی در قبال ایران بود که احمدی نژاد، گفت: امروز یک عده دردنیا حاکم شده‌اند که پر کردن جیب خود و عده‌ای صهیونیست بی‌فرهنگ آدم‌کش را برخدمت به مردم ترجیح می‌دهند و هر کاری می‌کنند تا جیب چند دولت فاسد خودخواه پرباشد.

آمانو  روز گذشته در گزارش خود به اعضای آژانس درباره فعالیت های هسته ای ایران به مطرح  برخی گمانه‌زنی‌ها درباره برنامه هسته‌ای ایران پرداخت.

به گزارش ایسنا ،رئیس جمهور ایران  در واکنش به این گزارش،گفت:« خودشان مسلح به بمب‌های اتمی هستند و با پررویی می‌گویند ایران می‌خواهد بمب اتم بسازد، این مردم اگر بخواهند بمب بسازند، از شما نمی‌ترسند و شما را آدم حساب نمی‌کنند، اینمردم نیاز به بمب ندارند و راه زدن شما را خوب بلدند و طوری شما را می‌زنند کهصدایش درنیاید. ملت ایران با فرهنگ و منطق و اخلاق و عدالتخواهی دمار از روزگار شمادرمی‌آورد. »

«من متاسفم کسی را در آژانس قرار داده‌اند که از خود اختیاری ندارد و چهار تا کاغذ به او می‌دهند که آن را به نام گزارش آژانس منتشر کند»

وی گفت: ملت ما یک منطقی را به جهان عرضه می‌کندکه اگر رییس‌جمهور آمریکا بخواهد در راهروهای کاخ سفید قدم بزند، خواهد دید کهکارمندان آنجا هم طرفدار منطق ملت ایران هستند، ملتی که اخلاق و فرهنگ دارد، نیازبه بمب اتم ندارد.

وی همچنین تصریح کرد: از کاخ خود بیرون بیایید وبیایید در شهرهای ایران به مردم سر بزنید، می‌بینید که در برخی شهرهای ایران اماکنیوجود دارد که قدمتش چند برابر عمر کشور شماست.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنانش بار دیگر  به سناریوی ساختکی آمریکایی ها درباره ترورسفیر عربستان در واشنکتن اشاره کرد و اظهار داشت:وقتی دشمنان دیدند که با بداخلاقی‌ها، تهدیدها وتوطئه‌های خود نتوانستند، جلوی ملت ایران را بگیرند، امروز به دنبال بهانه‌های دیگری هستند و با کمال پررویی و نهایت بی‌شرمی می‌خواهند ملت بزرگ ایران را متهم بهتروریسم بکنند؛ ملتی که خود قربانی بزرگ تروریسم است.

احمدی نژاد در ادامه تصریح کرد: ملت ایران پرچمدارانسانیت، اخلاق، صلح و عدالت است و چه نیازی به ترور دارد؟ مگر ملت ایران می‌خواهدسرزمین‌های دیگران را تسخیر کند یا ثروت‌های آن‌ها را بالا بکشد که نیازی به اینکارها داشته باشد؟

آژانس انرزی اتمی

وی گفت: کسانی که با ظلم و ستم و کشتاربومی‌های یک منطقه، آن را تصرف کردند و ظلم و جنایت می‌کنند، ملت ما که چند هزارسال سابقه فرهنگ و تمدن دارد و پای پرچم عدالت و توحید ایستاده است، را به ترور وساخت بمب‌ متهم می‌کنند، ملت ما عاقل است و یک بمب در برابر هزاران بمب شمانمی‌سازد، ملت ما توحید، عدالت و فرهنگ دارد.

رییس‌جمهور افزود: لذت حقیقی زندگی در خدمت بهدیگران است و این‌ها از این لذت‌های حقیقی محرومند و تنها لذت‌های حیوانی و پست‌تراز آن را می‌برند. از لذت انسانیت و انسان بودن و عشق و محبت محرومند.

وی تصریح کرد: من به این‌ها نصیحت می‌کنم که اینهمه علیه ملت ما اقدام کردید و جز بدبختی و رسوایی چیزی به دست نیاوردید. من به شمانصیحت می‌کنم که از این راه برگردید، چرا حیثیت آژانس انرژی اتمی را خرج دولتآمریکا می‌کنید؟ دوست ملت ما باشید و بدانید که تاریخ نشان داده است که هیچ یک ازدشمنان ملت ایران طعم افتخار و پیروزی را نچشیده است.

اهم اظهارات وی به شرح زیر است:

* امروز ماموریت ما ساختن ایران است و همه ایران باید ساخته شود چراکهتمام ایران عزیز است.

* عدالت دشمن‌ فراوان دارد واین فراوانی به خاطر زیاد بودن تعداد دشمنان آن نیست بلکه به خاطر شیطنت‌ها وناجوانمردی‌های آن‌هاست، از مستکبران عالم گرفته تا برخی‌ها که زیاده و بیش از حدمی‌برند.

« خودشان مسلح به بمب‌های اتمی هستند و با پررویی می‌گویند ایران می‌خواهد بمب اتم بسازد، این مردم اگر بخواهند بمب بسازند، از شما نمی‌ترسند و شما را آدم حساب نمی‌کنند، اینمردم نیاز به بمب ندارند و راه زدن شما را خوب بلدند و طوری شما را می‌زنند کهصدایش درنیاید. ملت ایران با فرهنگ و منطق و اخلاق و عدالتخواهی دمار از روزگار شمادرمی‌آورد. »

* برخی به ما می‌گویند چرا به استان‌ها می‌روید، پروژه‌ها را پیگیری می‌کنید و ساعت‌ها با محرومان نشست و برخاستدارید؟ پاسخ ما این است که این سیره پیامبر(ص) و بالاترین عزت، زندگی با مردم، برای مردم و در خدمت مردم است. آن‌ها می‌گویند به جلسات در اتاق‌های گرم و نرم وساختمان‌های آن‌چنانی بیایید ولی پاسخ دولت روشن است. بخدا پنج دقیقه خدمت به مردم شهرکرد و چهارمحال و بختیاری را با هزار سال نشستن با آدم‌های زیاده‌خواه عوض نمی‌کنیم.

*دولت با همه وجود درخدمت ساختن کشور است. یکی از مهمترین برنامه‌ها برای ساختن ایران که در همهجای ایران به آن نیازمندیم و برای تحقق آن باید عزم عمومی داشته باشیم، ‌ایجاداشتغال و رفع بیکاری جوانان ایران زمین است که برای این منظور همه باید بسیج شویم. وجود تعداد زیادی از جوانان بزرگترین سرمایه برای کشور است و در عین حال اگر در بیناین جوانان عده‌ای بیکار باشند، این مهمترین مشکل کشور و لکه ننگ است، بنابراین همهباید دست به دست هم دهیم و بیکاری را از کل کشور ریشه‌کن کنیم.

بخش سیاست تبیان


منبع :خبرآنلاین