تبیان، دستیار زندگی
یک متخصص پوست و مو گفت: خشکی پوست، حساسیت‌های پوستی یا تشدید آن، عفونت‌های باکتریایی و قارچی شایع‌ترین بیماری های پوستی هستند که ممکن است در استخرها برای مراجعین ایجاد شود. افرادی که مبتلا به اگزما و خشکی پوست هستند، استعدا...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

استخرهای مطمئن و تحت نظارت مراکز بهداشتی را برای شنا انتخاب کنید


یک متخصص پوست و مو گفت: خشکی پوست، حساسیت‌های پوستی یا تشدید آن، عفونت‌های باکتریایی و قارچی شایع‌ترین بیماری های پوستی هستند که ممکن است در استخرها برای مراجعین ایجاد شود.

افرادی که مبتلا به اگزما و خشکی پوست هستند، استعداد بیشتری برای ابتلا به ناراحتی‌های عفونی و قارچی ‌پوست دارند و باید در این زمینه توجه کافی شود.

انتخاب استخرهای مطمئن و تحت نظارت مراکز بهداشتی، از جمله راه‌های پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های پوستی در افراد است. همچنین حمام رفتن و نرم کردن پوست، به خصوص در کسانی که پوستی خشک دارند و خشک و تمیز کردن لباس‌های نمناکی که برای رفتن به استخرها استفاده می‌شود، از جمله بهترین کارها در این زمینه است.

میزان کلری که برای گندزدایی استخرها استفاده می‌شود بسیار بالا و محرک پوست است. با توجه به انتقادهای شدید افراد در این مورد، مسئولان استخرها باید نسبت به این امر توجه کافی داشته باشند و از کلر و یا گندزداها درست و به اندازه استفاده کنند.

تحریک، سوزش و کم شدن چربی پوست، ایجاد حساسیت در پوست، اگزما و ناراحتی‌های چشمی مهم ترین بیماری‌های پوستی هستند که با افزایش میزان کلر در آب استخر برای افراد ایجاد می‌شود.

افراد باید از وسایل مشترک یا کرایه‌ای برای شنا استفاده نکنند. لازم است شناگران در استخرها نکات بهداشتی نظیر دوش گرفتن، شست‌وشوی بدن با آب و صابون، قرار دادن پاها در حوضچه آب و کلر به مدت30 ثانیه، استفاده از وسایل شخصی، تخلیه بینی و مثانه قبل از ورود به استخر عوامل را رعایت کنند.

در صورتی که این موارد رعایت نشود، شاهد بروز بیماری‌هایی نظیر بیماری‌های دستگاه تنفسی، عفونت‌های گوش، چشم و دستگاه مجاری ادراری و تناسلی و همچنین بیماری‌های پوستی خواهیم بود.


* مطالب مرتبط :

- تغذیه مناسب برای ورزش شنا (1)

- تغذیه مناسب برای ورزش شنا (2)

- تغذیه مناسب برای ورزش شنا (3)

- غذاهای مفید در ناراحتی های پوستی

- خشکی پوست ودرمان آن(1)

- خشکی پوست ودرمان آن(2)

- آموزش شنا

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.