تبیان، دستیار زندگی
قاچاق انسان سومین تجارت پُرسود جهان محسوب می شود كه البته مقصد آنها به سوی كشورهای مدعی حقوق بشر آمریكا و اروپا جهت بردگی جنسی و یا بیگاری است ، لذا شاید لازم باشد كه برده داران مدرن غربی با چنین بازی هایی آداب برده داری را بیشتر بیاموزند!
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بازی تجارت جنسی انسان!


قاچاق انسان سومین تجارت پُرسود جهان محسوب می شود كه البته مقصد آنها به سوی كشورهای مدعی حقوق بشر آمریكا و اروپا جهت بردگی جنسی و یا بیگاری است ، لذا شاید لازم باشد كه برده داران مدرن غربی با چنین بازی هایی آداب برده داری را بیشتر بیاموزند!  


بازی برده داری-جنگ نرم

برده داری تجربه ای است که سالیان زیادی از آن می گذرد و به جرات می توان گفت این امر ، امروزه منسوخ گشته ؛ اما به تازگی شرایط ترویج و تجربه ی تلخ این مذموم توسط کشورهای غربی ایجاد شده و تبلیغات فراوانی برای آن اِعمال شده است ، به طوری که به تازگی فیلم عجیبی در "Youtube" پخش شد که به معرفی بازی ای با عنوان "برده داری" (Slavery : The Game) پرداخت و حائز اشاره آن که این جریان در راستای تداوم "جنگ نرم" صورت گرفته است . از عنوان این بازی مشخص است که محتوای آن در مورد قرن هفدهم میلادی ، دوران سلطه ی اروپا بر جهان و اوج استعمارگری و برده داری آنان است . در این تریلر 48 ثانیه ای جملات عجیبی چون "برده ای بخرید و آنان را تربیت کنید و استثمارشان کنید" به چشم می خورد و وسایلی چون شلاق ، چماق و اسلحه برای تنبیه برده ها به نمایش در می آید!

به هر حال ، بر اساس آمارها ، پس از قاچاق اسلحه و مواد مخدر ، قاچاق انسان سومین تجارت پُرسود جهان محسوب می شود كه البته مقصد آنها به سوی كشورهای مدعی حقوق بشر آمریكا و اروپا جهت بردگی جنسی و یا بیگاری است ، لذا شاید لازم باشد كه برده داران مدرن غربی با چنین بازی هایی آداب برده داری را بیشتر بیاموزند!  . آدابی که منبع اشاعه ی آنها رسانه های مختلفی هستند که به بزرگترین بازیچه ، جهت شهوت رانی های غرب مبدل شده اند به طوری که هر روز خبر از ساخت فیلمی ، موسیقی ، داستان و ... جدید با مضامین جنسی و سلطه گرانه به گوش می رسد . اکنون "کورت والدهایم" (دبیر کل سابق سازمان ملل در دهه هفتاد میلادی) که قرن بیستم را پایان دوره برده داری اعلام كرد ، بیاید و ببیند كه فرزندانش چگونه برده داری نوینی اختراع كرده اند كه نه تنها سیاهان كه كودكان و زنان سفید پوست را به بردگی جنسی و جسمی كشیده اند.

در ابتدای تریلر (Trailer) ، لوگوی رده سنی AO (فقط بزرگسالان) به نمایش در می آید اما منابع اعلام کرده اند که در چندین ماه گذشته بازی ای با این رده ی سنی در ESRB به ثبت نرسیده است

در انتهای تریلر نیز لوگوهای PS3 و X360  و PC را مشاهده می کنیم . بعید به نظر می رسید که مایکروسافت و سونی اجازه بدهند که این عنوان بر روی پلتفرم (Platform) هایشان عرضه شود و بسیاری این توجیه را دارند که این تریلر فقط یک ترول اینترنتی است . در ابتدای تریلر (Trailer) ، لوگوی رده سنی AO (فقط بزرگسالان) به نمایش در می آید اما منابع اعلام کرده اند که در چندین ماه گذشته بازی ای با این رده ی سنی در ESRB به ثبت نرسیده است.

منابع معتبر طبق تحقیقاتی که در مورد این تریلر به عمل آورده اند اظهار داشته اند که احتمال دارد كه چنین بازی ای وجود نداشته باشد ، امّا ایجاد شدن سایت بازی و قرار دادن این دمو احتمال عرضه‌ ی بازی را بسیار زیاد می‌ کند . چیزی که مشخص است این می باشد که این تریلر در آینده با توجه به مضامین مطرح شده در آن بسیار بحث برانگیز خواهد بود.

برده داری در اروپا و آمریكای امروز

در گزارش سازمان ملل كه سال گذشته منتشر شد ، به دو دلیل اصلی برای قاچاق انسان (كه نام دیگر برده داری و برده فروشی است) ، به قاره ی آمریکا چنین اشاره شده است : "تن‌ فروشی و كار اجباری و به عبارتی دیگر برده ‌داری ، كه درست مانند سده‌ های پیشین با آوردن شهروندانی عمدتا از كشورهای فقیر یا در حال توسعه و خرید و فروش آنها در اروپا و آمریكا همراه است . فرایندی كه به گفته ی سازمان ملل سالیانه 2.5 میلیارد یورو سود ، نصیب تاجران انسان می ‌كند و هر سال هم در حال افزایش است ". سالیانه 50 درصد به قربانیان قاچاق انسان در اروپا افزوده می ‌شود و با در نظر گرفتن سود سرشار و افزایش هر ساله ‌ی آن ، به پُر منفعت‌ ترین عمل تبهکارانه در اروپا تبدیل شده است البته این روند رو به افزایش دلایل مختلفی دارد که از مهم ترین آنها رسانه ها هستند زیرا رسانه ها با تبلیغات جنسی ، فیلم های جنسی و سایت های مختلف با مضامین جنسی این میل را خارج از چارچوب افزایش داده و باعث عصیان می شوند.

چیزی که مشخص است این می باشد که این تریلر در آینده با توجه به مضامین مطرح شده در آن بسیار بحث برانگیز خواهد بود

باید توجه داشت که در اروپا بیش از 140 هزار نفر از كودكان و زنان برای تن ‌فروشی و مردان برای كار اجباری ، گاه ، در اردوگاه ‌های مخفیِ كار استفاده می شوند كه البته آمارهای غیر رسمی كه واقعی تر به نظر می رسند ، این تعداد را 4 میلیون نفر نیز ذكر كرده اند و عمده ی این افراد در مكان ‌های بسته مثل سالن‌ های ماساژ به كار گمارده می ‌شوند و كم ‌تر در خیابان ‌ها اثری از آنها دیده می ‌شود.

آنچه که از این گفتار برمی آید آن که دولتمردان استعمارگر غرب با تمام قوا به سوی هدف اصلی خود یعنی ، تحریف افکار عمومی و سلطه ی جهانی ، می شتابند و کمتر دولتی در راستای مقابله ی با جنگ نرم با این عظمت و ظرافت از خود واکنشی نشان داده است و این روند جای تاسف دارد زیرا دشمن در کفر خود پایدار است و کشورهای هدف همچنان در خواب غفلت و در صورت ادامه ی این روند به زودی طرح ها و برنامه های آنان برای سلطه ی جهانی به ثمر خواهد رسید.

فرآوری : آزاده مرنی

بخش ارتباطات تبیان


منابع: سایت مشرق /الف