تبیان، دستیار زندگی
ش «اكبر آقا آكتور سینما» به كارگردانی اكبر عبدی از دهم مرداد ماه در تالار سنگلج اجرا می‌شود. اكبر عبدی كه هم اكنون در نمایش «از خاك تا افلاك» به كارگردانی محمود فرهنگ بازی می‌كند، قرار است نمایشی را با عنوان «اكبر آقا آكتور س...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اخبار کوتاه هنری

اكبر آقا آكتور سینما

نمایش «اكبر آقا آكتور سینما» به كارگردانی اكبر عبدی از دهم مرداد ماه در تالار سنگلج اجرا می‌شود.

اكبر عبدی كه هم اكنون در نمایش «از خاك تا افلاك» به كارگردانی محمود فرهنگ بازی می‌كند، قرار است نمایشی را با عنوان «اكبر آقا آكتور سینما» در تالار سنگلج روی صحنه ببرد.

عبدی گفت: گروه نمایش «كوچه» با یادی از مرحوم ژیان انتخاب كردیم و با این گروه قرار است نمایش «اكبر آقا آكتور سینما» را روی صحنه ببریم.

وی افزود: در این نمایش عناصر نمایشی چون پرده‌خوانی نیز وجو دارد و در حال حاضر تمرینات این نمایش را با گروه در تالار سنگلج آغاز كرده‌ایم.

در این نمایش كریم اكبری‌مباركه و محمود راسخ‌فر نیز بازی می‌كنند و پیش فروش بلیت نمایش از هفته آینده آغاز می‌شود.

***

حیایی و پورسرخ مقابل دوربین "میهمان" رفتند

هفته دوم فیلمبرداری "میهمان" تازه‌ترین ساخته سعید اسدی با فیلمبرداری سکانس‌های خیابانی در خیابان ویلا آغاز شد.

گروه فیلمبرداری "میهمان" صبح روز شنبه در تقاطع خیابان های ویلا و طالقانی مستقر شدند تا هفته دوم کار هم با برداشت های خیابانی ادامه پیدا کند. در سکانس های مربوط به این بخش امین حیایی و پوریا پورسرخ حضور داشتند و حیایی با گریم متفاوت خود مقابل دوربین فرج حیدری قرار گرفت تا اکثر پلان های این قسمت داخل خودرو فیلمبرداری شود.

اسدی پس از گذشت شش سال باز هم با حسین فرحبخش همکاری می کند. این دو به عنوان تهیه کننده و کارگردان در فیلم سینمایی "آواز قو" با یکدیگر همکار بودند که اتفاقاً یکی از فیلم های موفق و پرمخاطب سال 79 شد. در طول شش سال گذشته اسدی چندبار قصد خود را برای ساخت فیلمی تازه اعلام کرد، اما هیچیک از آن کارها به نتیجه نرسید تا دوباره این کارگردان و تهیه کننده کنار یکدیگر قرار بگیرند.

اسدی در "آواز قو" به مساله مهاجرت پرداخته بود و این بار در "میهمان" تقابل دو فرهنگ شرق و غرب را تصویر می کند. فیلمنامه "میهمان" را حسن انصاریان نوشته و دیگر عوامل فیلم عبارتند از طراح گریم: عبداله اسکندری، صدابردار: بابک اخوان، طراح صحنه و لباس: سحر شهامت، روابط عمومی: فرامرز روشنایی، بازیگران: شقایق فراهانی، حسام نواب صفوی، مریم امیرجلالی و محمدرضا شریفی نیا.

***

«فرود یك حواصیل بر پشت‌بام خانه..» هشداری برای جامعه است

حسین محب‌اهری گفت: نمایش «فرود یك حواصیل بر پشت‌بام خانه یك ویولونیست» هشداری است برای جامعه انسانی كه پول و اقتصاد بر آن حاكم شده و روابط انسانی و عاطفی از بین رفته است.

حسین محب‌اهری، بازیگر و كارگردان تئاتر درباره نمایشنامه «فرود یك حواصیل بر پشت‌بام خانه یك ویولونیست» گفت: همیشه شرایط اجتماعی و اقتصادی جامعه در من تاثیر داشته و آنچه كه مرا اذیت می‌كند، فقر، بیكاری و فشار اقتصادی در جامعه است.

وی افزود: این فشارها باعث می‌شود كه بسیاری از مهربانی‌ها، دوستی‌ها و به خصوص عدالت از بین برود و مفهوم نمایش «فرود یك حواصیل بر پشت‌بام خانه یك ویولونیست» هشداری است بر جامعه كه بدانیم پول و اقتصاد بر همه چیز حكم‌فرما شده و بر روابط انسانی تاثیر گذاشته است.

محب‌اهری در ادامه بیان داشت: نمایشنامه نوشته خودم است و حواصیل در نمایش نمادی است كه از آسمان آمده و در پشت‌بام یك موزیسین زندگی كرده و شاهد روابط آدم‌هاست و از آنچه كه در كره خاكی می‌بیند، دلسرد می‌شود.

این كارگردان به عوامل نمایش اشاره كرد و گفت: در این نمایش علی گلیزاده، حمیدرضا طوبایی و یاسمن محب‌اهری بازی می‌كنند و برای اجرای نقش موزیسین نیز با یك نوازنده ویولون صحبت خواهیم كرد. همچنین طراحی صحنه نمایش بر عهده آتیلا پسیانی است.

این نمایش از دهم مرداد ماه در تالار شماره دو اجرا می‌شود و گروه نیز تمرینات خود را در سالن شماره دو آغاز خواهد كرد.

***

شیر طلایی افتخاری جشنواره ونیز برای دیوید لینچ

شیر طلایی افتخاری شصت‌وسومین دوره جشنواره فیلم ونیز به دیوید لینچ فیلمساز پیشرو آمریکایی اهدا می‌شود.

به گزارش «پایگاه خبری فیلم کوتاه» هیات برگزارکننده جشنواره ونیز این جایزه را به پاس یک عمر فعالیت هنری به لینچ شصت ساله اهدا می‌کند و همزمان جدیدترین فیلم او برای اولین بار در ونیز روی پرده می‌رود.

بر اساس این گزارش، لینچ که به خاطر دنیای نامتعارف فیلم‌هایش شهرت دارد، شیر طلایی افتخاری ونیز را روز ششم سپتامبر پس از نمایش فیلم جدیدش امپراتوری داخلی دریافت خواهد کرد.

شصت‌وسومین جشنواره فیلم ونیز از 30 آگوست تا 9 سپتامبر برگزار می‌شود.

لینچ در سال 1946 در شهر میسولا ایالت مونتانا به دنیا آمد. نخستین فیلم‌های کوتاهش الفبا (1968) و مادربزرگ (1970) برایش جوایزی به ارمغان آوردند.

او سپس پنج سال بر روی پروژه   کله  پاک‌کن  (1977)  به عنوان نخستین فیلم بلندش  کار کرد . از دیگر فیلم‌های او می توان به  مرد فیل‌نما

(1980)،  تپه شنی (1984)،  مخمل آبی (1986)،  قسی‌القلب (1990)،  بزرگراه گمشده (1997)،  داستان استریت (1999) و  مالهالند درایو

(2001) اشاره کرد.

او در دهه نود سریال موفق تویین پیکس را نیز کارگردانی کرد.

لینک :

گالری گریم هنرمندان (اكبر عبدی)

اكبر عبدی

اكبر عبدی هم جزو اخراجی ها شد

اكبر عبدی، كارگردان و تهیه‌كننده شد

اکبر عبدی به خانه خود تئاتر بازگشت