تبیان، دستیار زندگی
« در چشم باد ظرفیت دراماتیك بسیار بالایی دارد ومردم از دیدن این سریال تاریخی لذت خواهند برد » به اعتقاد جهانگیر الماسی در بسیاری از سریال‌ها عنوان تحقیق و پژوهش لحاظ می‌شود، اما كاركرد آن‌ها در نظر گرفته نمی‌شود. این بازیگر...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

«در چشم باد» ظرفیت دراماتیك بسیار بالایی دارد


« در چشم باد ظرفیت دراماتیك بسیار بالایی دارد ومردم از دیدن این سریال تاریخی لذت خواهند برد »

به اعتقاد جهانگیر الماسی در بسیاری از سریال‌ها عنوان تحقیق و پژوهش لحاظ می‌شود، اما كاركرد آن‌ها در نظر گرفته نمی‌شود.

این بازیگر سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به سریال «در چشم باد» كه هم اینك در آن ایفای نقش می‌كند خاطرنشان كرد: در سریال تاریخی «در چشم باد» به درستی و شایستگی از تحقیق و پژوهش به منظور به تصویر كشیدن جوانب ضعیف رفتارهای اجتماعی مردم ایران در مقاطع مختلف تاریخی استفاده شده است.

وی متذكر شد: در سریال «در چشم باد» تحقیق و پژوهش صرفا به لباس، اكساسوار و غیره محدود نمی‌شود. بلكه این بار به واسطه‌ی تحلیل درست كارگردان به متن رفتار مردم، كشیده شده است و تحولات سیاسی در درون یك خانواده تصویر می‌شود.

این بازیگر، همچنین خاطرنشان كرد: قصه‌ی «در چشم باد» درباره‌ی یك خانواده و شعاع‌های پیرامونی آن خانواده است كه در این پوشش مسایل اصلی سیاسی كشور حضور بیگانگان و كشمكش‌هایی كه به واسطه حضور بیگانگان در این مملكت صورت گرفته، مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرد.

وی كه تاكنون 4 ماه با سریال «در چشم باد» همكاری داشته و دو ماه دیگر نیز در این فیلم سریال ایفای نقش می‌كند خاطرنشان كرد: فیلمنامه‌ی «در چشم باد» ظرفیت دراماتیك بسیار بالایی دارد و مردم از دیدن آن لذت خواهند برد.

جهانگیر الماسی كه در این سریال ،عهده‌دار نقش «سرگرد اسفندیاری» است درباره این شخصیت «درچشم باد» گفت: این شخصیت مدت زمان چندان طولانی‌ای در این سریال حضور ندارد، اما نماینده طیف وسیعی از جریان روشنفكری دهه 20 و به خصوص حوزه نظامی كشور است. در آغاز قرن جاری شمسی به جهت كاربردهای سیاسی كه مكاتب مختلف سیاسی داشتند در داخل كشور نیز تحت تبلیغات و مدیریت سیاسی بیگانگان یكسری فعالیت‌های وسیعی در حوزه اجتماعی فراهم شد.

سرگرد اسفندیاری شخصیتی است كه به ناسیونال سوسیاسیمی كه اوج آن را در كاركرد رایش تحت فرماندهی هیتلر می‌بینیم گرایش دارد. در ایران نیز گروه كثیری از وطن دوستان به دلیل تقابل با اتحادیه جماهیر شوروی و برخی اسیم‌های ماركسیسم جذب این مكتب سیاسی شدند كه تحت كمك و مساعدت آلمان در ایران تشكیل شد.

این بازیگر در پایان فیلمنامه «در چشم باد» را مبتنی بر پشتوانه پژوهشی قوی خواند و تاكید كرد: نگاه آقای جوزانی به تاریخ معاصر ایران و تحولات سیاسی كه در تاریخ معاصر ایران به وجود آمده فوق العاده است و برای نقد و بررسی تاریخ زحمت بسیاری كشیده‌اند.

لینک:

حسین یادگاری - فیلمنامه نویس: پشت پرده مه دریچه ای به صداقت و درستی است

سینماهای تهران در " پشت پرده مه "