تبیان، دستیار زندگی
دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران گفت: سفیر ایران در سازمان ملل با ارسال نامه‌ای به دبیر کل سازمان ملل از وی خواهدخواست که طبق کنوانسیون، اسناد مدیریت و پشتیبانی مالی آمریکا از تروریست ها در اختیار سایر کشورها قرار گیرد و تعقیب قضایی دولت آمریکا در دستور کا
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

جلیلی دو سندافشا کرد


دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران گفت: سفیر ایران در سازمان ملل با ارسال نامه‌ای به دبیر کل سازمان ملل از وی خواهدخواست که طبق کنوانسیون، اسناد مدیریت و پشتیبانی مالی آمریکا از تروریست ها در اختیار سایر کشورها قرار گیرد و تعقیب قضایی دولت آمریکا در دستور کار قرار گیرد.


به گزارش تبیان به نقل از فارس، سعید جلیلی دبیر شورای عالی امنیت ملی در راهپیمایی یوم الله 13 آبان و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی که صبح دیروز در مقابل لانه جاسوسی سابق آمریکا برگزار شد، با اشاره به اینکه ربوبیت یکی از مهمترین معرکه‌های اصلی انبیاء در مقابله با مستکبران بوده است گفت: آنچه که موجب مخالفت مستکبران با پیامبران بوده مفهوم ربوبیت بوده است.

وی افزود: قرآن کریم بارها اشاره می‌کند که اگر از مخالفان بپرسید چه کسی خالق آسمان ها و زمین است. آنها پاسخ مد نظر خود را مطرح می‌کنند.

جلیلی

جلیلی با اشاره به اینکه آنچه که موجب دعوای پیامبران و طواغیت بوده بحث ربوبیت است خاطرنشان کرد: اینکه تدبیر و سیاست جوامع در دست چه کسی باشد اولین سؤال مستکبران و فرعونیان از پیامبران الهی بوده و سؤال می‌کردند که چه کسی شما را قائل به ربوبیت می‌داند.

وی با اشاره به اینکه سؤال اصلی مستکبران این بود که پیامبران نباید حامل پیامی باشند که نازل بر تدبیر امور جوامع است تصریح کرد: انقلاب اسلامی در دورانی ظهور پیدا کرد که مستکبران جهان علی رغم انحصار قدرت، علم و ثروت در صدد بودند چارچوب جوامع را انحصار کنند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی تاکید کرد: آمریکا پس از جنگ سرد و در دورانی که سرمست از غرور بود سعی داشت با پروژه‌هایی همانند جهانی‌سازی و لشکرکشی نظامی آنچه را که الگوی خود در اداره دنیا است، تحمیل کند.

وی افزود: آمریکا سعی داشت الگوهای اجتماعی، سیاسی و فرهنگی را به مبنای چارچوب فکری و پارادیم خود و اندیشه لیبرال دموکراسی بر جوامع بشری تحمیل کند.

جلیلی اظهار داشت: عظمت انقلاب اسلامی حرکت مردمی بود که خواستند اداره جامعه خود را بر اساس آموزه‌های الهی ادامه دهند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی خاطرنشان کرد: اولین سؤال مستکبران از انقلاب اسلامی ایران این بود که چگونه ایران اسلامی می‌خواهد امور خود را تدبیر کند و بر این مبنا تقابل انقلاب اسلامی با آمریکا در واقع تقابل 2 چارچوب فکری است.

وی با اشاره به اینکه نگرانی‌ آمریکا این است که چارچوب فکری انقلاب اسلامی بر مبنای اسلام ناب در جوامع بشری فراگیر شود، گفت: آمریکا نگران است که الگوی اسلام ناب به سایر جوامع عرضه شود و بنیان‌های تحمیل شده آمریکا را در هم بشکند.

جلیلی تصریح کرد: مهمترین دغدغه فرعونیان زمان این است که نکند ظرفیت جدیدی ارائه شود و ظرفیت حاکم را از میان ببرد. امروز دعوای انقلاب اسلامی ایران و آمریکا بر سر این است که چه کسی مبدأ ربوی و الگوی مردم سالاری در دنیا باشد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه الگوی استکبار این است که یک درصد بر 99 درصد جوامع بشری حکومت کند، اظهار داشت: نگاهی اجمالی به روند سال‌های پیش از انقلاب اسلامی و 32 سال گذشته از انقلاب اسلامی نشان می‌دهد که فرعونیان سعی داشتند با تبعید امام خمینی (ره) مانع از روشنگری موسای زمان شوند. اما پس از 15 سال موسای انقلاب اسلامی به پا خاست و استکبار جهانی با تمام قدرت و ظرفیت‌ خود به مقابله با ایران اسلامی پرداخت اما پس از 32 ساله شجره ایران اسلامی تنومند شده است.

بزرگترین اشتباه آمریکا این است که فکر می‌کند می‌تواند با سلاح سخت قدرت ایران اسلامی را از میان ببرد و اکنون اعلام می‌کند که قصد دارد وارد جنگ نرم با ایران شود که به وی اعلام می‌کنیم به این عرصه خوش آمدید چون مزیت نسبی ایران اسلامی را نشان می‌دهید

وی افزود: امروز شاهد جوانه‌های درخت تنومند انقلاب اسلامی در سایر کشورهای جهان هستیم. امروز انقلاب اسلامی تکثیر شده و حرکت‌های مردمی در تمامی جهان و به خصوص در سرزمین‌های اسلامی شکل گرفته است و این حرکت‌ها اسلامی، مردمی و مبنی بر نفرت از آمریکا و صهیونیست است.

جلیلی خاطرنشان کرد: امروز اندیشه سیاسی اسلام با تمام قدرت در برابر چارچوب‌های ابداعی غرب ایستاده است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی تصریح کرد: امروز حتی ساحران فرعون زمان نیز به قدرت انقلاب اسلامی اعتراف می‌کنند و اعلام می‌کنند که ظرفیت‌های انقلاب اسلامی غیر قابل کنترل است.

وی در ادامه گفت: امروز استکبار جهانی از درون و برون به چالش کشیده شد و حاکمان و سرمداران استکبار مجبورند دست به تهدیدهای فرضی و تو خالی بزنند.

جلیلی گفت: جریان کاپیتالیست و سرمایه داری بر مبنای تروریسم شکل گرفته و با قتل‌های پی در پی و کشتار دسته جمعی سرخپوستان و سفید پوستان، کودتاهای مختلف درکشورها و جنگ ویتنام سعی داشتند خود را به پیش ببرند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی با تاکید بر اینکه کمیته "مک کارتی" یکی از راه‌های داخلی آمریکا برای مقابله با روشنفکران و هنرمندان این کشور بوده است اظهار داشت: امروز آمریکا دچار تناقض‌های جدی شده و سعی دارند با تهدیدات دروغین، افکار عمومی خود را تحت الشعاع قرار دهند.

وی افزود: آمریکا باید به مردم خود پاسخ دهد که چرا طبق نظر سنجی‌های خودشان میزان نفرت از آمریکا بیش از 80 درصد شده است؛ امروز باید آمریکا به مردم خود پاسخ دهد که چرا پس از میلیاردها هزینه جنگ افغانستان و عراق به نتیجه‌ای نرسیده است.

جلیلی با بیان اینکه با مقاومت دولت ملت و مردم عراق آمریکا مجبور به خروج ذلیلانه از این کشور شده است، گفت: در افغانسان 48 هزار انسان غیر نظامی کشته و 200 هزار نفر مجروح شده‌اند و سؤال از آمریکا اینجا که چقدر از تروریست‌های مورد ادعای دولتمردان این کشور نابوده شده‌اند؟

دبیر شورای عالی امنیت ملی تأکید کرد: امروز در صحنه جهانی و به برکت شهدای انقلاب اسلامی و بیداری اسلامی که الهام بخش سایر کشورهای جهان شده شیوه‌های نخ نمای گذشته آمریکا هیچ ثمره‌ای نخواهد داشت.

وی با تاکید بر اینکه امروز آمریکا متهم و مجرم اصلی است و تنها مجرم اصلی استفاده از سلاح‌های غیر قانونی کشتار جمعی آمریکا است و باید محاکمه شود گفت: آمریکا مجرم اصلی نقض حقوق بشر در دنیا است.

جلیلی در کنفرانس خبری با سولانا

سعید جلیلی دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان در ادامه سخنان خود در راهپیمایی یوم الله 13 آبان با اشاره به اینکه امروز در عراق و در مقابل سربازان عراقی، غیرنظامیان این کشور سر بریده می‌شوند تاکید کرد: امروز انقلاب اسلامی در تمامی صحنه‌ها مدعی است و آمریکا متهم و مجرم اصلی است.

وی افزود: آمریکا نه تنها در بحث سلاح‌های کشتار جمعی و نقض حقوق بشر بلکه در استفاده از ترور و ابزار نامشروع برای رسیدن به اهداف خود متهم اصلی است و این ادعا فرضی نیست.

جلیلی خاطرنشان کرد: بر اساس اسناد متقن مدعی هستیم که آمریکا تروریست اصلی است. جوانان کشورمان 32 سال پیش در لانه جاسوسی اسناد متقنی را به جهانیان عرضه کردند که نشان داد آمریکا به دنبال فروپاشی نظام نوپای اسلام بود.

دبیر شورای عالی امنیت ملی تصریح کرد: اینکه وزیر امور خارجه آمریکا سخن از تاسیس سفارت مجازی و خیالی در ایران می‌کند بهترین شاهد است که وی نه در عالم واقع بلکه در عالم مجازی و رویا می‌خواهد به اهداف خود برسد.

جلیلی با تاکید بر اینکه خواب بازگشت آمریکا به این کشور به هیچ عنوان تعبیر نخواهد شد، اظهار داشت: ایران اسلامی همانگونه که 32 سال پیش اجازه نداد آمریکا اقدامات نامشروع خود را در این کشور را دنبال کند و اسناد خلاف رفتارهای این کشور را به جامعه بین المللی ارائه داد امروز نیز با اشراف اطلاعاتی به جامعه جهانی نشان می‌دهد که آمریکا متهم و مجرم اصلی تروریسم دولتی است.

وی تاکید کرد: آمریکا رسما نیروهای خود را برای ترور و خرابکاری علیه ایران و سایر کشورها به کار گرفته اما همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند با ارائه اسنادی که داریم آبروی آمریکا را می‌بریم و با تمام توان از 99 درصد مخالفان سیاست‌های آمریکا در داخل و خارج این کشور حمایت می‌کنیم و دولتمردان این کشور را تحت تعقیب قرار خواهیم داد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی اظهار داشت: ادعاهایی که امروز مطرح می‌کنیم بحث جدیدی نیست و حرکت امروز آمریکا انفعالی بوده و در پاسخ به اقدامات ایران اسلامی است.

جلیلی تصریح کرد: طی 2 سال گذشته در یادداشت‌های مکرر به سازمان ملل و آمریکا رسما اسناد تروریست بودن آمریکا را مطرح کردیم و اقدامات امروز آمریکا انفعالی و برای فرار از تعقیب است.

وی در حالی که دو زونکن از اسناد تروریست بودن آمریکا در کنار خود داشت و بر اساس آنها سخن می‌گفت، خاطرنشان کرد: اقدام آمریکا فرار به جلو است تا خود را از این اتهامات برهاند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی در ادامه گفت: علاوه بر آنچه که در دو سال گذشته علیه آمریکا از رفتار آمریکا در حمایت از گروهک‌های تروریستی مطرح کردیم، در منظر شما دانشجویان و دانش آموزان و جهانیان دو مجموعه از اسناد جدید را ارائه می‌کنیم و در محاکم این اسناد را پیگیری خواهیم کرد.

وی افزود: آمریکا نه تنها در بحث سلاح‌های کشتار جمعی و نقض حقوق بشر بلکه در استفاده از ترور و ابزار نامشروع برای رسیدن به اهداف خود متهم اصلی است و این ادعا فرضی نیست

جلیلی تصریح کرد: از دو زونکن موجود دو سند اصلی را ارائه می‌کنم و سؤال اینجا است که چه رابطه‌ای میان تروریست‌ها و آمریکا وجود دارد. سؤال اینجا است که چرا تروریست‌ها وظیفه خود می‌دانند کشورها و افرادی که در لیست تحریم قرار دادند را هدف قرار دهند.

وی با بیان اینکه آمریکا تروریست‌ها را مدیریت و هدایت می‌کند، اظهار داشت: آمریکا با هدایت تروریست‌ها قصد دارد کشورها و کسانی را که علیه آمریکا هستند هدف قرار دهد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی تاکید کرد: اسنادی در دست داریم که نشان می دهد نه تنها آمریکا افراد را مدیریت می‌کند بلکه در سندی دیگری مشخص است که دولتمردان آمریکایی با هدایت تروریست‌ها و پشتیبانی مالی از آنان علیه تاسیسات و زیر ساخت‌های کشورها فعال هستند.

جلیلی با بیان اینکه این اسناد نشانه استیصال دولت آمریکا است، گفت: در سالروز گرامیداشت 13 آبان این اسناد را با احضار سفیر سوئیس به وزارت امور خارجه به وی ارائه خواهیم داد و سفیر ایران در سازمان ملل با ارسال نامه‌ای به دبیر کل سازمان ملل از وی خواهد خواست که طبق کنوانسیون این اسناد در اختیار سایر کشورها قرار گیرد و تعقیب دولت آمریکا در دستور کار باشد.

وی در ادامه گفت: قوه قضائیه ایران با تشکیل دادگاهی تا رسیدن به فرجام تروریست بودن آمریکا را دنبال خواهد کرد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان خاطرنشان کرد: امروز موج 99 درصدی علیه آمریکا شکل گرفته و دیگر به دولت آمریکا اجازه رفتارهای خصمانه و فرار رو به جلو را نخواهیم داد.

جلیلی با بیان اینکه دیگر دوران اینکه متهمان و مجرمان به عنوان مدعی قلمداد شوند گذشته است گفت: امروز با دست قدرتمند دولت و مردم عراق آمریکا مفتضحانه از این کشور اخراج می‌شود.

وی تاکید کرد: در 22 خرداد سال 88 نظام اسلامی ایران مردم سالاری دینی و صلابت خود را به نمایش جهانی گذاشت اما دشمن نگران سعی داشت با حیله‌های شیطانی فتنه‌ای ایجاد کند اما حماسه 9 دی ایران اسلامی آنان را به عقب راند و امروز در تمام دنیای بیداری اسلامی شکل گرفته است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه دشمن امروز چاره‌ای جز فریب ندارد چون تک تک اردوگاه‌های خود در جهان را از دست داده است، اظهار داشت: تمامی مردم عراق اعم از کرد، شیعه و سنی در حال پاک سازی این کشور از لوث وجود دشمن هستند.

جلیلی افزود: همانطور که طی 30 سال گذشته به آمریکا اعلام کردیم که از ما عصبانی باشد امروز هم اعلام می‌کنیم اگر آمریکا تمامی ظرفیت‌های خود را جمع کند و در مقابل ایران بایستد یک نفر همچون حاج قاسم سلیمانی برای آنان کافی است که آنان را سر جایشان بنشاند.

وی تاکید کرد: اسکتبار جهانی با هدف قرار دادن سلیمانی‌ها نمی‌توانند مانع تثبیت خود در جهان شود. آمریکا چرا امروز نمی‌تواند با هزاران کلاهک هسته‌ای که در اختیار دارد از خود دفاع کند. چرا هر روز ناکامی بیشتر بر دولتمردان این کشور مستولی می‌شود؟ به دلیل اینکه نتوانستند قدرت نرم اندیشه ناب اسلام را درک کنند.

جلیلی خاطرنشان کرد: بزرگترین اشتباه آمریکا این است که فکر می‌کند می‌تواند با سلاح سخت قدرت ایران اسلامی را از میان ببرد و اکنون اعلام می‌کند که قصد دارد وارد جنگ نرم با ایران شود که به وی اعلام می‌کنیم به این عرصه خوش آمدید چون مزیت نسبی ایران اسلامی را نشان می‌دهید.

وی با بیان اینکه امروز در جنگ نرم ضرادخانه‌های اندیشه ناب اسلام در دست ما است گفت: آمریکا و استکبار بداند مردم آمریکا نیز مقابل آنان هستند و 99 درصد جامعه جهانی در برابر دولت آمریکا ایستاده است.

جلیلی در پایان خاطرنشان کرد: آمریکا بداند طبق توصیه مقام معظم رهبری ملت ایران به چالش‌های آینده فائق خواهد آمد و بینی دشمن را به خاک خواهد مالید.

بخش سیاست تبیان


منابع:نسیم