تبیان، دستیار زندگی
هجدهمین دوره رقابت‌های جام جهانی ? ?????آلمان با اتفاقات تلخ و شیرین بسیار خاتمه یافت تا تمامی ? ????كشور عضو فدراسیون بین‌المللی فوتبال/فیفا/ با بازنگری به عملكرد چهار سال گذشته خود، برای جام جهانی آینده برنامه- ریزی كنند. ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

جام ملت‌های آسیا - زمان را از دست ندهیم


هجدهمین دوره رقابت‌های جام جهانی ? ?????آلمان با اتفاقات تلخ و شیرین بسیار خاتمه یافت تا تمامی ? ????كشور عضو فدراسیون بین‌المللی فوتبال/فیفا/ با بازنگری به عملكرد چهار سال گذشته خود، برای جام جهانی آینده برنامه- ریزی كنند.

در این جهت ، تیم ملی فوتبال ایران كه باارائه نمایشی ضعیف در جام جهانی نتوانست انتظارات میلیون‌ها ایرانی را برآورده كند، درحالی كمتر از ? ???روز دیگر درمرحله مقدماتی جام ملت‌های آسیا به مصاف تیم سوریه می‌رود كه تاكنون برنامه‌ای برای این تیم تدوین نشده است.

تیم ایران در سومین حضور خود در جام جهانی با كسب دو شكست برابر تیم‌های مكزیك و پرتغال و یك تساوی برابر آنگولا، وداع زودهنگامی از این رقابت‌ها داشت تا تغییرات اساسی در فدراسیون فوتبال ایجاد شود.

سرپرست جدید فدراسیون فوتبال نیز در نخستین اقدام خود، " داریوش مصطفوی" را به سمت دبیری این فدراسیون منصوب كرد تا این فرد باتجربه برنامه‌های آتی فدراسیون فوتبال را اجرا كند.

دبیر فدراسیون فوتبال نیز در اولین اظهار نظر خود از حضور یك مربی ایرانی برای هدایت تیم ملی فوتبال ایران در مرحله مقدماتی جام ملت‌های آسیا خبر داد تا این تیم بتواند نتایج قابل قبولی را در این مسابقه‌ها بدست آورد.

اما با توجه به مسائل حاشیه‌ای فراوان كه در آلمان برای تیم ملی به- وجود آمد. مربیان ایرانی كار سخت و دشواری را برای ایجاد وفاق و همدلی در تیم پیش رو دارند.

جام جهانی ? ?????آلمان به خوبی واقعیت‌های فوتبال ایران و آسیا را نسبت به سایر قاره‌ها نشان داد تا كشورهای تلاش بیشتری را برای رسیدن به سطح اول فوتبال جهان انجام دهند.

ضعف مفرط شرایط جسمانی بازیكنان ، ارائه بازی‌های یكنواخت و تكراری، مصدومیت ملی‌پوشان، اشتباهات فردی بازیكنان، نداشتن برنامه‌ای مشخص برای رسیدن به دروازه حریفان و ... از مشكلات تیم ایران در جام جهانی بود كه باید كادر فنی تیم ملی دراین مدت كوتاه برنامه‌های مدونی را برای رفع این نواقص طراحی كنند.

اما تیم ملی فوتبال سوریه حریف آینده ایران در مرحله مقدماتی جام ملت‌های آسیا كه هم اكنون با كسب یك شكست برابر كره جنوبی و یك پیروزی مقابل چین تایپه درمكان دوم جدول رده بندی گروه دوم قرار دارد، از امروز (دوشنبه) تمرینات آماده‌سازی خود را زیر نظر "گوربا" سرمربی صربستانی خود در دمشق آغاز می‌كند.

طبق برنامه اعلام شده، تیم ملی فوتبال سوریه پیش از دیدار با ایران دو دیدار دوستانه را برابر تیم‌های عراق و لیبی برگزار می‌كند تا بازیكنان این تیم با آمادگی به مصاف تیم كشورمان بروند.

در پایان امیدواریم، فدراسیون فوتبال هر چه سریعتر سرمربی تیم ملی را انتخاب كند تا اردوهای آماده‌سازی این تیم برای حضور در این رقابت‌ها آغاز شود تا همانند دوره گذشته تیم ایران با اما و اگر راهی مرحله پایانی نشود.

درمرحله مقدماتی دوره گذشته جام ملت‌های آسیا، تیم ایران در دومین دیدار خود با نتیجه ? ??بر ? ??مغلوب تیم اردن شد تا وضعیت حضور این تیم در مرحله پایانی در هاله‌ای از ابهام قرار داشته باشد.

پس از این شكست، همایون شاهرخی از مربیگری تیم ایران بركنار و برانكو ایوانكوویچ جانشین وی شد.

تیم ایران نیز در سیزدهمین دوره جام ملت‌های آسیا كه تابستان سال ?????? میلادی در چین برگزار شد، به مقام سومی قناعت كرد تا نتواند پس از ? ???سال قهرمانی خود را در این رقابت‌ها تكرار كند.

برنامه دیدارهای گروه دوم مرحله مقدماتی جام ملت‌های آسیا به شرح زیر است :

* ? ???مرداد ????

ایران با سوریه

چین تایپه با كره جنوبی

* ? ???شهریور ????

كره جنوبی با ایران

* ? ???شهریور ????

سوریه با ایران

كره جنوبی با چین تایپه

* ? ???مهر ????

چین تایپه با ایران

كره جنوبی با سوریه

* ? ???آبان ????

ایران با كره جنوبی

سوریه با چین تایپه

در پایان مرحله مقدماتی دو تیم برتر گروه‌های شش گانه راهی مرحله بعدی می‌شوند.

مرحله پایانی چهاردهمین دوره مسابقه‌های جام ملت‌های آسیا تیرماه سال آینده به صورت مشترك در چهار كشور اندونزی، مالزی، تایلند و ویتنام برگزار می‌شود.