تبیان، دستیار زندگی
ما به افق تابناك فروغ ازلى خیره مى‏شویم و به امید آمدن روزهاى شادى و لحظه‏هاى نورانى، خود را از مهر تو سرمست مى‏سازیم و دست طلب و ادب به دامان تو در مى‏آویزیم و به تولاى تو چنگ مى‏زنیم. ما همچو گدایان سر راهت مى‏نشینیم تا با طلعت رشیده خویش، بر زمین و زما
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اى بهار دلها

امام زمان (عج)

سلام بر آل یاسین، سلام بر مهدى امتها و جامع تمام كلمات وحى الهى.

سلام بر آنكه شمشیر بركشیده و ماه تابان و نور درخشان است.

سلام بر آفتاب شب ظلمانى جهان و قرص ماه ایمان.

سلام بر بهار مردمان و نشاط‏آفرین روزگار.

«شب هجرانت اى دلبر، شب یلداست پندارى رخت نوروز و دیدار تو، عید ماست پندارى‏»

اى بهار دلها و امیدبخش انسانها و سرور و شادى روزها، اى خورشید ظلمتها و ماه تمام نماى جمال خدا. اى حقیقت عشق و مظهر پرستش، اى شكوفه طه و غنچه شكفته زهرا، علیهاالسلام. اى سرو خوش‏قد و رعنا، اى چهره‏ات چون آفتاب، روشن و دلربا، اى در رهت، جانها فدا و نشان غمت، اشكها. اى عصاره زمان و زیباییها، اى هماره با ما و ناپیدا، اى سوخته در فراغت عاشق و شیدا، اى مونس و همدم اولیا، اى خمار نگاهت راز هستى‏ها، اى طاووس خوش خرام بهشت اعلى، اى شراب عشقت، نوش جانها، اى خزینه علم و نهایت‏حلم، اى مسكن بركت و معدن حكمت، اى تمام محبت، اى گرد و غبار مقدمت توتیاى چشم ما، اى شمع جهان‏افروز، بیا! اى شاهد عالم‏سوز بیا! اى كعبه امید عیان شو. اى درخشش هستى بتاب! اى خورشید جان و جهان جلوه‏گر شو!، اى فروغ فضلیت‏بتاب! اى راز عظیم تجلى چهره بنماى، اى پاكترین خونها نثار عشقت، به پا خیز! اى دشت و دمن در انتظارت با دم عیسایى‏ات، زنده گردان! اى كشتى نجات، رهایى بخش و اى مرهم سینه‏ها درمان كن.

ما به افق تابناك فروغ ازلى خیره مى‏شویم و به امید آمدن روزهاى شادى و لحظه‏هاى نورانى، خود را از مهر تو سرمست مى‏سازیم و دست طلب و ادب به دامان تو در مى‏آویزیم و به تولاى تو چنگ مى‏زنیم. ما همچو گدایان سر راهت مى‏نشینیم تا با طلعت رشیده خویش، بر زمین و زمان عطر ولایت‏بپاشى و ما در فضاى عطرآگین كرامت تو، جان تازه بگیریم و نماز شكر را به امامت تو برپا كنیم

اى عصمت‏بى‏كران فریاد كن! اى فریادرس بیدار كن! اى صاحب شمشیر بران آغاز كن! اى ساحل پیروزى ظاهر شو! اى مشعل علم و عقل نور باران كن! اى قبله عشق آشكار شو! اى یوسف جمال، رخ از مشتاقان دریغ مدار! اى حامى قرآن و نداى عترت، بیا! اى رهبر و دلبر و دلبند، مهدى بیا! بیا و منتظران تشنه را دریاب و عاشقان بى‏قرارت را آرامش جان باش.

مهدیا! مى‏خواهیم به قله كوه انسانیت‏برسیم، دستمان را بگیر، مگر نه اینكه تو باقى‏مانده جود خدا و از تبار حسین و دودمان كریمانى و احسان و دستگیرى توست.

ما به افق تابناك فروغ ازلى خیره مى‏شویم و به امید آمدن روزهاى شادى و لحظه‏هاى نورانى، خود را از مهر تو سرمست مى‏سازیم و دست طلب و ادب به دامان تو در مى‏آویزیم و به تولاى تو چنگ مى‏زنیم. ما همچو گدایان سر راهت مى‏نشینیم تا با طلعت رشیده خویش، بر زمین و زمان عطر ولایت‏بپاشى و ما در فضاى عطرآگین كرامت تو، جان تازه بگیریم و نماز شكر را به امامت تو برپا كنیم و در برابر رب كعبه خاضع شویم و ویرانى ظلم و آزادى انسان را جشن بگیریم و سرود حمد را با آهنگ عشق دمساز كنیم و بدین‏گونه نشان خواهیم داد كه پیرو خط سرخ شهادتیم و تو مظهر قهاریت و جباریت‏خدایى و انتقامخواه خون حسین و رهروان عاشورایى. پس بر كافران بتاز و با آنان بستیز و اركان ستم را ویران ساز و وعده الهى را تحقق بخش كه فرمود:

و نرید ان نمن على الذین استضعفوا فى‏الارض و نجعلهم ائمة و نجعلهم الوارثین.

اراده كردیم بر آنان كه در روى زمین ضعیف شمرده شدند، منت گذاریم و آنها را پیشوایان و وارثان زمین قرار دهیم.

بخش مهدویت تبیان


مژده حسینى

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.