تبیان، دستیار زندگی
پژوهش معنا و مفهوم مهمی دارد و درک آن خصوصاً برای مدیران و دبیران مدارس بسیار اهمیت دارد و ضروری است
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پ مثل . . .

پژوهش

پژوهش واژه پژوهش
یک کلمه فارسی، معادل واژه انگلیسی research است. در فرهنگ فارسی عمید پژوهش به معنای جست و جو کردن، تفحص کردن، تحقیق کردن، خواستن، بازخواستن، طلب کردن و جویا شدن است.

پژوهش پژوهش
یکی از اساسی‌ترین نیازها برای نیل به پیشرفت و توسعة همه جانبة یک کشور است و قدرت و استقلال هر کشوری بر پژوهش و تولید علم استوار است.

پژوهش پژوهش،
فرایندی منطقی و معقول است که هدف آن کشف روابط بین پدیدارها است. به دلیل نظم و ترتیب حاکم بر پدیدارها و رویدادها، امکان تنظیم قوانین، اصول و نظریه‌ها در رشته‌های گوناگون فراهم شده است و این قوانین و اصول و نظریه‌ها، به نوبة خود گویای نظم و همسانی موجود در پدیده‌هاست.

پژوهش پژوهش
های مدرسه ای تمرین شش ویژگی است که عادت به راست روی و مهارت در راست روی را تمرین می دهند. در واقع، پژوهش در کلاس درس و مدرسه (ورزش راست روی)، (راست بینی)، و (راست خواهی) است. در این ورزش به دانش آموزان یاد می دهیم چگونه نگاه کنند، چگونه فکر کنند و چگونه ورزش کنند.

پژوهش پژوهش
در مدرسه، زیر بنای پژوهش در دانشگاه است.

پژوهش پژوهش
گر باید در زمینه ای پژوهش کند که در آن از تخصص و تجربه کافی برخوردار است. پژوهش، کاری وقت گیر است، بنابراین مستلزم شکیبایی، پشتکار و اجتناب از شتاب است. مهمترین نکته این است که پژوهشگر باید در انجام دادن پژوهش از هر گونه پیش داوری و تعصب شخصی دوری گزیند.

پژوهش پژوهش
یک فرآیند خلاق است و پژوهشگر باید از فنون گوناگونی بهره گیرد تا به کشف یک قانون یا طرح یک نظریه برسد.

پژوهش گر باید با پشتکار فراوان مراحل پژوهش را از مشاهده ی ساده تا گزارش تحقیق با دقت کامل انجام دهد تا به نتیجه برسد.

پژوهش پژوهش
، به وسیله معلم پژوهشگر، رنگ و بوی بومی و محلّی به خود می گیرد. چیزی که جامعه ی بسیار پراکنده و متنوع آموزش و پرورش به آن نیاز بسیار دارد.

پژوهش پروژه
علمی ارائه یک آزمایش، یک نمایش، یک تحقیق، جمع آوری اقلام علمی، یا نمایش دستگاههای علمی است. پروژه کوشش علمی یک دانش آموز را در حیطه مورد علاقه خودش نشان می دهد.

پژوهش پروژه
روشی به دانش آموز ارائه می دهد تا وی بتواند حاصل آن تحقیقات را نشان دهد. این روش ویژه، کنجکاوری دانش آموز را درباره جهان پیرامونش ارضاء می کند.

پژوهش پروژه
فعالیتی است هیجان انگیز در دنیای پژوهش های علمی که فراتر از کلاس درس و موضوعات کتاب درسی پیش می رود. با انجام یک پروژه علمی دانش آموز از این که کار یک دانشمند را انجام می دهد احساس رضایت می کند. همچنین ارزش کشفیات و کارهای خود را در می یابد.

پژوهش

بخش پژوهش های دانش آموزی تبیان
تنظیم: فطیرخورانی