تبیان، دستیار زندگی
تحریمهای سنگین رژیم صهیونیستی ، خسارتهای مستقیم به بخشهای تولید، سرمایه گذاری ، بازرگانی خارجی ، کشاورزی ، صنایع و کارگری در نوار غزه وارد کرده است .
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تحریم‌ غزه غیرانسانی و پرخسارت


 تحریمهای سنگین رژیم صهیونیستی ، خسارتهای مستقیم به بخشهای تولید، سرمایه گذاری ، بازرگانی خارجی ، کشاورزی ، صنایع و کارگری در نوار غزه وارد کرده است .
غزه

اتاق بازرگانی نوار غزه روز پنجشنبه درگزارشی پیش بینی کرد خسارات ناشی از تحریمهای رژیم صهیونیستی علیه ساکنان نوار غزه از سال دو هزارو هشت تا پایان ماه دسامبر آینده به دو میلیارد و ششصد میلیون دلار خواهد رسید.

اتاق بازرگانی غزه درگزارش اقتصادی خود تاکید کرد تحریمهای رژیم صهیونیستی بر ضد اهالی نوار غزه و بستن گذرگاههای مرزی ، روزانه یک میلیون دلار به این منطقه خسارت وارد می کند.

بر اساس این گزارش ، خسارات مادی ناشی از حمله نظامی گسترده اواخر سال دو هزارو هشت ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه باید به زیانهای ناشی از تحریمها افزوده شود . بر اثر حمله نظامی بیست و دو روزه ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه بیش از یک میلیارد و سیصد میلیون دلار به این منطقه خسارت مادی وارد شد و در کنار این خسارتها ، فلسطینی های ساکن نوار غزه سالانه بین شصت تا هشتاد هزار فرصت شغلی را از دست می دهند.

در این گزارش آمده است تحریمهای سنگین رژیم صهیونیستی ، خسارتهای مستقیم به بخشهای تولید، سرمایه گذاری ، بازرگانی خارجی ، کشاورزی ، صنایع و کارگری در نوار غزه وارد کرده است .

به گزارش خبرگزاری آلمان از غزه ، در همین حال سازمانهای وابسته به جامعه مدنی فلسطین از جامعه جهانی خواستند با توجه به آزادی گلعاد شالیت نظامی صهیونیست ،برای لغو تحریمها علیه ساکنان نوار غزه به طور جدی و فوری مداخله کنند .

این سازمانها در بیانیه ای تاکید کردند نوار غزه همچنان در تحریم شدید اسرائیل است و این رژیم اجازه نمی دهد افراد به طور آزادانه در گذرگاههای مرزی تردد کنند و انواع کالاها ، مواد خام و مصالح ساختمانی وارد نوار غزه شوند و حتی اسرائیل با اعمال تحریم دریایی، به ماهیگیران فلسطینی اجازه نمی دهد آزادانه در آبهای اطراف نوار غزه فعالیت کنند.

نوار غزه همچنان در تحریم شدید اسرائیل است و این رژیم اجازه نمی دهد افراد به طور آزادانه در گذرگاههای مرزی تردد کنند و انواع کالاها ، مواد خام و مصالح ساختمانی وارد نوار غزه شوند

ماهیگیران فلسطینی تنها می توانند در فاصله سه مایلی از سواحل نوار غزه فعالیت کنند . تحریمهای شدید اسرائیل همچنین پیامدهای خطرناکی بر اوضاع اقتصادی و اجتماعی منطقه نوار غزه داشته است و میانگین فقر و بیکاری در این منطقه افزایش و میانگین تولیدات صنعتی ،کشاورزی ،صادرات و اجرای طرحها به ویژه در بخش تاسیسات زیربنایی کاهش یافته است. سازمانهای فلسطینی تاکید کردند اعمال تحریم در واقع نوعی مجازات جمعی افراد است و با قوانین بین المللی حقوق بشر مغایرت دارد

بخش اقتصاد تبیان


منبع :تابناک