تبیان، دستیار زندگی
استفاده از خرد جمعی هدف اول من است بالاخره پس از كش و قوس‌های فراوان سازمان تربیت ‌بدنی و شخص كیومرث هاشمی به‌عنوان سرپرست فدراسیون فوتبال عنان كار این فدراسیون را به یك فرد مجرب و كاربلد سپرد و داریوش مصطفوی را به‌عنوان دبی...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

داریوش مصطفوی : اسكولاری و پكرمن را به ایران می‌آورم

استفاده از خرد جمعی هدف اول من است


بالاخره پس از كش و قوس‌های فراوان سازمان تربیت ‌بدنی و شخص كیومرث هاشمی به‌عنوان سرپرست فدراسیون فوتبال عنان كار این فدراسیون را به یك فرد مجرب و كاربلد سپرد و داریوش مصطفوی را به‌عنوان دبیر فدراسیون فوتبال انتخاب و معرفی كرد.

بی‌شك تجربیات گرانبهای مصطفوی و ارتباط تنگاتنگ او با كنفدراسیون‌ فوتبال آسیا و فیفا می‌تواند فوتبال ایران را به سرمنزل مقصود رهنمون كند.

بلافاصله بعد از انتخاب مصطفوی به‌عنوان دبیر فدراسیون فوتبال با او تماس گرفتیم تا از برنامه‌هایش برای آینده فوتبال ایران باخبر شویم.

گفت‌وگوی انجام شده را در زیر می‌خوانید:

ضمن عرض تبریك به جنابعالی برنامه ابتدایی خود برای سروسامان دادن به فوتبال ایران را بیان كنید؟

تشكر می‌كنم، باید عرض كنم كه در وهله اول برنامه من كار روی مشورت و خرد جمعی است. از همین جا از پیشكسوتان فوتبال و كسانی كه برای فوتبال این مرز و بوم زحمت كشیده‌اند دعوت می‌كنم كه به فدراسیون فوتبال بیایند و نظرات و پیشنهادات خود را برای بهبود كار ارائه دهند.

خودم تجربیات زیادی چه در داخل و چه در خارج از كشور دارم و توقع دارم كه در این راه پیشكسوتانی كه حاضر هستند به من كمك كنند مرا یاری دهند، در فدراسیون فوتبال به روی همه آنها باز است و با كمال میل از همه آنها استقبال می‌كنم.

برنامه ویژه شما در جلسه فردای سازمان لیگ چه خواهد بود؟

فردا در جلسه سازمان لیگ شركت می‌كنم و برنامه‌های خود را ارائه خواهم داد.

از حالا اعلام می‌كنم كه فینال جام‌حذفی بین پرسپولیس و سپاهان به صورت رفت و برگشت برگزار خواهد شد و این طبق آیین‌‌نامه‌ موجود در فدراسیون فوتبال خواهد بود و ظرف هفته آینده نمایندگان این دو باشگاه را دعوت می‌كنم تا درباره برنامه‌ریزی جهت برگزاری این دو مسابقه شرایط لازم را بررسی كنیم چون باید بزودی نماینده دوم خود در لیگ قهرمانان آسیا را به AFC معرفی كنیم.

درباره لیگ برتر چه برنامه‌ای دارید؟

در جلسه سازمان لیگ زمان قرعه‌كشی را مشخص خواهیم كرد تا این مسابقات به صورت كاملاً حرفه‌ای و آبرومند برگزار شود.

برای پرسپولیس و استقلال و دیگر تیم‌های لیگ هیچ فرقی قائل نیستیم و اگر در گذشته مبنای انجام مسابقات پرسپولیس و استقلال بود، الان این شرایط را نمی‌پذیرم و به همه تیم‌ها به یك چشم نگاه می‌كنیم.

باتوجه به رابطه خوب جنابعالی با فیفا و كنفدراسیون فوتبال آسیا چه تدبیری برای ارتباط مجدد با آنها در راستای اعتلای فوتبال كشورمان اتخاذ خواهد كرد؟

مطمئن باشید كه در اولین فرصت جلسه ویژه‌ای را در AFC برگزار می‌كنم و با بن‌همام، پیتر ولاپان و پل مونی نشست خواهم داشت.

البته جلسه اجرایی AFC قرار است ظرف هفته‌های آینده در كوالالامپور برگزار شود كه شخصاً در این جلسه شركت خواهم كرد.

برنامه بعدی من این است كه به مقر فیفا در زوریخ بروم و با شخص سپ بلاتر گفت‌وگو داشته باشم.

اما مهم‌ترین سؤال؛ برای تیم‌ملی و كادرفنی آن چه برنامه‌ای دارید؟

اولین وظیفه فدراسیون فوتبال سروسامان دادن به تیم‌ملی و انتخاب كادرفنی مجرب است، باتوجه به اینكه جام ملت‌های آسیا نزدیك است و فرصت چندانی برای انجام این مسابقات باقی‌ نمانده باید بگویم نیمكت تیم‌ملی را به یك مربی ایرانی خواهیم سپرد ولی سعی داریم برای درازمدت از یك مربی مشهور استفاده كنیم كه در نظر داریم باب مذاكره را با فیلیپ اسكولاری و خوزه نستور پكرمن باز كنم و با بررسی شرایط یكی از آنها را برای هدایت تیم‌ملی به تهران بیاورم.

تفاوت فوتبال ایران در زمان تصدی جنابعالی در فدراسیون فوتبال با عصر حاضر چقدر است؟

فاصله فوتبال ایران با گذشته هم از عرض و هم از طول بزرگ‌تر و وسیع‌تر شده است.

پول و اسپانسرهای مالی به فوتبال ایران شكل و حالت خاصی داده است ولی متأسفانه نتوانسته‌ایم كه در این چند سال از این مهم استفاده بهینه كنیم.

درآمدزایی در ورزش بخصوص فوتبال یك اصل است و من قول می‌دهم كه درآمد فوتبال ایران برای سال آینده دو برابر خواهد شد.