تبیان، دستیار زندگی
با جوانان تیم ملی امید فردای فوتبال را می سازیم رییس سازمان تربیت بدنی در جمع كادر فنی و بازیكنان تیم امید فوتبال تصریح كرد : فوتبال ایران جوانان خوب ومستعدی دارد كه می توانند به خوبی جای بزرگان را پر كرده و برای فوتبال ملی ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

علی آبادی :شكست در جام جهانی پلی است برای پیروزیهای آینده

با جوانان تیم ملی امید فردای فوتبال را می سازیم

رییس سازمان تربیت بدنی در جمع كادر فنی و بازیكنان تیم امید فوتبال تصریح كرد : فوتبال ایران جوانان خوب ومستعدی دارد كه می توانند به خوبی جای بزرگان را پر كرده و برای فوتبال ملی دست به افتخار بزنند .

محمد علی آبادی كه شنبه شب به همراه قراخانلو و علی كفاشیان رییس و دبیر كل كمیته ملی المپیك و كیومرث هاشمی سرپرست فدراسیون فوتبال در محل كمپ تیم های ملی فوتبال در مجموعه آزادی حضور یافته بود تا درجریان كم وكیف كار تیم ملی امید برای حضور در بازیهای آسیایی دوحه قطر قرار گیرد ، گفت : خوشحالم كه در این فرصت در خدمت كادر فنی و بازیكنان تیم امید فوتبال هستم . خوشبختانه تیم امید یك مربی خوب وفهیم دارد كه این خود یك نعمت است . بنابراین ما "سیموئز" برزیلی را حفظ می كنیم و با طیب خاطر از برنامه های آماده سازی وی حمایت می كنیم .

وی اضافه كرد : من باورم این است كه اگر در جام جهانی آلمان موفق نشدیم ، دنیای فوتبال برایمان به پایان نرسیده و مهم این است كه از این ناكامی پلی به پیروزی در آینده بزنیم . برد وباخت همیشه در ورزش و فوتبال هست ، اما مهم این است كه این شكست مقدمه ای برای خوب فكر كردن باشد و خوب راجع به عملكرد تیم دست به آسیب شناسی بزنیم كه اگر چنین رویكردی داشته باشیم ، این امر رشد فوتبال را به همراه خواهد داشت .

علی آبادی بااشاره به اینكه فوتبال و فرهنگ آن امروز متفاوت با گذشته است گفت : امروز فوتبال با مراكز دانشگاهی در جهت تقویت بنیان های علمی خویش ارتباط دارد و لاجرم از برای رشد بیشتر باید پایه های علمی فوتبال و ورزش را دوچندان تقویت كنیم .

وی افزود : این درست كه انتظارات در جام جهانی آلمان برآورده نشد و تیم در عرصه رقابت ها ندرخشید ، اما امروز غم زده هم نیستیم و با جوانانی كه در تیم امید داریم می خواهیم فردای تیم ملی فوتبال را بسازیم و حتم دارم شما می توانید در عرصه رقابت های پیش روی بدرخشید . امروز چشم هم به شماست وان شاء ا... در بازیهای آسیایی دوحه موفق خواهید شد .

رییس سازمان تربیت بدنی تاكید كرد : آنچه برای مامهم است و بارها نیز برآن تاكید كرده ایم بازیهای خوب ، زیبا ، جوانمردانه و با تمام توان وقدرت از تیم های ملی فوتبال است . بی شك اگر خوب وزیبا بازی كنیم ، ولو در صورت واگذاری نتیجه نیز مردم از عملكرد تیم راضی خواهندبود . مردم توقع دارند در داخل زمین یك تیم واحد و همدل را ببینند ، نه اینكه هركس ساز خود را بزند و ازتمام توانش در خدمت به كار تیمی وگروهی بهره نگیرد . یا اینكه تنها نگران ساق پاهایش باشد وخود را به خطر نیندازد . مردم داورخوبی هستند و هیچ چیز را از نظر دور نگه نخواهند داشت . بنابراین فارغ از برد وباخت ، ارائه بازیهای شرافتمندانه یك اصل است كه در چنین صورتی مردم ولو در صورت باخت نیز تیم ملی كشورشان را دوست خواهند داشت .

سیموئز : این تیم سرمایه خوبی برای فوتبال ایران است

"رنه سیموئز" سرمربی برزیلی تیم فوتبال امید در ابتدای حضور مهندس علی آبادی ، گزارشی از روند آماده سازی این تیم برای حضور در بازیهای آسیایی 2006 دوحه قطرارائه داد وگفت : تیم امید تركیبی از بازیكنان جوان و مستعد است كه بواسطه شرایط سنی می توانند هم در بازیهای قطر و هم در المپیك 2008 چین شركت كنند . میانگین سنی تیم 23 سال است و این تیم می تواند اسكلت اصلی تیم ملی فوتبال ایران را برای بازیهای جام جهانی 2010 تشكیل دهد. بازیكنان تیم امید جوان و مستعدند و می توانند سرمایه خوبی برای فردای فوتبال ایران باشند.

وی بااشاره به اینكه این مرحله از تمرینات تیم فوتبال امید تا چهارشنبه ادامه خواهد داشت و مرحله جدید آن از 27 تیر ماه آغاز می شود ، بر دوره بدنسازی علمی در فوتبال تاكید كرد وگفت : در حال حاضر آنچه بین تیم های فوتبال كشورها فرق می گذارد ، سطح بدنسازی پیشرفته آنان است . كاری كه در عرصه آسیا ، كره جنوبی و چین روی آن متمركز شده اند و در ابتدا و وسط لیگ فوتبالشان از بازیكنان تست آمادگی جسمانی می گیرندتا میزان آمادگی هر بازیكن دقیقا" مشخص شود .

سیموئز در این زمینه تاكید كرد : كیفیت كار بازیكنان ایران به لحاظ تكنیك و خلاقیت های فردی بهتر از آسیایی هاست ، اما به لحاظ فیزیكی و آمادگی جسمانی نسبت به دیگران مشكل دارند كه اگرانجام این تست ها نیز در فوتبال ایران و عرصه لیگ قانونمند شود ، می توان ازآن نتایج خوبی گرفت .

گفتنی است در پایان صحبت های سیموئز ، دكتر رضا قراخانلو رییس كمیته ملی المپیك از عملكرد سرمربی برزیلی تیم امید ابراز رضایت كرد وگفت : سیموئز كارش را بخوبی بلد است و با آكادمی ملی المپیك نیزاز هر حیث در جهت آمادگی بازیكنان و انجام تست های لازم هماهنگ است .

كیومرث هاشمی سرپرست فدراسیون فوتبال نیز پیش از صحبت های مهندس علی آبادی و با اشاره به اینكه تیم امید با داشتن 6 بازیكن در تیم ملی بزرگسالان پشتوانه خوبی برای تیم ملی به حساب می آید گفت: ما به كسب نتیجه تیم امید و رسیدن به افتخار در بازیهای آسیایی دوحه قطر امیدواریم . طی هفته گذشته هم با سیموئز جلسه داشتیم و از وی خواستیم كه با قدرت به كار خود ادامه داده و در عین حال هر كمبود و مساله ای را می بیند به فدراسیون فوتبال انتقال دهد ، تا تیم فوتبال امید با قدرت و آمادگی كامل مهیای حضور در دوحه شود .