تبیان، دستیار زندگی
شام عروسی کوبنده شروع کرد "شام عروسی" به كارگردانی ابراهیم وحیدزاده، در سه روز نخست نمایشش، به فروش بیش از 47 میلیون تومان در تهران دست یافت. این فیلم كه از روز چهارشنبه نمایش خود را آغاز كرده است در روز نخست هفت میلیون و هش...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اخبار کوتاه سینمایی

شام عروسی کوبنده شروع کرد

"شام عروسی" به كارگردانی ابراهیم وحیدزاده، در سه روز نخست نمایشش، به فروش بیش از 47 میلیون تومان در تهران دست یافت.

این فیلم كه از روز چهارشنبه نمایش خود را آغاز كرده است در روز نخست هفت میلیون و هشتصد هزار تومان و در روز دوم (پنج‌شنبه) 18 میلیون تومان،و در روز سوم نمایش (جمعه) حدود 22 میلیون تومان فروخته است.

این فیلم كه آخرین پروژه وحیدزاده بعد از«معادله» است، روایتی طنز از ماجرای برگزاری یك عروسی بزرگ و با شكوه اما بدون پول را به تصویر می‌كشد.

در «شام عروسی» امین حیایی، نیكی كریمی، مارال فرجاد، پویا امینی، سیروس ابراهیم‌زاده، محمدرضا هدایتی، جمشد شاه‌محمدی، رزا آرایش، ارژنگ امیر فضلی و محمدرضا گلزار به ایفاء نقش می‌پردازند.

رئیس جمهور میر قنبر

فیلم مستند "رئیس جمهور میر قنبر" ساخته محمد شیروانی در سینما تك موزه هنرهای معاصر نمایش داده شد و از عوامل این فیلم تقدیر به عمل آمد.

شیروانی در جلسه پرسش و پاسخ این فیلم با ابراز خرسندی از برپایی اولین جلسه نمایش این فیلم در ایران گفت: بعد از ساخت 8 فیلم داستانی، رئیس جمهور میر قنبر اولین تجربه مستند من محسوب می‌شود كه سوژه‌اش در یك جمع دوستانه مطرح شد و بعد از صحبت‌هایی كه با میر قنبر داشتم برشی از زندگی این آدم را نشان دادم.

وی درباره‌ اینكه چه مقدار از این فیلم بازسازی شده است اظهار داشت:‌ ما برای اینكه به كدام بخش زندگی میر قنبر بپردازیم تحقیقاتی را انجام دادیم و دیدیم زندگی و شیوه تبلیغاتی ایشان بسیار سورالیستی است كسی كه با دوچرخه برای تبلیغ خود راه بیفتد به نظر من در نوع خودش دراماتیك است فقط پرچم را با موافقت خود ایشان به پشت دوچرخه اضافه كردیم تا او را مبارزتر نشان دهیم.

همچنین وی درباره‌ اینكه چرا در فیلم مستقیما به انتخابات ریاست جمهوری دوره نهم نپرداخته است گفت: نمی‌خواستم فیلم تاریخ مصرف داشته باشد .ضمن اینكه دوست ندارم ذهنم را صرفا معطوف سیاست كنم .

**

شب به خیر فرمانده مورد استقبال

فیلم شب به خیر فرمانده به کارگردانی انسیه شاه حسینی در جشنواره کارلوویواری جمهوری چک روز چهارشنبه به نمایش درآمد. این فیلم که تنها فیلم ایرانی جشنواره است با استقبال مخاطبین روبرو شده است.

"شب بخیر فرمانده" موضوعی جنگی دارد که داستان آن در شب عملیات طریق‌القدس در 8 آذر 1360 صورت گرفته است ،عملیاتی كه منجر به آزاد سازی مهران بعد از 18 ماه شد. قصه از شب عملیات با گم شدن یك خبرنگار جنگی در زیر باران آغاز می شود.

همچنین لیلا حاتمی بازیگر سینمای ایران نیز در این دوره از جشنواره فیلم كارلوویواری به عنوان داورحضور دارد.

لینک:

شام عروسی در جوار به آهستگی

همه چیز در باره فیلم های بیست و چهارمین جشنواره

آلبوم تصاویر فیلم شام عروسی

نشست خبری عوامل فیلم شام عروسی

گفتگو با کارگردان فیلم کمدی "شام عروسی"

گالری عکس امین حیایی