تبیان، دستیار زندگی
ا میسازد فرهاد فخرالدینی ساخت موسیقی سریال « شهریار» به كارگردانی كمال تبریزی را بر عهده گرفته است. این آهنگساز در گفت‌وگو ایسنا، با بیان این كه ساخت موسیقی سریال « شهریار» آغاز شده است و ‌یادداشت‌ها آن در حال تهیه است افزود:...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

فرهادفخرالدینی موسیقی سریال شهریار را میسازد

فرهاد فخرالدینی ساخت موسیقی سریال « شهریار» به كارگردانی كمال تبریزی را بر عهده گرفته است.

این آهنگساز در گفت‌وگو ایسنا، با بیان این كه ساخت موسیقی سریال « شهریار» آغاز شده است و ‌یادداشت‌ها آن در حال تهیه است افزود: پیشرفت كار تا كنون خوب بوده است.

وی ادامه داد: «شهریار» با زمان جوانی من عجین شده است. بسیاری از كسانی كه در آن دوران با آن‌ها ارتباط داشتم از جمله استادم ابوالحسن صبا، از دوستان صمیمی شهریار بودند.

«شهریار» با پدر و مادر من هم دوست بود و برادرم پرتره‌های بسیار زیبایی از او گرفته است. به همین دلیل موسیقی آن دوران را بسیار خوب می‌شناسم و به راحتی می‌توانم به آن موسیقی برسم.

فرهاد فخرالدینی با اشاره به سپری شدن زندگی شهریار در كودكی و اواخر عمر در شهرهایی چون آذربایجان، تبریز و خشكناب اظهار كرد: موسیقی این نواحی را هم به خوبی می‌شناسم. برای موسیقی طبیعت و داخل شهر وخانه‌ها طراحی‌هایی كرده‌ام و تا حدودی تم‌های خوبی هم فراهم شده و برای كار آماده است. حتی اركستراسیون یكی – دو قطعه نیز آماده شده است و فكر می‌كنم كار قشنگی خواهد شد.

به گفته‌ی این آهنگساز، تا كنون ده قسمت از مجموعه تلویزیونی «شهریار» آماده و برای ساخت موسیقی به وی تحویل داده شده است.

لینک:

گفتگو با فرهاد فخرالدینی ( قسمت اول)

گفت و گو با فرهاد فخرالدینی: (قسمت دوم)

اركسترهای صداوسیما موسیقی زنده اجرا می‌كنند