تبیان، دستیار زندگی
یافتن کتاب‌های الکترونیک در سطح گسترده اینترنت با وجود دسته‌بندی‌های متعدد شاید کمی دشوار به نظر برسد؛ به خصوص زمانی که بخواهید پسوند رایگان را هم به آن بیفزایید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

معرفی چند منبع رایگان دانلود کتاب

کتاب‌خوان الکترونیک


OnlineFreeEbooks: شامل نه دسته بزرگ در زمینه کتاب‌های بازرگانی، مهندسی، سخت‌افزار، برنامه‌نویسی و … است که قابلیت دانلود رایگان را دارند.


خواندن، یکی از راه‌های مؤثر برای یادگیری علوم مختلف و پیشرفت همه‌جانبه بشر بوده و تنها با گذشت زمان، شکل آن تا اندازه‌ای دچار تغییر شده است. با ورود کامپیوتر به زندگی بشری، حالت دیجیتالی نیز به خود گرفته است. یافتن کتاب‌های الکترونیک در سطح گسترده اینترنت با وجود دسته‌بندی‌های متعدد شاید کمی دشوار به نظر برسد؛ به خصوص زمانی که بخواهید پسوند رایگان را هم به آن بیفزایید.

1. FreeBookSpot:

منبعی جامع شامل بیش از 4485 کتاب در 96 دسته‌بندی مختلف که حجمی بالغ بر 72 گیگابایت دارد. شما می‌توانید در این سایت به جست‌وجو و دانلود کتاب در مباحثی نظیر برنامه‌نویسی، مهندسی، موضوعات علمی، داستانی و … بپردازید. برای دانلود کتاب‌ها از این وب‌سایت، نیازی به ثبت نام در آن ندارید.

2. Free-eBooks:

وب‌سایتی که از طریق آن علاوه بر یافتن کتب مختلف، قادر به دانلود مجله‌های معروف حهان هستید. استفاده از خدمات این سایت، نیاز به ثبت نام اولیه دارد که به صورت رایگان انجام می‌گیرد.

3. ManyBooks:

کتاب‌های مختلفی را جهت نمایش در دستگاه‌های پی‌دی‌اف‌خوان، آی‌پاد و پی‌دی‌ای آماده می‌سازد. این سایت دارای آرشیوی با بیش از 21282 عنوان كتاب است که استفاده از تمام آنها رایگان است!

4. GetFreeeBooks:

سایتی مشابه سایت‌های بالا که دارای کتاب‌های رایگان است. کلیه کتاب‌های موجود در این وب‌سایت، کتاب‌هایی هستند که به صورت قانونی امکان دانلود را دارند.

5. FreeComputerBooks:

همان‌طور که از نام آن پیداست، در آن می‌توانید کتاب‌های مختلفی را در زمینه کامپیوتر بیابید. مزیت این سایت، دسته‌بندی ایده‌آل آن است که علاوه بر داشتن دوازده دسته اصلی، 150 زیر دسته مختلف هم در خود دارد که برای یافتن کتاب مورد نظرتان بسیار مفید خواهند بود.

6. freeTechBooks:

کتاب‌های موجود در این وب‌سایت به صورت رایگان و قانونی عرضه می‌شوند. کتاب‌های مختلفی را در زمینه مهندسی و علوم کامپیوتر را می‌توانید در آن بیابید.

7. Scribd:

وب‌سایتی است برای به اشتراک‌گذاری فایل‌ها با فرمت برنامه‌های مختلفی نظیر Word، Excel، Powerpoint و PDF. شما می‌توانید این فایل‌ها را دانلود كرده و یا حتی وارد وبلاگ‌تان كنید.

8. Globusz:

همین بس که یکی از وب‌سایت‌های معروف در زمینه دانلود کتاب‌های رایگان است!

9. KnowFree:

کاربران این وب‌سایت به مبادله کتاب‌ها، آموزش‌های ویدیویی و سایر موارد این‌چنینی به صورت رایگان در آن می‌پردازند.

10. OnlineFreeEbooks:

شامل نه دسته بزرگ در زمینه کتاب‌های بازرگانی، مهندسی، سخت‌افزار، برنامه‌نویسی و … است که قابلیت دانلود رایگان را دارند.

11. MemoWare:

اگر "پاکت پی‌سی(Pocket PC)" دارید، احتمالا این وب‌سایت برای شما بسیار مناسب است! چرا که فرمت کتاب‌های آن هماهنگ با دستگاه‌هایی نظیر همان است.

12. Franklin:

بیش از یك‌هزار عنوان کتاب در فرمت متن و فایل‌های HTML

13. OnlineComputerBooks:

شامل کتاب‌های مختلفی در زمینه‌های رایج است.

14. TheOnlineBooksPage:

لیست بیش از سی‌هزار کتاب رایگان موجود در سطح نت.

15. AskSameBooks:

شامل مجموعه‌ای از کتاب‌هایی نظیر شکسپیر و نمونه‌های مشابه آن است. http://digital.library.upenn.edu/books/

16. BaenFreeLibrary:

کتابخانه‌ای از رمان‌های علمی تخیلی

17. eBookLobby:

این سایت به دسته‌های مختلفی تقسیم شده است. ابتدا موضوع خود را انتخاب می‌کنید و سپس به جست‌وجوی کتاب مورد علاقه خود می‌پردازید.


باشگاه كاربران تبیان ـ ارسالی از: میثم ومپایر