تبیان، دستیار زندگی
برانكو ایوانكوویچ پس از ناكامی ایران در رقابت‌های جام جهانی مدت كوتاهی به كرواسی بازگشت و بار دیگر به آلمان رفت تا بازی‌های جام جهانی را از نزدیك تماشا كند. برانكو در گفت‌وگو با روزنامه‌ی ویچرنی لیست كرواسی درباره‌ی عملكرد تی...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ایوانكوویچ:آندو بهترین بازیكن ایران بود


برانكو ایوانكوویچ پس از ناكامی ایران در رقابت‌های جام جهانی مدت كوتاهی به كرواسی بازگشت و بار دیگر به آلمان رفت تا بازی‌های جام جهانی را از نزدیك تماشا كند.

برانكو در گفت‌وگو با روزنامه‌ی ویچرنی لیست كرواسی درباره‌ی عملكرد تیم ملی كشورش در این رقابت‌ها اظهار نظر كرد.

گزارش و گفت‌وگوی این روزنامه با دستیار پیشین میروسلاو بلاژویچ، سرمربی پیشین كرواسی در زیر آمده است:

«نگاه برانكو ایوانكوویچ به آینده است. او امیدوار است هدایت یكی از تیم‌های خوب را در جام جهانی آینده بر عهده بگیرد. البته این موضوع به اتفاق‌هایی كه در آینده رخ می‌دهد بستگی دارد.

* آیا به خانواده‌ی فوتبال كرواسی می‌پیوندید؟

- دایره‌ی افرادی كه با من و كارم آشنا هستند بسیارگسترده است. این كه كرواسی یكی از گزینه‌های آینده‌ام باشد جای خوشبختی بسیاری دارد. تیم ملی كرواسی می‌توانست در جام جهانی بهتر از این بازی كند البته در گروهمان قدرت‌های برتر جهان مانند برزیل حضور داشتند. به عنوان نمونه باید با ژاپن نماینده‌ی آسیا بازی می‌كردیم. ژاپن از تیم‌های نیرومند این قاره است و ستاره‌های بزرگی در سطح جهانی دارد. استرالیا یكی دیگر از حریفانمان بود. این تیم درتركیب خود ده بازیكن از لیگ برتر انگلستان و پانزده بازیكن از لیگ‌های دیگر داشت. اما، با این وجود می‌توانستیم بهتر بازی كنیم. باید بیشتر از این در جام جهانی می‌ماندیم.

* چرا نماندیم؟

- یكی از دلایل اصلی شرایطی بود كه بازیكنان كرواسی در آن قرار داشتند و بازی می‌كردند. در فوتبال زمان‌های ویژه و طلایی وجود دارد كه باید در كوتاه‌ترین مدت از شیوه‌های خاص استفاده كرد. علاوه بر این باید توجه داشته باشید كه تمرین‌های پیش از بازی همیشه در جریان بازی تكرار نمی‌شوند و جواب نمی‌دهند. از بعد تاكتیكی، در ثانیه‌های كلیدی سازمان‌دهی خوبی نداشتیم. با توجه به پیش بینی‌ها نتایجی به دست آوردیم كه انتقادبرانگیز بود.

* انتخاب بازیكنان چطور بود؟

- به طور كلی سعی می‌شود كه بهترین بازیكنان برای جام جهانی انتخاب شوند. در كرواسی بازیكنانی كه در چند سال گذشته عالی بودند و امتحان پس داده بودند گزینش شدند. برای من در تیم ملی ایران آندرانیك تیموریان چنین ویژگی را داشت. او بهترین بازیكن ایران بود. باید توجه داشت كه بهترین نتیجه‌ها از دل همین بازیكنان جدید در می‌آید. به عنوان نمونه فرانسه، ریبری و آلمان، پودولسكی را دارند كه در شش ماه گذشته چهره شدند. عامل‌های دیگری هم در كامیابی تیم‌ها در جام جهانی نقش دارند مانند هواداران پرشور، پشتیبانی رسانه‌ای و بازیكنان خوب.