تبیان، دستیار زندگی
معاون حمل و نقل و ترافیك شهرداری تهران با بیان این‌كه در حال حاضر 80 هزار راننده تاكسی در سطح شهر تهران فعالیت می‌كنند، گفت: از این پس معاینه فنی تاكسی‌ها رایگان انجام می‌شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

معاینه فنی تاكسی‌ها رایگان شد


معاون حمل و نقل و ترافیك شهرداری تهران با بیان این‌كه در حال حاضر 80 هزار راننده تاكسی در سطح شهر تهران فعالیت می‌كنند، گفت: از این پس معاینه فنی تاكسی‌ها رایگان انجام می‌شود.


تاکسی

سیدجعفر تشكری هاشمی در مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاكسیرانی شهر تهران افزود: سازمان تاكسیرانی یكی از مهم‌ترین سازمان‌ها در حوزه حمل و نقل عمومی است به طوری كه 80 هزار راننده تاكسی در سازمان تاكسیرانی فعالیت و روزانه چهار و نیم میلیون نفر را در سطح شهر جابه‌جا می‌كنند.

وی افزود: راننده‌های تاكسی یكی از گسترده‌ترین خدمات حمل و نقلی را به شهروندان ارائه می‌دهند و چنانچه دقایقی حضور آنها در سطح شهر كمرنگ شود می‌توان آثار آن را مشاهده كرد.

وی تصریح كرد: در زمان‌های گذشته نقص‌ها و كمبود مترو و اتوبوسرانی توسط تاكسی‌ها رفع می‌شد اما امروز با توسعه مترو و اتوبوس‌های تندرو «BRT»جایگاه خدمات تاكسیرانی افزایش یافته و نوع انتظارات مردم از این حمل و نقل عمومی تغییر كرده است.

به گفته تشكری‌هاشمی، انتظارات مردم هر روز از مدیریت شهری و دولت بیشتر می‌شود. بر این اساس برای حفظ شهروندمداری تحول در سیستم تاكسیرانی یك الزام محسوب می‌شود.

وی افزود: سرعت تغییرات در این حوزه حمل و نقل به گونه‌ای است كه باید به دنبال جلب رضایتمندی مردم بود و در این میان توجه ویژه به رانندگان تاكسی از اهمیت بالایی برخوردار است.

سهام عدالت رانندگان تاكسی در دستور كار

معاون حمل و نقل و ترافیك شهرداری تهران خاطرنشان كرد: در سال‌های اخیر بیمه عمر، حوادث، خدمات درمانی رانندگان، توجه به خصوصی‌سازی و اصلاح ساختارها از مواردی است كه انجام شده و سهام عدالت رانندگان تاكسی نیز در دستور كار قرار دارد.

به گفته وی، مقرر شده معاینه فنی خودروهای رانندگان تاكسی به صورت رایگان انجام شود كه این هم كمكی برای رفاه این قشر زحمتكش است.

مقرر شده معاینه فنی خودروهای رانندگان تاكسی به صورت رایگان انجام شود كه این هم كمكی برای رفاه این قشر زحمتكش است

محمد احمدی بافنده مدیرعامل جدید سازمان مدیریت و تاكسیرانی شهرتهران نیز با بیان این‌كه در شهرسازی كمتر به بحث حمل و نقل توجه شده است، گفت: پس از گذشت 30 سال، تهران دو برابر بزرگتر شده اما پایانه تاكسیرانی خوبی ندارد.

وی گفت: اگر با رانندگان تاكسی برخورد مناسب داشته باشیم آنها نیز با تمام وجود به مردم خدمت‌رسانی می‌كنند، لذا باید شرایطی فراهم شود تا رانندگان تاكسی از رفاه بیشتری در زندگی برخوردار شوند.

معلولیت و مصدومیت پنج درصد ایرانی‌ها در حوادث رانندگی

معاونت حمل و نقل و ترافیك شهرداری تهران از مصدومیت سالانه 300 تا 400 هزار نفر به دلیل حوادث ترافیكی خبر داد و اعلام كرد: طی 10 سال گذشته حدود سه میلیون نفر یا به عبارتی پنج درصد جمعیت كشور در سوانح رانندگی دچار مصدومیت یا معلولیت‌های جسمی شده‌اند.

سیدجعفر تشكری افزود: آن قدر كه ما خسارت سوانح ترافیكی را در كشور می‌دهیم، در هیچ زمینه دیگری تا این حد متحمل خسارت نمی‌شویم و متاسفانه بی‌بندباری‌های رفتاری كه ما در حوزه ترافیك داریم در كشورهای دیگر دیده نمی‌شود.

وی با بیان این كه در حوزه ترافیك ما مشكلات زیادی از ضعف قوانین در برخی بخش‌ها و اجرای قوانین گرفته تا فرهنگ نادرست و فقر فرهنگ ترافیك داریم، گفت: باید در مورد فرهنگ‌سازی ترافیك در تمام سطوح از عموم مردم بویژه جوانان گرفته تا مسوولان به طور ویژه اقدام شود.

بخش اجتماعی تبیان


منبع :جام جم