تبیان، دستیار زندگی
بی اشتهایی عصبی ،جوع یا پراشتهایی روانی ،پرخوری افراطی از جمله اختلالات مهم در این زمینه هستند .: منشاء اختلال خوردن، تغذیه و بدن، گرسنگی و رضایت‌مندی، كاهش وزن، اختلال تغییر شكل بدن، رژیم گرفتن نوسانی و نشانگان خوردن شبانه و...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اختلالات تغذیه

اختلالات تغذیه

تغذیه و عادات خوردن همواره یکی از معضلات مهم در خانواده ها بوده و هست ، بسیاری از افراد در خانواده هایی رشد کرده و بزرگ می شوند که واجد عادات و شیوه های غلط درباره تغذیه هستند،بعضی از آنها به تغذیه اهمیتی نمی دهند و با سهل انگاری های بیش از حد دچار خطا می شوند ،در حالی که بعضی دیگر با پی گیری های افراطی و مداوم خود زمینه های شکل گیری اختلالات خاصی را در فرزندانش ایجاد می کنند.

کتاب "اختلالات تغذیه" درباره اختلالات خوردن است و به مسائلی می پردازد که جوانان به دلیل آنها ممکن است با مشکل مواجه شوند. اختلال تغذیه یک مشکل عاطفی و روحی بسیار جدی است که اگر درمان شود ، امکان دارد برای دوره ای طولانی و یا حتی تا پایان زندگی گریبان گیر فرد باشد.خواندن این کتاب اطلاعاتی را درباره بدنتان به شما می دهد و این که چگونه تحت تاثیر اختلالات تغذیه قرار می گیرد ، به علاوه به چگونگی ارتباط نزدیک میان بدن با عواطف ، روحیه و ذهنتان خواهد پرداخت.

درباره تغذیه مسائل زیادی وجود دارد ،هنگامی كه فردی اختلال تغذیه دارد، غذا خوردن او تحت تاثیر عوامل مختلفی است.

سه نوع اختلال به طور جداگانه تشخیص داده شده است كه به طور عمومی در میان مردم وجود دارد : بی اشتهایی عصبی ،جوع یا پراشتهایی روانی ،پرخوری افراطی از جمله اختلالات مهم در این زمینه هستند .کتاب حاضر توصیفی از همه مشکلات فیزیکی و عاطفی همراه با این اختلال ارائه می دهد.همچنین به طور ویژه و تخصصی 3 نوع اختلال اصلی خوردن را بررسی خواهد کرد و اگر به یکی از این اختلالات مبتلا هستید ، توجه شما را به مشکلاتی که از آن رنج می برید جلب خواهد کرد.

این کتاب همچنین برای شما مسیر درستی را در جهت اخذ اطلاعات و کمک بیشتر برای مشکلات فیزیکی و عاطفی جدی مشخص خواهد کرد ، مشکلاتی که در نتیجه وجود اختلالات تغذیه بروز می کند . هدف دیگر این کتاب ، فراهم آوردن یک راهنما برای کسانی است که نگران یکی از اعضای خانواده یا عادات تغذیه ای دوست صمیمی و از دست دادن وزن یا اضافه وزن  هستند.

کتاب حاضر شامل 13 فصل است، از جمله موضوع‌های مطرح‌شده در این كتاب عبارت‌انداز: منشاء اختلال خوردن، تغذیه و بدن، گرسنگی و رضایت‌مندی، كاهش وزن، اختلال تغییر شكل بدن، رژیم گرفتن نوسانی و نشانگان خوردن شبانه (شب‌خوری )، نشانه های بی اشتهایی عصبی،غذا چگونه در آسان کردن رنج عاطف شما موفق می شود،اختلالات تغذیه ای نامشخص  مانند نشانگان استفراغ دوره ای ،  پرسشنامه ای درباره جوع روانی ،درمان های مفید برای یادگیری دوباره تغذیه صحیح و...

مشخصات کتاب

اختلالات تغذیه(مبانی روانشناختی اختلالات خوردن)

نویسنده: هیتر ورنر

مترجم : حمیرا آزادمنش

ناشر:سلیس

تنظیم :مرکز مشاوره تبیان