تبیان، دستیار زندگی
تهمینه میلانی گفت: "كودك درون" تئوری جدیدی است، كه در «آتش‌بس» به آن پرداختم تا مردم علت بسیاری از رفتارها را درك كنند. به گزارش خبرنگار )ایسنا)، تهمینه میلانی كه به همراه مهناز افشار بعد از نمایش «آتش‌بس» در سینما سپیده حضو...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تهمیه میلانی:

دیدگاه من ضد مرد نیست


تهمینه میلانی گفت: "كودك درون" تئوری جدیدی است، كه در «آتش‌بس» به آن پرداختم تا مردم علت بسیاری از رفتارها را درك كنند.

به گزارش خبرنگار )ایسنا)، تهمینه میلانی كه به همراه مهناز افشار بعد از نمایش «آتش‌بس» در سینما سپیده حضور پیدا كرده بود، ضمن بیان این مطلب در پاسخ به اینكه چرا در فیلم‌هایش به خانواده‌های سطح بالا می‌پردازد گفت: شخصیتهای اصلی هشت فیلم قبلی‌ام، اغلب ازطبقه متوسط بودند، اما در«آتش‌بس» مخصوصا دو شخصیت یوسف و سایه را از طبقه بالا انتخاب كردم و هدفم این بود تا این دو علاوه بر این‌كه از نظر زیبایی و خانوادگی به هم بیایند از نظراقتصادی هم مشكلی نداشته باشند تا فقط روی مساله كودك درونشان تمركز كنیم.

وی با اشاره به انتخاب محمدرضا گلزار و مهناز افشار برای ایفای نقش دراین فیلم اظهار داشت: به اعتقاد من فیلم را باید برای مردم ساخت و هرچه‌قدر بیننده فیلم بیشتر باشد، یعنی برای انتقال پیام موفق بوده‌ام، بنابراین برای رسیدن به این هدف در همه‌ی فیلم‌هایم از بهترین وسایل و عوامل استفاده كردم.

میلانی تاكید كرد: دو بازیگر اصلی «آتش‌بس» هم علاوه بر جذابیت‌هایی كه دارند به لحاظ فیزیكی هم برای من بهترین انتخاب بودند كه نقدها هم این‌گونه نشان می‌دهد. ضمن این‌كه این دو هم پاره‌ای از وجودشان را در فیلم گذاشتند و بسیار عالی حضور نشان دادند.

این كارگردان در پاسخ به سوال دیگری درباره‌ی وجود نگاه فمینیستی در فیلم‌هایش اظهار داشت: دیدگاه فمینیستی انگی است كه دشمنان به من می‌زنند و باید توجه داشت امكان این دیدگاه اصلا با شرایط ایران وجود ندارد، دیدگاه من ضدمرد نیست بلكه انسانی است.

وی درباره‌ی شباهت فیلمش با «آقا و خانم اسمیت» گفت:هنگام نگارش فیلمنامه «آتش‌بس» هیچ ایده‌ای از آن فیلم نگرفتم و معتقدم این دو فیلم هیچ ربطی به هم ندارند اما چون اخیرا از تلویزیون پخش شده است ذهنیت تشابه پیش می‌آید.

میلانی هم‌چنین با اشاره به استقبال انجمن روانشناسان از این فیلم اظهار داشت: آنها مطرح كردند كه ما شروع خوبی داشتیم. بنابراین اگر موضوع جذاب دیگری در این زمینه باشد با كمال میل خواهم ساخت.

این كارگردان هزینه ساخت «آتش‌بس» را 200 تا 250 میلیون تومان عنوان كرد.

لینک: آلبوم تصاویر فیلم آتش بس