تبیان، دستیار زندگی
این سوالات نمره ندارن ، نمی شه برای هر کدوم نمره ای گذاشت، اما وقتی به تک تک اونا حتی توی دلتون پاسخ می دین ، به این جواب می رسین که چقدر ...
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : ندا داودی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کارنامه یک پدر


گاهی اوقات بد نیست که خودمون نگاهی به زندگی مون داشته باشیم ، وظایفمون رو بررسی کنیم و بدون تعصب به خودمون نمره بدیم. یک کارنامه ی کوچیک فقط برای  خودمون. اینجوری می تونیم بررسی کنیم چه عواملی نگذاشت تا اون خود آرمانیمون شکل بگیره. می تونیم جلوی اشتباهاتمون رو بگیریم .

پدر و کودک

وقتی یک پسر بچه ی کوچیک بودین ،وقتی خطایی از پدرتون سر می زد یا رفتار درست اون به مذاق شما خوش نمی اومد ، خیلی نقشه ها واسه آینده ای داشتین که دیگه  پدر می شین.  وقتی در انتظار تولد فرزند بودین ، همیشه  تصویری زیبا از ارتباط خودتون و فرزندتون ترسیم می کردین اما حالا که چند سالی است پدر شدین ، بهتره بدون هیچ پیش فرضی کارنامه ی پدری تون را بررسی کنید.البته بهترین ملاک،  نحوه ی تعامل امروز شما و فرزندتونه اما شاید فکر کنید این میزان ارتباط کافیست ولی در حقیقت اینطور نباشه.

به سوالات زیر درست پاسخ بدین :

** آخرین باری که با فرزندتان ،تنها قدم زدین و یا ورزش کردین کی بوده ؟ ( با پسرتون به استخر رفتین ، تو پارک والیبال بازی کردین و یا با دخترتون پیاده روی کردین )

** فرزند کوچیک تون رو چند روز پیش به پارک بردید؟ و بدون اینکه مدام با موبایل حرف بزنید ،تمام وقت تان را با او بازی کردین؟

پدر و کودک

** چند وقته به اطاق فرزندتون نرفتین؟ منظور رفتن برای کارهای روزمره نیست ، اینکه در بزنید ، وارد اطاق نوجوونتون بشید و کنارش بشینیند و از اوضاع و احوال با هم حرف بزنید؟

** آخرین باری که با پسر کوچولو تون کشتی گرفتید کی بوده؟  یا آخرین باری که موهای دخترکوچیکتون رو شونه زدین؟

** فرزند شما کلاس چندمه ؟ اسم معلمش رو می دونید؟ اسم دوستای نزدیکش رو چطور؟ کدوم درس رو خیلی دوست داره؟ سر کدوم کلاس دلهره داره؟

** تا حالا تو باغ رویاهاش با هم قدم زدین؟ اجازه  و فرصت دادین تا براتون از خیالپردازی هایی بگه که شاید خیلی هاش عملی نشن اما بعضی هاش هم آینده ی اونو می سازن؟

پدر و کودک

این سوالات نمره ندارن ، نمی شه برای هر کدوم نمره ای گذاشت،  اما وقتی به تک تک اونا حتی توی دلتون پاسخ می دین ، به این جواب می رسین که چقدر برای فرزندتون پدری کردین. اگر خیلی حس خوبی ندارین ، از همین امروز می تونید شروع کنید.

وقتی فرزندتون از مدرسه بر می گرده حتی اگر سر کار هستین با خونه تماس بگیرید و برای چند دقیقه باهاش گپ بزنید ، جملاتی بدون دستور و فقط جهت حال و احوال . نتیجه اش رو همین امشب وقتی وارد خونه می شید ،خواهید دید...

در قسمت نظرات ما و همه کاربران رو هم از کارنامه خودتون با خبر کنین .

بخش خانواده ایرانی تبیان


مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.