تبیان، دستیار زندگی
ین مدارس با شرایط سنی دانش آموزان و ویژگی های اقلیمی . منطقه ای آنان شورای عالی آموزش و پرورش مقرر می دارد با رعایت مفاد زیر جدول مواد درسی مصوب شورای عالی در مدارس دوره ابتدایی منحصرا در (5)پنج روز اول هفته اجرا شود...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سامان دهی زمان آموزش در دوره ابتدایی

آرشیو شد

سامان دهی زمان آموزش در دوره ابتدایی

پایگاه اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش:

سامان دهی زمان آموزش در دوره ابتدایی

به منظور ارتقای كیفیت و ایجاد انعطاف در اجرای برنامه آموزشی و تربیتی مدارس ابتدایی و فراهم آوردن زمینه اثر بخشی و انطباق بیشتر فعالیت های این مدارس با شرایط سنی دانش آموزان و ویژگی های اقلیمی - منطقه ای آنان شورای عالی آموزش و پرورش مقرر می دارد با رعایت مفاد زیر جدول مواد درسی مصوب شورای عالی در مدارس دوره ابتدایی منحصرا در  پنج روز اول هفته اجرا شود :

1- برنامه آموزشی مصوب در قالب 25 جلسه آموزشی برای كلیه پایه های تحصیلی سامان دهی شود .

سامان دهی زمان آموزش در دوره ابتدایی

2-  زمان هر جلسه آموزشی برای پایه های اول و دوم 45 دقیقه و برای پایه های سوم و چهارم و پنجم 50 دقیقه می باشد.

3- برای پایه های اول و دوم بعد از هر جلسه آموزشی 20 دقیقه و برای پایه های سوم و چهارم و پنجم 15 دقیقه  زمان استراحت در نظر گرفته شود.

سامان دهی زمان آموزش در دوره ابتدایی

4- روزانه 15 دقیقه به مراسم آغازین  و 20 دقیقه به اقامه نماز جماعت در مدرسه اختصاص یابد .

5- با عنایت به قانون مصوب مجلس شورای اسلامی در مورد زمان شروع و پایان سال تحصیلی در دوره ابتدایی حداقل 800 جلسه درسی برگزار خواهد شد.

6- مدارس ابتدایی می توانند روز های پنجشنبه به منظور طراحی و اجرای برنامه هایی از قبیل برنامه ریزی برای اجرای بهتر فعالیت های آموزشی، فعالیت های مكمل و فوق برنامه، شركت معلمان در گروه های آموزشی، آموزش ضمن خدمت و نظایر آن دایر باشند.  سامان دهی زمان آموزش در دوره ابتدایی

7- دستورالعمل این مصوبه مشتمل بر شروع ساعات كار روزانه مدارس بر  حسب شرایط جغرافیایی و افق محلی هر منطقه، فعالیت های فوق برنامه ، برنامه آغازین و نماز جماعت توسط اداره كل آموزش و پرورش استان تهیه و پس از تائید شورای آموزش و پرورش استان ابلاغ خواهد شد.

 تبصره :

در مجتمع های آموزش و پرورش روستایی و عشایری این مصوبه از سال  90 – 89 و در سایر مدارس 91 – 90 لازم الاجرا خواهد بود .


مرکز یادگیری سایت تبیان

گردآوری و تنظیم: یگانه داودی