تبیان، دستیار زندگی

چگونه ورزش را شروع کنم؟

از افرادی که روزانه ورزش می‌کنند، بپرسید که آن‌ها چگونه شیوه زندگی خود را تغییر داده‌اند و از آن‌ها کمک بخواهید. مطمئن باشید که اگر خود شما خواهان ورزش کردن باشید، از حمایت آن‌ها سود خواهید برد.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

 

شروع ورزش - ورزش

خیلی از افراد برای حفظ سلامتی‌شان دوست دارند ورزش کنند، اما نمی‌دانند چگونه آن را شروع نمایند؟

در زیر 10 نکته برای افرادی که تازه می‌خواهند ورزش را شروع کنند، آورده شده است:


1- اولین قدم این است که خود شما واقعا تصمیم بگیرید که ورزش کنید. وقتی مصمم به انجام کاری شوید، در آن کار پیشرفت خواهید کرد.

 

2- در قدم بعدی، ورزش کردن را جزو اولویت زندگی‌تان قرار دهید و نسبت به انجام آن متعهد شوید.

 

3- شیوه زندگی کردن خود را تغییر دهید. خیلی از ما، سال‌ها عادات بدی در زندگی داشته‌ایم و برای تغییر دادن این عادت‌ها نیاز به یک تلاش آگاهانه و شناخت داریم.

برای رسیدن به موفقیت، نیاز به تغییر تفکرات درونی و بیروی داریم. برای رسیدن به تفکرات جدید و تغییر تفکرات قدیمی، زمان زیادی طول می‌کشد. پس، به زندگی نگاه مثبتی داشته باشید.

 

4- شما، قهرمان ورزشی نمی‌شوید، اما با اعمال تغییرات جزئی می‌توانید یک شیوه جدید در زندگی را برای خود مهیا کنید و با این شیوه جدید می‌توانید سلامتی و تناسب اندام را به دست آورید.

 

5- اگر بیماری خاصی دارید، با یک پزشک مشورت کنید تا مطمئن شوید ورزش کردن هیچ گونه ضرری برای شما ندارد.

روشی را که باعث می‌شود از نظر بدنی فعال باشید، پیدا کنید؛ مثلا با دوچرخه به محل کارتان بروید، یا مقداری از مسیر کارتان را پیاده بروید، یا بعد از شام مقداری پیاده‌روی کنید، یا در یک کلاس ورزشی ثبت نام کنید

 

6- وقتی اطمینان پیدا کردید، می‌توانید با اشخاص ورزشکار دوست شوید تا از کمک آنان برخوردار گردید و سعی کنید همانند آنها به ورزش کردن بپردازید. برای شروع یک برنامه ورزشی، وجود یک فرد پشتیبان بسیار مهم و حیاتی می‌باشد.

 

از افرادی که روزانه ورزش می‌کنند، بپرسید که آن‌ها چگونه شیوه زندگی خود را تغییر داده‌اند و از آن‌ها کمک بخواهید. مطمئن باشید که اگر خود شما خواهان ورزش کردن باشید، از حمایت آن‌ها سود خواهید برد. در چند جلسه اول ورزش، برای رسیدن به اهداف مورد نظرتان، باید از یک مربی ورزشی کمک بگیرید.

 

7- برای رسیدن به موفقیت در هر کاری، داشتن انگیزه و احساس مسئولیت نیز بسیار مهم هستند.

 

8- در زندگی فرصت‌های بسیاری وجود دارد که می‌توانیم توسط آنها، بدن خود را فعال کنیم. فقط باید آن فرصت‌ها را بشناسیم.

روشی را که باعث می‌شود از نظر بدنی فعال باشید، پیدا کنید؛ مثلا می‌توانید با دوچرخه به محل کارتان بروید، یا مقداری از مسیر کارتان را پیاده بروید، یا بعد از شام مقداری پیاده‌روی کنید، یا در یک کلاس ورزشی ثبت نام کنید، یا هنگام تماشای تلویزیون، ورزش کنید و یا برای دوی ماراتن، آموزش ببینید.

 

9- اغلب افراد، ورزش را به عنوان آخرین مورد در زندگی خود در نظر می‌گیرند. غذاخوردن، شغل، روابط اجتماعی و غیره از سلامت جسمانی برای آنها مهم‌تر هستند. با این حال، اگر شما به ورزش کردن اهمیت بدهید، انرژی و شور و اشتیاق بیشتری برای زندگی و مسائل مربوط به آن خواهید داشت.

 

10- شما باید ورزش‌های روزانه خود را با هدف مشخصی انجام دهید، مثل حفظ سلامت قلب، یا جلوگیری از پوکی استخوان و ... . هدف شما باید واقع‌بینانه باشد تا بعد از مدتی پیشرفت خود را ببینید.


مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.