تبیان، دستیار زندگی
نخستین همایش مراکز پاسخگویی دینی سراسر کشور و نمایشگاه دستاوردهای پاسخگویی دینی 22 لغایت 25 خرداد ماه به همت ستاد پاسخگویی به مسایل مستحدثه دینی، وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و با حضور جمعی از علما و فضلای حو...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

برگزاری نخستین همایش مراکز پاسخگویی دینی کشور


نخستین همایش مراکز پاسخگویی دینی سراسر کشور و نمایشگاه دستاوردهای پاسخگویی دینی 22 لغایت 25 خرداد ماه به همت ستاد پاسخگویی به مسایل مستحدثه دینی، وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و با حضور جمعی از علما و فضلای حوزه علمیه قم، مسئولان کشوری و استانی و دست‌اندرکاران مؤسسات پاسخگو در سالن همایش‌های مدرسه عالی دارالشفاء قم برگزار گردید.

این همایش که با هدف آشنایی و هماهنگی بین مراکز پاسخگو و جلوگیری از موازی کاری و یافتن خلاءهای موجود در پاسخگویی از طریق عرضه دستاوردهای این مراکز و تشکیل جلسات ویژه برپا شده بود، با سخنرانی حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی از مراجع عظام تقلید گشایش یافت.

دکتر محمدرضا مخبر دزفولی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و دکتر بیات مدیرکل تحقیقات و نیروی انسانی ناجا از دیگر سخنرانان این همایش بودند.

شایان ذکر است تاکنون 54 مرکز پاسخگویی در کشور شناسایی شده است که عملکرد این مراکز در قالب دو کتاب پرس‌وجو و راهنمای پرسش و نیز بروشور ویژه نمایشگاه تهیه و در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفت.

گفتنی است فعالیت‌های ستادی و تبلیغاتی این مرکز که وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم است در پی مصوبه نشست شماره 500 شورای عالی انقلاب فرهنگی صورت پذیرفته که طی آن ، ساماندهی به پرسش‌ها و شبهات مستحدثه به این دفتر واگذار گردیده است .لازم به ذکراست ، علاوه بر اقدام فوق سازمان تبلیغات اسلامی تنها از طریق سایت تبیان ماهانه به بیش از 10000 پرسش گوناگون پاسخ می‌دهد که این فراوانی در بین مراکز پاسخگو بی نظیر است.

این همایش در روز پنجشنبه 25 خرداد ماه با حضور آیت‌الله جعفر سبحانی از اساتید و اندیشمندان حوزه و دانشگاه و با معرفی مؤسسه تبیان به عنوان مرکز برتر و اعطای لوح ویژه به آن به کار خود پایان داد.

روابط عمومی دفتر تبیان قم