تبیان، دستیار زندگی
ابهری گفت: به جای رد ازدواج موقت، نحوه اجرا، مدیریت اصولی و کاربردی آن اجراکرده و به جای تخریب یک سنت اجتماعی، افراد سوءاستفاده‌گر را با وسایل مختلف از این کار باز داریم.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ازدواج موقت را رد نکنیم


ابهری گفت: به جای رد ازدواج موقت، نحوه اجرا، مدیریت اصولی و کاربردی آن اجراکرده و به جای تخریب یک سنت اجتماعی، افراد سوءاستفاده‌گر را با وسایل مختلف از این کار باز داریم.


قبل از ازدواج تكلیف این ها را روشن كنید

مجید ابهری، آسیب شناس و جامعه شناس در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی برنا با اشاره به این نکته که رد ازدواج موقت أدای شبه روشن فکری است، توضیح داد: با توجه به اینکه ممکن است ازدواج موقت مورد سوء استفاده بعضی از مردان متاهل که هیچ گونه عذر اخلاقی و شرعی ندارند قرار گیرد، نمی توان به خاطر استفاده نادرست از یک روش منطقی چشم پوشی کرد.

وی افزود: مدیریت غریزه جنسی در 30 سال گذشته کمتر مورد توجه قرار گرفته و ازدواج به خاطر تورم، بیکاری، گرانی مسکن و همینطور هزینه های غیرمنطقی برگزاری مراسم، دارای آمار نزولی بوده است. از طرفی زنان بیوه که درصد قابل توجهی از آنها جوان هستند، به خاطر یک فرهنگ غلط اَنگ بیوه خورده اند.

ابهری اظهار داشت: این درحالیست که میانگین سنی 65 درصد از زنان بیوه بین 20 تا 45 سال است. بنابراین در شرایط حاضر که ازدواج دایمی برای این گونه زنان دشوار شده و از طرفی برای مدیریت غریزه جنسی جوانان مجرد هیچگونه برنامه ریزی کاربردی پیش بینی نشده است، ازدواج موقت روش منطقی، عقلی و کاربردی است. همچنین بهترین روش برای مقابله با افزایش زنان خیابانی و کاهش بیماری های خانمان براندازی مثل ایدز و امثال آن، در شرایط فعلی ازدواج موقت خواهد بود.

وی در ادامه افزود: از آنجا که این روش نیز مانند بسیاری از راهکارها مورد سوءاستفاده بعضی از مردان تنوع طلب قرار گرفته و مهم‌تر از آن عده ای با حمله به آن فیگور روشن فکرانه گرفته و موقعیت امروزی برای خود دست و پا می کنند، بهتر است به جای رد ازدواج موقت، نحوه اجرا و مدیریت اصولی و کاربردی آن را برنامه ریزی کرده و اجرا نمایند و به جای تخریب یک سنت اجتماعی، افراد سوء استفاده گر را با وسایل مختلف از این کار باز دارند و یا روش های دیگری را به عنوان جایگزین اعلام کرده و به بحث بگذارند.

از آنجا که این روش نیز مانند بسیاری از راهکارها مورد سوءاستفاده بعضی از مردان تنوع طلب قرار گرفته و مهم‌تر از آن عده ای با حمله به آن فیگور روشن فکرانه گرفته و موقعیت امروزی برای خود دست و پا می کنند، بهتر است به جای رد ازدواج موقت، نحوه اجرا و مدیریت اصولی و کاربردی آن را برنامه ریزی کرده و اجرا نمایند و به جای تخریب یک سنت اجتماعی، افراد سوء استفاده گر را با وسایل مختلف از این کار باز دارند و یا روش های دیگری را به عنوان جایگزین اعلام کرده و به بحث بگذارند.

ابهری اظهار داشت: پیشگیری از فساد به‌ویژه آسیب های اجتماعی، از اساسی ترین نتایج ازدواج موقت است.

این جامعه شناس و استاد دانشگاه با تاکید بر اینکه ازدواج موقت ممکن است مقدمه ازدواج دایم باشد، خاطر نشان کرد: گاهی به وسیله این ارتباط، الفتی بین زن و مرد ایجاد می شود و یک زن و مرد جوان بدون انجام گناه با وجدانی آسوده با یکدیگر زندگی می کنند و به احتمال قوی، نتیجه رابطه آنها به ازدواج دایم ختم می شود. لذا استفاده بجا و مناسب از این دستور پسندیده می تواند به سلامت اجتماعی کمک کند .

بخش اجتماعی تبیان


منبع : برنا نیوز