تبیان، دستیار زندگی
جدیدترین ساخته های استیون اسپیلبرگ به نام «ماجراهای تن تن» و «اسب جنگی» به ترتیب در تاریخ 21 و 25 دسامبر 2011 میلادی (30 آذر و 4 دی) سال جاری روی پرده سینماها می روند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تن تن اسپیلبرگ، بر پرده نقره‌ای

فیلم تن‌تن هم‌زمان با فیلم اسب جنگی اکران خواهد شد.


جدیدترین ساخته های استیون اسپیلبرگ به نام «ماجراهای تن تن» و «اسب جنگی» به ترتیب در تاریخ 21 و 25 دسامبر 2011 میلادی (30 ذر و 4 دی) سال جاری روی پرده سینماها می روند.


تن تن اسپیلبرگ،

انیمیشن سینمایی «ماجراهای تن تن: راز اسب تک شاخ» (The Advantures of Tintin: The Secret of the Unicorn) و فیلم درام «اسب جنگی» (War Horse) به کارگردانی استیون اسپیلبرگ به ترتیب در تاریخ 21 و 25 دسامبر 2011 میلادی (30 ذر و 4 دی) سال جاری روی پرده سینماها می روند. بنابر گزارش پایگاه اطلاع رسانی ورایتی، شرکت فیلمسازی «پارامونت پیکچرز» (Paramount Pictures) مسئولیت اکران «ماجراهای تن تن: راز اسب تک شاخ» را برعهده دارد و استیون اسپیلبرگ به همراه پیتر جکسون و کاتلین کندی تهیه کنندگان این فیلم سینمایی هستند.

این انیمیشن سه بعدی براساس مجموعه داستان هایی (Comic Book) از نویسنده ای به نام هرژه ساخته می شود و در این قسمت از «ماجراهای تن تن»، جمی بل نقش خبرنگاری را بازی می کند که با سفر به دور دنیا با دم های بد و شرور مقابله می کند. نقش شخصیت منفی این انیمیشن را نیز دنیل کرگ بازی می کند و بازیگران دیگری مانند اندی سرکیس، سایمون پگ، نیک فروست، گد الماله، توبی جونز، ماکنزی کرک از جمله دیگر چهره های سینمایی هستند که در «ماجراهای تن تن: راز اسب تک شاخ» ایفای نقش می کنند.

همچنین استیون موفات (نویسنده فیلمنامه «شرلوک هلمز» (Sherlock Holmes))، ادگار رایت (نویسنده فیلمنامه «اسکات پیلگریم علیه دنیا» (Scott Pilgrim vs. the World))، جو کورنیش، دوگ میرو و کارلو برنارد نیز به طور مشترک فیلمنامه «ماجراهای تن تن: راز اسب تک شاخ» را نوشته اند. شرکت فیلمسازی «دریم ورکز» (Dream Works) مسئولیت اکران «اسب جنگی» را برعهده دارد و استیون اسپیلبرگ علاوه بر کارگردان به عنوان تهیه کننده نیز در این فیلم سینمایی فعالیت کرده است.

شرکت فیلمسازی «پارامونت پیکچرز» (Paramount Pictures) مسئولیت اکران «ماجراهای تن تن: راز اسب تک شاخ» را برعهده دارد و استیون اسپیلبرگ به همراه پیتر جکسون و کاتلین کندی تهیه کنندگان این فیلم سینمایی هستند.

لی هال و ریچارد کرتیس براساس رمانی به همین نام نوشته مایکل مور پرگو و یک تئاتر، فیلمنامه «اسب جنگی» را نوشته اند و این فیلم سینمایی داستان اسبی به نام «جوئی» را به تصویر می کشد که به اجبار از صاحبش به نام «لبرت» خریداری می شود و برای استفاده نیروهای نظامی که طی جنگ جهانی اول در فرانسه حضور دارند، برده می شود. اما لبرت پس از مدتی تصمیم می گیرد که برای نجات دادن اسبش به این کشور اروپایی سفر کند.

جرمی یروین، امیلی واتسون و دیوید تولیس از جمله بازیگرانی هستند که در فیلم سینمایی «اسب جنگی» ایفای نقش کرده اند. استیون اسپیلبرگ پیش از این برای فیلم های «فهرست شیندلر» (Schindler`s List) و «نجات سرباز رایان» (Saving Private Ryan) موفق به دریافت 2 جایزه اسکار بهترین کارگردانی و یک جایزه اسکار بهترین فیلم شده است.

همچنین فیلم های سینمایی «رواره ها» (Jaws)، «برخورد نزدیک از نوع سوم» (Close Encounter of the Third Kind)، «ای تی» (E.T.: The Extra-Terrestrial) و سه گانه «ایندیانا جونز» (Indiana Jones) از جمله فیلم های سینمایی مطرح و برجسته ای هستند که استیون اسپیلبرگ کارگردانی ن ها را برعهده داشته است.

بخش سینما و تلویزیون تبیان


منبع:سینمای ایران