تبیان، دستیار زندگی
هم‌زمان با دهه‌ كرامت‌‌ رضوی پنج جشنواره فرهنگی، قرآنی و مذهبی در موسسات فرهنگی...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

برگزاری 5 جشنواره در ایام میلاد رضوی
5جشنواره در ایام میلاد رضوی


هم‌زمان با دهه‌ كرامت‌‌ رضوی پنج جشنواره فرهنگی، قرآنی و مذهبی در موسسات فرهنگی آستان قدس‌رضوی برگزار می‌شود.

به گزارش ستاد خبری‌ جشن‌های‌ میلاد ‌رضوی، مهم‌ترین و برجسته‌ترین این جشنواره‌ها، جشنواره دانش‌آموزی «هشتمین خورشید ولایت» است كه از سوی بنیاد فرهنگی‌ رضوی در دهه كرامت برگزار می‌شود.

محتوی این جشنواره رشته‌های مختلف فرهنگی است كه فراخوان آن در ایام میلاد در سراسر كشور و نیز مدارس ایرانی خارج از كشور صورت می‌گیرد.

دومین جشنواره فرهنگی«كتاب سال رضوی» با هدف انتخاب كتاب، پایان‌نامه و ناشران برتر و یا اثر مكتوب با موضوع حضرت‌رضا(ع) از سوی سازمان كتابخانه‌ها، موزه‌ها و مركز اسناد آستان قدس‌رضوی برگزار می‌شود.

همچنین در ایام میلادرضوی«دهمین جشنواره سراسری علوم قرآن و حدیث» ویژه كاركنان و خدام آستان قدس‌رضوی و خانواده‌های آنان از سوی معاونت تبلیغات و ارتباطات اسلامی در ایام میلاد در حرم مطهر رضوی و اردوگاه ثامن‌الائمه(ع) برگزار می‌شود.

دو جشنواره فرهنگی ورزشی در ایام میلاد نیز برگزار می‌شود كه جشنواره «جام مهر» در سطح دانشجویان دانشگاه‌های استان از سوی دانشگاه امام‌رضا‌(ع) و جشنواره فرهنگی ورزشی در رشته‌های ورزشی والیبال، بسكتبال، تكواندو و قهرمانی كشور، دو و راهپیمایی عمومی از سوی مؤسسه تربیت بدنی آستان قدس‌ رضوی برگزار می‌شود.


منبع: پایگاه آستان قدس رضوی

بخش حریم رضوی