تبیان، دستیار زندگی
رئیس جمهوری ایران در سفر اخیر خود به مقر سازمان ملل در نیویورک، گروهی صد نفره شامل وزرا، مشاوران، دیپلماتها، محافظان، مترجمان، خبرنگاران و تعدادی از اعضای خانواده خود را همراه برده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سفر نیویورک، کاری یا خانوادگی؟


رئیس جمهوری ایران در سفر اخیر خود به مقر سازمان ملل در نیویورک، گروهی صد نفره شامل وزرا، مشاوران، دیپلماتها، محافظان، مترجمان، خبرنگاران و تعدادی از اعضای خانواده خود را همراه برده است.

احمدی نژاد

در فهرست اسامی همراهان رئیس جمهور در سفر نیویورک، این اسامی وجود دارند:

خانم فراحی شاندیز (همسر رئیس جمهور)

آقای مهدی احمدی نژاد (پسر رئیس جمهور)

خانم طیبه رحیم مشایی (عروس رئیس جمهور)

خانم فاطمه احمدی نژاد (دختر رئیس جمهور)

آقای مهدی خورشیدی (داماد رئیس جمهور)

دختر مهدی خورشیدی و فاطمه احمدی نژاد (نوه رئیس جمهور)

علاوه بر احمدی نژاد، خانواده برخی از نزدیکان وی نیز در سفر نیویورک حضور داشته اند از جمله:

خانم ذبیحیان لنگرودی همسر آقای رحیم مشائی، خانم طیبه ترکستانی همسر آقای بقائی، آقای امیر رضا بقایی فرزند معاون رئیس جمهور، خانم قصری ضرغامی همسر آقای ثمره هاشمی، خانم راد همسر وزیر امورخارجه

قبلا اعلام شده بود مهدی خورشیدی و مهدی احمدی نژاد در نهاد ریاست جمهوری کار می کنند.

گروه همراه رئیس جمهور ایران در سفر 3روزه وی به نیویورک در 2طبقه از هتل وارویک نیویورک واقع در خیابان 54 این شهر مستقر شده بودند. هزینه هرشب اقامت هر اتاق2 تخته از این هتل 4ستاره در ماه سپتامبر، از حدود 400 تا 700دلار اعلام شده است.

پیش از این در جریان حج تمتع سال1387 نیز نام فرزندان مشایی و احمدی نژاد كه بدون نوبت در کاروان ویژه وزارت خارجه به حج مشرف شدند، منتشر شد و مورد اعتراض عدالتخواهان قرار گرفت اما دفتر رئیس جمهور و خود آقای احمدی نژاد در باره این موضوع سکوت اختیار کردند.

خبرنگار الف قبل از انتشار این خبر، بطور شفاهی و کتبی دلایل و توجیهات حضور فرزندان و عروس و داماد و نوه رئیس جمهور را در سفر آمریکا و هزینه های این سفر را جویا شد اما روابط عمومی ریاست جمهوری به این نامه جوابی نداده است. متن نامه تاكنون بدون پاسخ خبرنگار الف چنین بوده است:

جناب آقای محمد حسن صالحی ‌مرام

معاونت ارتباطات و اطلاع رسانی ریاست جمهوری

سلام علیکم

به ما خبر رسیده است رئیس محترم جمهور در سفر اخیرشان به آمریکا برخی از اعضای خانواده شان از جمله عروس و نوه شان را همراه کرده اند.

از آنجا که این سفر کاملا جنبه کاری و دیپلماتیک داشته و با هزینه بیت المال انجام شده است، لطفا بفرمایید

اولا - هزینه کل این سفر چقدر برآورد شده است؟

ثانیا - تعداد اعضای هیات ایرانی و همراهان رئیس جمهور در این سفر چندنفر بوده است؟

ثالثا - هویت همراهان آقای رئیس جمهور چه بوده است؟

رابعا- همراه بردن اعضای خانواده رئیس جمهور در سفر به آمریکاچه توجیهی داشته است؟

با احترام

علی حسینی

خبرنگار سایت خبری الف

با توجه به سابقه ساده زیستی آقای احمدی نژاد و حساسیتی كه رئیس جمهور اسلامی ایران برای حفظ بیت المال باید داشته باشند، انتظار می رود آقای احمدی نژاد و نهاد ریاست جمهوری توجیه قانع كننده ای درباره حضور دختر و داماد و عروس و نوه رئیس جمهور در این سفر خارجی ارائه كنند.

دفتر رئیس جمهور سفر نیویورک دختر و داماد رئیس جمهور را تکذیب کرد/ سفر پسر احمدی نژاد و عروسش و همسران مشایی و بقایی تکذیب نشد

مركز ارتباطات، اطلاعات و تبلیغات دفتر رییس جمهور چهارشنبه شب انتشار اخبار نادرست در خصوص سفر رییس جمهور به نیویورك را تكذیب كرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، این مركز با اظهار تاسف از اخباری كه طی روزهای اخیر برخی سایت های خبری اقدام به انتشار خبری نادرست مبنی بر 'همراهی دختر، داماد و نوه دكتر احمدی نژاد' در سفر كاری رییس جمهور محترم به آمریكا نموده اند كه این خبر به هیچ وجه صحت نداشته و تكذیب می شود.

مركز ارتباطات، اطلاعات و تبلیغات ریاست جمهوری تمامی رسانه ها را به رعایت اخلاق رسانه ای دعوت می نماید.

اما نکته جالب توجه عدم تکذیب سفر پسر احمدی نژاد و عروسش و همسران مشایی و بقایی به نیویورک است. رجانیوز خبر داده است که علاوه بر احمدی نژاد، خانواده برخی از نزدیکان وی نیز در سفر نیویورک حضور داشته اند از جمله: خانم ذبیحیان لنگرودی همسر آقای رحیم مشائی، خانم طیبه ترکستانی همسر آقای بقائی، آقای امیر رضا بقایی فرزند معاون رئیس حمهور، خانم راد همسر وزیر امورخارجه .

بخش سیاست تبیان


منبع : الف، رجانیوز،پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری،