تبیان، دستیار زندگی
گل ها اون روز سحر زودتر از همیشه از سر و صدای گنجشکا از خواب بیدار شدن و غنچه هاشونو باز کردن و خیلی زیبا شکفتن. یکی از گلها از گنجشکا پرسید امروز چه خبره .چرا انقد هیاهو می کنید .مثل اینکه خبرای خوبیه .
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مسافری به سوی قم

مسافری به سوی قم

گل ها اون روز سحر زودتر از همیشه از سر و صدای گنجشکا از خواب بیدار شدن و غنچه هاشونو باز کردن و خیلی زیبا شکفتن.

یکی از گلها از گنجشکا پرسید امروز چه خبره .چرا انقد هیاهو می کنید .مثل اینکه خبرای خوبیه .

گنجشکا گفتن مگه شما هنوز نمی دونید؟ یک کاروان میهمان داره به سمت شهر ما میاد .ما همه داریم به استقبالشون می ریم .

گلها پرسیدن مهمونا چه کسانی  هستند؟

گنجشکا گفتن حضرت معصومه ،به همراه خواهرا و برادراش داره به شهر قم می یاد. ما از دیشب داریم آماده می شیم بزرگترامون از شهر بیرون رفتن تا ببینن کاروان حضرت معصومه الان کجاست و کی به شهر می رسه .

بعضی از گلها، حضرت معصومه رو نمی شناختند اما گل سرخ که بزرگ گلها بود به اونا گفت :حضرت معصومه بانوی بسیار مومن و دانشمندی هست که مقام بالایی پیش خدا داره .حضرت معصومه دختر امام هفتم یعنی دختر امام موسای کاظم و خواهر امام رضاست .امام رضا که به دستور پادشاه ستمگر یعنی مامون عباسی ،به شهر خراسان سفر کرد ،حالا برای خواهرش حضرت معصومه نامه داده که به دیدار او بره .حضرت معصومه می خواست به شهر خراسان بره اما مامورای مامون مزاحمش شدن و اونارو اذیت کردن .حالا تصمیم گرفتن به شهر ما بیان .چون می دونن مردم شهر ما دوست و یار اونها هستن .

حضرت معصومه وقتی به شهر ما بیاد شهر ما رو پر از نور و فرشته می کنه .اون حضرت برای هر کی دعا کنه ،دعاش مستجاب می شه و هر کسی رو که بخواد می تونه با خودش به بهشت ببره.اگه دلتون می خواد از گلهای بهشتی باشید باید خودتون رو به حضرت معصومه برسونید و به دستای مهربونش بوسه بزنید .

اشک شوق روی گلبرگها می غلطید و روی زمین می ریخت  .حالا همه ی گلها آرزو داشتن خودشون رو به حضرت معصومه برسونن .اونها سعی می کردن قدشونو بلندتر کنن تا آدما اونا رو بچینن و باخودشون به استقبال حضرت معصومه ببرن .

طولی نکشید که مردم شهر قم برای چیدن گلها اومدن و تا می تونستن گل چیدن و با خودشون بردن .کاروان به دروازه شهر نزدیک شده بود .مردم با خوشحالی صلوات می فرستادن و شاخه های گل رو روی محمل حضرت معصومه می ریختند .کاروان حضرت معصومه غرق در گل و بوی اسفند و صدای صلوات، وارد شهر قم شد و به همین ترتیب شهر قم ،پر از صفا و نور الهی شد.از اون روز تا به حالا شهر قم ،یکی از شهر های مقدس دنیاست که خدا اون رو به خاطر حضرت معصومه و میهمانهای عزیزش بیشتر دوست داره .

راستی بچه ها شما تا حالا به  زیارت حرم مطهر حضرت معصومه در قم رفتید ؟اگه رفتید سلام همه ما دوستان تبیانی رو هم به حضرت معصومه برسونید و برامون دعا کنید .

انسیه نوش ابادی

بخش کودک و نوجوان تبیان


مطالب مرتبط:

افطاری به سبک ساره

پروانه ی زیبا

قلك هلیا

آرزوی‌گل سرخ

اختاپوس خجالتی و ماهی مهربان

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.