تبیان، دستیار زندگی
همایون اسعدیان : حاصل نشست كارگردانان با رهبر معظم انقلاب برای سینمای كشور نتیجه مثبتی خواهد داشت. همكاران من در این جلسه نقطه نظراتی در زمینه مسایل و مشكلات فرهنگی كشور داشتند كه امیدوارم در نتیجه این جلسه موثر واقع شود. د...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

هنرمندان از دیدار با رهبر می گویند


همایون اسعدیان :

حاصل نشست كارگردانان با رهبر معظم انقلاب برای سینمای كشور نتیجه مثبتی خواهد داشت. همكاران من در این جلسه نقطه نظراتی در زمینه مسایل و مشكلات فرهنگی كشور داشتند كه امیدوارم در نتیجه این جلسه موثر واقع شود.

داریوش فرهنگ:

دیدار مقام معظم رهبری با كارگردانان سینما جلسه فوق العاده خوبی بود و باید منتظر نتیجه آن باشیم.

با پخش این برنامه و انتشار آن می توانیم در موردش بیشتر به بحث و نظر بپردازیم.

انسیه شاه حسینی:

آن چیزی كه برای من در این جلسه بسیار جالب بود، اشراف مقام معظم رهبری به مسایل و مشكلات سینما بود.ایشان صبورانه و هوشمندانه و با اشراف كامل به دغدغه‌های سینماگران پاسخ دادند،راهكارهای ایشان بسیار كارآمد و درست بود. پاسخ‌های ایشان نشان می‌داد كه ایشان با مقوله سینما آشنایی زیادی دارند. این نشست برای سینماگران بسیار مثبت بود و خیلی از ابهامات آنان با رهنمودهای مقام معظم رهبری برطرف شد.

جواد شمقدری :

مقام معظم رهبری به جهت اهمیتی كه برای حوزه‌ هنر و به خصوص سینما قائل هستند،سال‌های گذشته نیز چنین دیدارهایی را با سینماگران داشته‌اند.اما این دیدار به جهت این كه تعداد زیادی از كارگردان‌های سینما و از طیف‌های مختلف با مقام معظم رهبری به گفت‌وگو نشستند،اهمیت زیادی داشت. تصور من این است ایشان با برگزاری این نشست می‌خواستند سكوی پرش برای نابسامانی‌های سینما ایجاد كنند.همچنین اندیشه‌های مقام معظم رهبری می‌‌تواند سرفصل‌های مهمی برای سینمای كشور محسوب شود.

یكی از حسن‌های این جلسه این بود كه پرده‌ها كنار زده شد و واقعیت‌های سینمای كشور نزد مهمترین مقام كشور یعنی مقام معظم رهبری مطرح شد. این مباحث هم نشأت گرفته از اندیشه‌ها و دغدغه‌ها كارگردان‌های سینما بود و به زعم من واقعیت سینمای ما همان چیزی است كه در این جلسه توسط سینماگران مطرح شد.

بهروز افخمی:

مقام معظم رهبری می‌خواهند مشكلات و مسایل سینما را تاجایی كه می‌توانند رفع كنند و ایشان با كارآیی و نفوذ سینما و تاثیر تبلیغاتی آن نیز به خوبی آشنا هستند.

محمد علی نجفی:

مقام رهبری در این نشست به مساله ساخت فیلمهای انتقادی سازنده و موثر تاکید داشتند و حاصل این گفتگوی صمیمی برای سینما نوید بخش است.

عبدالحسین برزیده:

تعریف ایشان از مقوله سینما جامع تر از تصور ما بود.

محمد آفریده:

خستگی 27 سال حضور در حوزه های فرهنگی با این دیدار از تن ما به در شد.

جمال شورجه:

تدبیر رهبری در مدیریت دیدگاههای مختلف هنری بزرگترین فرصت فرهنگی است .

محمد رضا اصلانی :

مقام معظم رهبری با شناخت کامل و به درستی بر وظایف سنگین سینما و ارتقای این هنر – صنعت تاکید داشتند.

ناصر شفق:

سینمای ایران باتوجه به رهنمودهای رهبری و تاكید بر هویت ایرانی - اسلامی و مبتنی بر ارزش‌های مورد احترام و طرح موضوع‌های حقیقی و باورپذیر به سمت ارتقای جایگاه سینمای ملی به پیش خواهد رفت. رهنمودهای رهبری با محور سینما باید به برنامه های اجرایی و سیاست گذاریهای کلان در این عرصه تبدیل شود.

لینک:

دیدار ده ها نفر از کارگردانان سینما با حضرت آیت الله خامنه ای

گزارش تصویری دیدار جمعی از کارگردانان و مدیران سینمایی با مقام معظم رهبری