تبیان، دستیار زندگی
بر اساس برنامه کارگروه طرح تحول اقتصادی قرار بود مرکز آمار سالانه دو بار (اردیبهشت و آذر) سامانه خود را برای تغییرات خانوارها باز کند اما تقاضای زیاد و تغییرات مستمر خانوارها موجب شد این شیوه تغییر کند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نحوه اصلاح اطلاعات اقتصادی خانوار


بر اساس برنامه کارگروه طرح تحول اقتصادی قرار بود مرکز آمار سالانه دو بار (اردیبهشت و آذر) سامانه خود را برای تغییرات خانوارها باز کند اما تقاضای زیاد و تغییرات مستمر خانوارها موجب شد این شیوه تغییر کند.

یارانه -اصلاح اطلاعات خانوار

رییس مرکز آمار ایران در خصوص خانوارهایی که دارای فرزند شده‌اند یا ترکیب خانوارها در پی ازدواج یا دیگر علت‌ها تغییر کرده است ، اعلام کرد : اگر یارانه آن‌ها در نوبت پس از تغییر به آن‌ها پرداخت نشده است به دفاتر پلیس + 10 مراجعه کنند.

عادل آذر گفت : بر اساس برنامه کارگروه طرح تحول اقتصادی قرار بود مرکز آمار سالانه دو بار (اردیبهشت و آذر) سامانه خود را برای  تغییرات خانوارها باز کند اما تقاضای زیاد و تغییرات مستمر خانوارها موجب شد این شیوه تغییر کند.

وی افزود : بر اساس طرح جدید ، توافقی با پلیس + 10 امضا شد تا در طول سال سامانه برای ان‌ها باز باشد و بتوانند تغییرات خانوارها را اعمال کنند.

رییس مرکز آمار ایران گفت : اطلاعاتی مانند تولد یا فوت که سازمان ثبت احوال به مرکز آمار ایران ارائه می‌کند پس از راستی آزمایی به سازمان هدفمندی یارانه‌ها برای انجام خودکار تغییرات و اصلاح اطلاعات خانوارها ارسال می‌شود.

وی افزود : با توافق انجام شده حدود هزار مرکز پلیس + 10 در کشور آماده‌اند چنانچه تغییرات اطلاعات خانوارها به صورت خودکار اعمال نشد این مراکز بتوانند تغییراتی نظیر تولد ، تغییر سرپرست خانوار و ازدواج را اعمال کنند.

رییس مرکز آمار ایران درباره چگونگی پرداخت یارانه نقدی نوزادان اظهار داشت : اطلاعات نوزادان با دو روش از طریق ثبت احوال و مرکز آمار و دیگری از راه مراکز پلیس + 10 به خانوارها اضافه می‌شود.

بر اساس طرح جدید ، توافقی با پلیس + 10 امضا شد تا در طول سال سامانه برای ان‌ها باز باشد و بتوانند تغییرات خانوارها را اعمال کنند

وی گفت : سرپرست خانوارها می‌توانند به دفاتر پلیس + 10 مراجعه کنند و چنانچه نام فرزند آن‌ها در جمع خانوار درج نشده است ، آن را اضافه کنند.

عادل آذر در پاسخ به اینکه یارانه نقدی نوزادان چه مدت پس از تولد به حساب خانوارها واریز می‌شود ، افزود : معمولا باید یک دوره یا یک ماه پس از تولد یارانه نوزادان و نیز تغییر اطلاعات خانوارها اعمال شود و چنانچه این اتفاق نیفتاد ، سرپرست خانوار با در دست داشتن کارت ملی و شناسنامه خود و نوزاد و کد رهگیری با مراجعه به دفاتر پلیس + 10 مبادرت به اصلاح اطلاعات خانوار کنند.

یارانه -اصلاح اطلاعات خانوار

در این باره رئیس سازمان هدفمندی یارانه‌ها نیز اظهار داشت : شهروندان چنانچه پس از اعمال تغییرات در مراکز پلیس + 10 نیز اطلاعات خانوارها اصلاح نشد در استان‌ها به استانداری‌ها و فرمانداری‌ها و در تهران به دبیرستان البرز واقع در تقاطع خیابان‌های انقلاب و حافظ مراجعه کنند.

مدیر یکی از دفاتر پلیس + 10 در تهران گفت : برای اصلاح اطلاعات اقتصادی خانوارها و افزودن نام نوزاد به جمع یارانه به گیران خانوار ، علاوه بر الزامی بودن حضور سرپرست خانوار باید اصل شناسنامه و کارت ملی و شناسنامه نوزاد با کد رهگیری همراه مراجعان باشد تا تغییرات اعمال شود.

آقای بهمن یوسفی هزینه اصلاح اطلاعات اقتصادی خانوارها را در دفاتر پلیس + 10 دو هزار تومان اعلام کرد و افزود : چنانچه کد رهگیری خانوارها مفقود شده باشد ،در دفاتر پلیس + 10 بدون آن نیز می‌توان تغییرات را اعمال کرد.

بر اساس تازه‌ترین آمار منتشر شده سازمان ثبت احوال ایران از آغاز پرداخت یارانه نقدی به خانوارها (دی 89 ) تاکنون بیش از 900 هزار شناسنامه برای نوزادان صادر شده است.

بخش اقتصاد تبیان


تابناک