تبیان، دستیار زندگی
نگاه کردم دیدم دو بال مرا به بالا می‌برند. آنقدر بالا رفتم که به مکان سرسبز و زیبایی رسیدم، تعداد زیادی از دوستان را دیدم که داشتند از غذاها و میوه‌های آنجا استفاده می‌کردند؛ یک لحظه به ذهنم خطور کرد که شهید شده‌ام.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

طلبه‌ای که لحظه شهادت خود را دید

شهادت
نگاه کردم دیدم دو بال مرا به بالا می‌برند. آنقدر بالا رفتم که به مکان سرسبز و زیبایی رسیدم، تعداد زیادی از دوستان را دیدم که داشتند از غذاها و میوه‌های آنجا استفاده می‌کردند؛ یک لحظه به ذهنم خطور کرد که شهید شده‌ام.

حجت‌الاسلام رحیمی‌فر، مسؤول امور روحانیون سپاه محمد رسول‌الله‌(ص) است، او علاوه بر این که خود ماه ها سابقه حضور در جبهه های جنگ را دارد در برگزاری همایش بزرگداشت 500 شهید روحانی استان تهران هم بسیار تلاش کرد، ارتباط قلبی او با شهدا خاطراتی برایش به جای گذاشته به سختی برای دیگران بازگو می کند.

پای صحبت های او که نشستیم به طرحی که لحظه جانبازی یکی از شهدای روحانی را به تصویر کشیده بود اشاره کرد و از یک ماه کار کردن روی این طرح گفت.

شهیدی با دوبال

 شهید حجت الاسلام محمودرضا درخشانی ماجرای مجروح شدن و عروجش را این‌گونه تعریف می‌کند؛با برخورد ترکش حالت سبکی به من دست داد؛ نگاه کردم دیدم دو بال مرا به بالا می‌برند.

آنقدر بالا رفتم که به مکان سرسبز و زیبایی رسیدم، تعداد زیادی از دوستان را دیدم که داشتند از غذاها و میوه‌های آنجا استفاده می‌کردند؛ یک لحظه به ذهنم خطور کرد که شهید شده‌ام، در این حال هرچه خواستم از آن غذاها بردارم نمی‌توانستم. به من‌ گفتند الان نمی‌توانی از این غذاها استفاده کنی، برایت نگه می‌داریم.

بعدها خود شهید درخشانی این نکته را مطرح می‌کند که شاید در آن هنگام که آنجا بودم ندایی به من گفت می‌خواهی بمانی یا نه؟ من یک لحظه شک کردم بگویم آری یا خیر؛ این حالت که به من دست داد و دودل شدم بین ماندن و رفتن، گفتند نمی‌توانی از این غذاها استفاده کنی و یک‌باره دیدم که روی زمین افتاده‌ام و برخی از شهدایی که من در عالم بالا دیده بودم روی زمین در اطراف من افتاده بودند.

شهید درخشانی علم و ایمان را لازمه یکدیگر می‌دانست و در جبهه نیز از مطالعه غفلت نمی‌ورزید؛ او عاشق سالار شهیدان و فرزند خلفش امام امت بود، همیشه با وضو بود و به تلاوت قرآن و تدبیر در آیات نورانی آن علاقه فراوان داشت و دیگران را نیز به این امر تشویق می‌کرد.

حجت الاسلام درخشانی سرانجام در آخرین حضور حماسه‌ساز خویش در ششم فروردین‌ماه سال 1367 در منطقه‌ عملیاتی بیت‌المقدس (4) در ارتفاعات شاخ شمیران در سنّ 20 سالگی به نور ابدی و سرچشمه‌ی لایزال هستی پیوست و پیکر مطهرش در کنار سایر شهدا آرام گرفت.


منبع : رسا

تهیه و تنظیم : گروه حوزه علمیه تبیان