تبیان، دستیار زندگی
باگذر سال 90 از نیمه، بازار حدس و گمان رسانه ها و برنامه ریزی شبکه های سیما برای مجموعه های نوروز 91 گرم شده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نوروز91، بخت با کیست؟


باگذر سال 90 از نیمه، بازار حدس و گمان رسانه ها و برنامه ریزی شبکه های سیما برای مجموعه های نوروز 91 گرم شده است.


برنامه های  نوروز

بنابر آخرین اخبار اعلام شده مسعود ده نمكی سریال نوروزی شبكه یک را می سازد این کارگردان که این روزها رسوایی را برای حضور در جشنواره فجر آماده می كند قصد دارد سریالی طنز برای شبکه اول مقابل دوربین ببرد. قرار است سریال نوروزی شبکه یک سیما به کارگردانی «مسعود ده نمکی» ساخته شود و تا به حال حدود 70 درصد از کارهای مقدماتی ساخت آن انجام شده است. بنا بر این گزارش، نام این سریال هنوز مشخص نشده و فیلمنامه آن نیز توسط خود ده نمکی نوشته می شود. این سریال با موضوع اردوهای راهیان نور با نگاهی طنز به مقوله دفاع مقدس می پردازد.، ده نمکی ساخت سریال «دارا و ندار» ویژه نوروز شبکه تهران را در کارنامه خود دارد. درحالی شبکه یک سیما با ده نمکی برای ساخت این سریال توافق کرده است که قرار بود سیروس مقدم «پایتخت2»را برای نوروز 91 کارگردانی کند.

بازگشت بابا پنجعلی!؟

این خبر در حالی منتشر شده که پیشتر سیروس مقدم از ساخت سری دوم مجموعه تلویزیونی ‌پایتختث‌ برای نوروز 91 خبر داده بود. مقدم گفته بود: برای تعطیلات عید سری دوم این مجموعه را خواهم ساخت و این بار با همین عوامل به كربلا خواهیم رفت.« پایتخت» ماجرای خانواده‌ای شهرستانی است كه پیش از تحویل سال نو تصمیم‌ می‌گیرند به تهران مهاجرت كنند و در هنگام ورود به پایتخت با مشكلاتی مواجه می‌شوند و محسن تنابنده، ریما رامین‌فر، علیرضا خمسه، سارا فوقانی اصل، نیكا فوقانی اصل، خسرو احمدی، كیانوش گرامی، حسین توشه، نعیمه نظام‌دوست، افشین سنگ‌چاپ و احمد مهران‌فر از جمله بازیگرانی هستند که در آن به ایفای نقش پرداخته‌اند. هنوز مشخص نیست از میان این دو مدعی کدام یک موفق به رقابت با دیگر مجموعه های نوروزی خواهد شد.

مسعود اطیابی قصد دارد مجموعه نوروزی "یک تکه کاغذ، یک شمش طلا" را به تهیه‌کنندگی بهروز مفید برای نوروز 91 شبکه دو کارگردانی کند. تاکنون حضور اشکان خطیبی و علی سرابی برای بازی در این پروژه قطعی شده است.

اطیابی در شبکه دو

از طرف دیگر اما شبکه 2 هم بی کار ننشسته و سریال خود را به مسعود اطیابی سپرده است. این مجموعه نوروزی با عنوان "یک تکه کاغذ، یک شمش طلا" جلو دوربین می رود. بنابر اخبار خبرگزاری ها مسعود اطیابی قصد دارد مجموعه نوروزی "یک تکه کاغذ، یک شمش طلا" را به تهیه‌کنندگی بهروز مفید برای نوروز 91 شبکه دو کارگردانی کند. تاکنون حضور اشکان خطیبی و علی سرابی برای بازی در این پروژه قطعی شده است. طلا معتضدی نویسندگی این مجموعه را بر عهده دارد و مضمون آن کمدی است. "یک تکه کاغذ، یک شمش طلا" نخستین تجربه مجموعه‌سازی اطیابی محسوب می‌شود. او تهیه‌ مجموعه تلویزیونی "غریبه" را به کارگردانی جواد اردکانی و بازی هانیه توسلی و عبدالرضا زهره کرمانی در شبکه سه بر عهده داشته است. سال گذشته مجموعه تلویزیونی "گمشده" به تهیه‌کنندگی بهروز مفید از شبکه یک پخش شد که با استقبال مخاطبان رو به رو شد. مسعود اطیابی کارگردانی فیلم‌های سینمایی "خروس جنگی"، "اخلاقتو خوب کن" و "شرط اول" را در کارنامه دارد. مجموعه تلویزیونی "بچه‌ها نگاه می‌کنند" به کارگردانی حمیدرضا صلاحمند نوروز امسال روی آنتن شبکه دو رفت.

فرآوری: امید صبوری

بخش سینما و تلویزیون تبیان