تبیان، دستیار زندگی
خبرگزاری فارس: عضو هیئت علمی دفتر مطالعات و تحقیقات زنان گفت: هجوم به حیا و عفت مردان و زنان و کمرنگ کردن ارزش‌های جامعه اسلامی به‌وسیله شبکه‌های ماهواره‌ای، یکی از شاهراه‌های تسلط فرهنگی و در نتیجه سیطره سیاسی و اقتصادی است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مهم ترین راه برای فریب زنان


 عضو هیئت علمی دفتر مطالعات و تحقیقات زنان گفت: هجوم به حیا و عفت مردان و زنان و کمرنگ کردن ارزش‌های جامعه اسلامی به‌وسیله شبکه‌های ماهواره‌ای، یکی از شاهراه‌های تسلط فرهنگی و در نتیجه سیطره سیاسی و اقتصادی است.


بدحجابی تابستان

حجت الاسلام مهدی سجادی امین عضو هیئت علمی ‌دفتر مطالعات و تحقیقات زنان، در برنامه تلویزیونی به بحث و گفتگو پیرامون «فرهنگ عمومی و مسئله حجاب» ‌پرداخت و اظهار داشت: مجموعه پیچیده‌ای از علوم، دانش‌ها، هنر‌ها، افکار، اعتقادات، قوانین و مقررات، آداب و رسوم، سنت‌ها و به طور خلاصه تمام آموخته‌ها و عاداتی که یک انسان به عنوان عضو جامعه اخذ می‌کند را فرهنگ می‌نامند.

وی افزود: اجتماعی کردن افراد، کیفیت آموزش و پرورش، تبیین ارزش‌های درست و غلط، نظارت اجتماعی، شکل‌ دادن به هنجارها و آداب و رسوم، شکل‌گیری و انتقال اعتقادات و باورها و نظام زندگی خانوادگی از کارکردهای فرهنگ است.

عضو هیئت علمی دفتر مطالعات و تحقیقات زنان در ادامه تأکید کرد: برخی تغییرات فرهنگی به دلیل تغییر نیازهای اجتماعی انسان یا نقص و کاستی‌های فرهنگ گذشته، ایجاد شده است که تغییر فرهنگ در چنین مواردی ضرورت دارد اما در فرهنگ‌هایی که خاستگاه و منشأ آن، بر اساس آموزه‌های وحیانی و اصول ثابت فطری و عقلی باشد، ایجاد تغییر نامطلوب است.

حجت‌الاسلام سجادی امین عنوان کرد: گفته‌های آشکار تئوری پردازان غربی حاکی از جنگ تمام عیار فرهنگی علیه اسلام و نظام اسلامی است و مهم‌ترین حرکت در جهت براندازی جمهوری اسلامی، تغییر فرهنگ جامعه فعلی ایران است.

شکستن قداست عفت در زنان مسلمان و از بین بردن حیا و غیرت‌زدایی تدریجی در مردان از محورهای فعالیت‌های دشمن است

وی با بیان جملاتی از میشل هولبک، دیوید کیو و همفر انگلیسی پیرامون حجاب، نسبت دادن حجاب به دوره خلفای بنی‌عباس و اسلامی نبودن آن را، حربه ای برای فریب زنان مسلمان و گسترش فساد در جوامع اسلامی دانست.

این کارشناس مطالعات زنان با اشاره به دشمنی‌های موجود برای برداشتن پوشش زنان مسلمان و از بین بردن حیا، گفت: شکستن قداست عفت در زنان مسلمان و از بین بردن حیا و غیرت‌زدایی تدریجی در مردان از محورهای فعالیت‌های دشمن است.

حجت‌الاسلام سجادی امین در پایان افزود: هجوم به حیا و عفت مردان و زنان و کم‌رنگ کردن ارزش‌های جامعه اسلامی به وسیله تبلیغات رسانه‌ای نظیر شبکه‌های ماهواره‌ای، یکی از شاهراه‌های تسلط فرهنگی و در نتیجه سیطره سیاسی و اقتصادی است.

بخش اجتماعی تبیان


منبع : فارس