تبیان، دستیار زندگی
دبیرکنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران از برگزاری هفتمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران در روزهای هستم و نهم آبان ماه سال جاری خبر داد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دبیرکنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران:

هفتمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران در آبان ماه برگزاری می شود

هفتمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران

دبیرکنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران از برگزاری هفتمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران در روزهای هستم و نهم آبان ماه سال جاری خبر داد.

به گزارش روابط عمومی، مهدی باقریان در گفت و گو با خبرنگاران به موضوع مسیریابی روابط رسانه ای، دگرگونی، چالش، تاثیر اشاره کرد و اظهار داشت: مهترین وظیفه کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران (ICPR) در هفت سال گذشته سازماندهی شده است، فراهم ساختن بستری مناسب برای دانش پژوهان و دست اندرکاران روابط عمومی از سراسر کشور است.

وی در ادامه این مطلب تصریح کرد:ساختن بستری مناسب انجام شده تا دانش پژوهان و دست اندرکاران روابط عمومی بتوانند اندیشه ها و دیدگاه های خود را درباره روابط عمومی در همه اشکال آن از جمله مدیریت، ارتباطات بحران، مسئولیت اجتماعی،رسانه های جدید، ارتباطات مشارکتی، ارتباطات انسانی، تکریم ارباب رجوع، مشکلات و مسایل عمومی، مدیریت شهرت و غیره با یکدیگر در میان بگذارند.

باقریان اذعان داشت:هفتمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران 8 و 9  آبان ماه 1390، در مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما برگزار می شود و این کنفرانس دو روزه کارشناسان روابط عمومی سراسر کشور را دور هم جمع می کند.

وی تاکید کرد:در این کنفرانس اهدای جایزه روابط عمومی های برتر ایران، جایزه دکتر نطقی بنیانگذار روابط عمومی ایران، جوایز آموزشی و جایزه ملی روابط عمومی انجام خواهد شد و این جوایز که هر ساله اهدا می شود به افراد و روابط عمومی هایی تعلق می گیرد که در حوزه روابط عمومی، پیشبرد اصول اخلاقی و مسئولیت اجتماعی، اقدامات موثر و فوق العاده ای صورت داده باشند.

رییس موسسه کارگزاران روابط عمومی به موضوع های این کنفرانس اشاره و خاطر نشان کرد: مسیریابی روابط رسانه ای، دگرگونی، چالش وتاثیر موضوعی که می تواند تحول بزرگی در همه ابعاد ارتباطات ایجاد کند.

وی ادامه داد:امروز ارتباط گران کشور، وظیفه بزرگتری بر دوش دارند و آنها علاوه بر حل مشکلات کنونی و موانع همکاری های بین رسانه و روابط عمومی، باید در میان مردم اعتماد به نفس ایجاد کنند تا بتوانند بر چالش های موجود غلبه کنند.

عضو هیئت مدیره انجمن متخصصان روابط عمومی با بیان اینکه روابط رسانه ای نیاز به تغییرات زیادی در نحوه نگرش دارد،اظهار داشت:برقراری ارتباط و ایجاد گفت وگوی دوجانبه با اعضای رسانه ها و کارشناسان روابط عمومی فرصت فوق العاده ای است و نیازمند حرکت از دیدگاه های سنتی به استراتژی های جدیدتر است.

وی افزود:دستیابی به دانش و بینشی جدید درباره نوآوری برای ایجاد و حفظ روابط رسانه ای قوی از محورهای دیگر این کنفرانس است.

وی ادامه داد:تاثیرات کنفرانس هفتم در این است که بسیاری از مدیران و کارشناسان روابط عمومی چگونه با رویکردی ثابت، مخاطبان خود را تبدیل به مخاطبان ثابت کرده و نشان می دهد که این روش ها دیگر قدیمی شده و مخاطبان نیز از آن آگاهند.

باقریان به مدیریت روابط رسانه ای با روش های نوآورانه اشاره کرد و اذعان داشت:در این کنفرانس در مورد روش های نوآورانه در طراحی و مدیریت فرآیند اطلاع رسانی و مدیریت روابط رسانه ای از طریق ارتباطات استراتژیک بویژه روابط نمایندگان رسانه ها و روابط عمومی ها با رویکرد تعامل، بحث خواهد شد.

وی به محورهای دیگر این کنفرانس اشاره کرد و گفت:بروزرسانی در روابط رسانه ای و بهره گیری از فرصت های جدید و شناسایی فرصت های نو در رسانه های دیجیتال در این برنامه مورد بررسی و توجه قرار می گیرد.

دبیر کنفرانس بین المللی روابط عمومی اظهار داشت:جهان آنلاین به طور چشمگیری در دو سال اخیر تغییر و با ظهور رسانه های اجتماعی به طور فزاینده بر صنعت روابط عمومی تاثیرگذار بوده و نشان می دهد مه رسانه ها با استفاده از اینترنت و ابزارهای آنلاین در حال تغییر هستند.

وی خاطر نشان کرد:مقوله اطلاع رسانی در سال های اخیر بیش از پیش مورد توجه مسئولان، مدیران و کارشناسان روابط عمومی قرار گرفته است.

باقریان ادامه داد:در این برهه زمانی، اطلاع رسانی به موقع و صحیح خدمات و فعالیت های صورت گرفته، راه ها را برای رسیدن به موفقیت کوتاه تر می سازد، به ویژه آنکه ابزارها و فنون جدید ما را نیازمند شناسایی الگوها و تجارب همکارانی ساخته است که مسیریابی رسانه ای مناسب و موثری را در کارنامه فعالیت های خود به ثبت رسانیده و کسب معرفت در مورد آن ها منجر به خلق ایده ها و دیدگاه های تازه ای در حوزه روابط رسانه ای خواهد شد.

نمایشگاه تخصصی در کنار کنفرانس روابط عمومی برگزار می شود

دبیر کنفرانس بین المللی روابط عمومی با اشاره به برگزاری نمایشگاه تخصصی افزود: همزمان با برگزاری کنفرانس، نمایشگاهی با هدف ارایه توانمندی های سازمان ها و شرکت های دولتی و خصوصی برگزار می شود.

باقریان به اهداف نمایشگاه اشاره کرد و گفت:ارایه عملکرد شایسته و برتر روابط عمومی های کشور به منظور بهره گیری متقابل از تجارب یکدیگر،فراهم آوردن فرصت دسترسی به اطلاعات مورد نیاز برای شرکت کنندگان کنفرانس و ایجاد ارتباط بین واحدهای مختلف روابط عمومی، شرکت ها، انجمن ها، افراد حقیقی و شرکت های مشاور برای ارایه خدمات از اهداف این نمایشگاه است.

تنظیم: هومن بهلولی