تبیان، دستیار زندگی
همزمان با آغاز کنفرانس بین المللی بیداری اسلامی، موسسه فرهنگی اطلاع رسانی تبیان، توصیه های مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در مراسم افتتاحیه این اجلاس را در محیط مجازی منتشر کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تبیان منتشر کرد

توصیه های رهبر برای بیداری اسلامی

مقام معظم رهبری (مدظله العالی)

همزمان با آغاز کنفرانس بین المللی بیداری اسلامی، موسسه فرهنگی اطلاع رسانی تبیان، توصیه های مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در مراسم افتتاحیه این اجلاس را در محیط مجازی منتشر کرد.

به گزارش روابط عمومی، بخش سیاسی موسسه فرهنگی اطلاع رسانی تبیان در نخستین ساعات آغاز بکار کنفرانس بین المللی بیداری اسلامی ، متن توصیه های مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در مراسم افتتاحیه این کنفرانس را در محیط مجازی منتشر کرد.

در این گزارش آمده است : «مبارزه با رژیم غاصب و دولت جعلى صهیونیست كه استعمار چون خنجرى در پهلوى كشورهاى منطقه فرو برده و وسیله‌اى براى ادامه‌ى سلطه‌ى اهریمنى خود ساخته و ملتى را از سرزمین تاریخى خود بیرون رانده است.

بى‌شك این حقیقت كه انقلابهاى منطقه متكى به این اصول و خواستار تحقق آنها است، مورد پسند آمریكا و غرب و صهیونیسم نیست و آنها همه‌ى تلاش خود را به كار میبرند تا آن را انكار كنند، ولى واقعیت با انكار آن دگرگون نمیشود.

مردمى بودن این انقلابها مهمترین عنصر در تشكیل هویت آنها است. قدرتهاى خارجى كه با آخرین توانائیها و شگردهاى خود سعى میكردند حكام مستبد و فاسد و وابسته را در این كشورها حفظ كنند و تنها هنگامى از حمایت آنها دست برداشتند كه قیام و عزم مردم، هیچگونه امیدى براى آنها باقى نگذاشت، حق ندارند خود را در پیروزى این انقلابها سهیم بدانند. در جائى مانند لیبى هم، ورود و دخالت آمریكا و ناتو نمیتواند حقیقت را مشوب كند. در لیبى، ناتو ضایعه‌هاى بى‌جبران آفریده است. اگر دخالت نظامى ناتو و آمریكا نبود، ممكن بود مردم اندكى دیرتر پیروز شوند، ولى در عوض این همه زیرساخت نابود نمیشد؛ این همه نفوس بى‌گناه از زنان و كودكان كشته نمیشدند و آنگاه دشمنانى كه خود سالها همراه و همدست قذافى بوده‌اند، مدعى حق دخالت در این كشور مظلوم و جنگ‌زده، نمیشدند. مردم و نخبگان مردمى و كسانى كه از مردم برآمده‌اند، خود صاحبان این انقلابها و متعهد به حراست از آن و ترسیم‌كننده‌ى مسیر آینده و رو به تكامل آن میباشند و خواهند بود ان‌شاءاللَّه.»

گفتنی است این گزارش از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری (مدظله العالی) برداشت شده است.

تنظیم: هومن بهلولی