تبیان، دستیار زندگی
دو هفته به شروع سال تحصیلی جدید مانده است، اما ترافیک، شدیدتر از روزهای تابستان، کلافه کننده شده و این درحالی است که مدیران پایتخت می گویند ترافیک را کنترل می کنند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

هلی کوپترهای نجات و امداد!!!


یک هفته به شروع سال تحصیلی جدید مانده است، اما ترافیک، شدیدتر از روزهای تابستان، کلافه کننده شده و این درحالی است که مدیران پایتخت می گویند ترافیک را کنترل می کنند.


ترافیک

داستان ترافیک در خیابان های تهران دیگر تکراری شده اما هنوز هم شهروندان نسبت به این موضوع اعتراض دارند. هنوز اول مهر نرسیده که پلیس راهنمایی و رانندگی پیش بینی هایی را برای کنترل ترافیک در این روز کرده است تا شهروندان با مشکل کمتری مواجه باشند. به همین منظور ستادی با حضور شورای شهر و راهنمایی و رانندگی از همین هفته کارش را آغاز می کند.

رییس راهور تهران با اشاره به اینكه پیش‌بینی می‌شود بار ترافیك مهرماه امسال با افزایش حدود 25 درصدی مواجه باشد، افزود: بر این اساس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با بكارگیری تمام توان اجرایی و استفاده از نیروهای كمكی در دانشكده راهور و بالگردهای پلیس در قالب گشت هوایی پلیس راهور تهران تلاش می‌كند تا ترافیك مهرماه برای شهروندان روان‌تر شده و آزار دهنده نشود.

سردار حسین رحیمی در همین باره می گوید که همزمان با بازگشایی مدارس در مهر ماه تغییری در مسیر و زمان محدوده طرح ترافیک وجود ندارد و با توجه به افزایش 120 کیلومتری محدوده طرح ترافیک نسبت به مهر ماه سال گذشته، پیش بینی می شود که ترافیک  در روز اول مهر امسال 30 درصد افزایش یابد که با استفاده از چند فروند هلی کوپتر از اول مهرماه در کنار فعالیت زمینی به بازگشایی ترافیک خواهیم پرداخت.وی با بیان اینکه این دو بالگرد در صورت وجود امکانات در محل تصادف و حادثه فرود خواهند آمد، افزود: این، مکمل فعالیت های زمینی راهوار خواهد بود البته ما در سال گذشته نیروهای هوایی خود وارد مدیریت ترافیک کردیم و موفق شدیم این نیروها را به صورت دائمی به خدمت بگیریم.

یكی از علل عمده بار ترافیك در هفته اول مهرماه استفاده اولیا از خودروهای شخصی برای رساندن فرزندانشان است که در صورت استفاده از سرویس های مدارس کمک قابل توجهی به کاهش امر ترافیک خواهند کرد.

پلیس راهنمایی و رانندگی تهران همچنین تصریح کرد: این چند فروند هلی کوپتر بیشتر محدوده بزرگراهی را پوشش خواهد داد برای نمونه حتما بزرگراه همت و آزادگان تحت نظارت مدیریت ترافیکی هوایی قرار خواهد گرفت.

علاوه بر این در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید، هم اکنون طرح ممنوعیت ورود موتورسیكلت‌ها، اتوبوس‌ها و كامیون‌ها به داخل تونل‌های پایتخت مانند تونل توحید آغاز شده  و از ابتدای مهرماه در تمامی تونل‌های پایتخت به مرحله اجرا گذاشته می‌شود و در این خصوص تابلوهای هشدار دهنده، پیش از خروجی تونل‌ها نصب می‌شود تا رانندگان در این خصوص آگاه شوند و بر این اساس ماموران پلیس در ورودی و خروجی تونل ها مستقر شده و با متخلفان برخورد می‌كنند.

هم چنین معاون اجرایی سازمان ترافیك شهرداری تهران نیز از ممنوعیت فروش آرم‌های طرح ترافیك روزانه در هفته اول سال تحصیلی جدید خبر داد.

ترافیک

سردار حسین رحیمی با اشاره به اینكه در هفته اول مهرماه استفاده از آرم‌های طرح ترافیك روزانه ممنوع است، گفت: قطعا ماموران پلیس در محدوده اجرای طرح ترافیك با رانندگان متخلف و فاقد آرم برخورد می‌كنند.

سردار رحیمی اولویت اصلی ستاد اول مهر را ایمن سازی اطراف مدارس برای تردد سرویس های  مدارس می داند و می افزاید: سال گذشته با ساماندهی سرویس مدارس گام مهمی در کاهش ترافیک برداشته شد و امسال هم قصد داریم برای افزایش ایمینی دانش آموزان و کاهش ترافیک، سرویس ها را افزایش دهیم. هم چنین وی در این خصوص با توصیه به اولیا درخصوص استفاده از سرویس مدارس خصوصا در هفته اول مهرماه گفت: یكی از علل عمده بار ترافیك در هفته اول مهرماه استفاده اولیا از خودروهای شخصی برای رساندن فرزندانشان است که در صورت استفاده از سرویس های مدارس کمک قابل توجهی به کاهش امر ترافیک خواهند کرد.وی ادامه می دهد: امسال هم تاکسی ها و ون مجوز سرویس مدارس را می گیرند و در کمیسیونی که متشکل از شهرداری،آموزش و پرورش ،ناجا و راهنمایی و رانندگی است صلاحیت آنها تایید می شود. لذا هیچ گونه مشكلی در خصوص تامین سرویس مدارس در سال جدید تحصیلی وجود ندارد. لذا اولیای دانش‌آموزان از هم‌اكنون می‌توانند با مراجعه به مدارس فرزندانشان نسبت به ثبت‌نام و استفاده از سرویس اقدام كنند.

معاون اجرایی سازمان ترافیك شهرداری تهران با اشاره به اینكه استفاده از اتوبوس و مترو برای دانش‌آموزان و دانشجویان در هفته اول مهرماه رایگان است، گفت: این افراد می‌توانند با نشان دادن كارت شناسایی از این تسهیلات رایگان استفاده كنند.

وی در پایان گفت: گاهی ترافیک به دلیل ضعف مدیریت ترافیکی رخ می دهد اما در بیشتر موارد به دلیل حجم بالای خودروها رخ می دهد در این شرایط پلیس نمی تواند کاری کند چراکه یک هشتم حجم خودروها در تهران معبر وجود دارد.

فرآوری : فاطمه برادران

بخش اجتماعی تبیان


منبع: ایسنا/ خبرآنلاین/ عصر ایران/