تبیان، دستیار زندگی
همسر یکی از مقامات سازمان استخبارات عراق که اتفاقاً پزشک هم هست نیازمند پیوند قلب است و همسر او بدون اینکه این پزشک متوجه شود، اسیر ایرانی را به شهادت می رسانند و قلب این شهید را به همسرش پیوند می زند
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

قلب اسیر ایرانی برای دکتر عراقی

یک داستان از جنگ تحمیلی


همسر یکی از مقامات سازمان استخبارات عراق که اتفاقاً پزشک هم هست نیازمند پیوند قلب است و همسر او بدون اینکه این پزشک متوجه شود، اسیر ایرانی را به شهادت می رسانند و قلب این شهید را به همسرش پیوند می زند


قلب اسیر ایرانی برای دکتر عراقی

انوری رمان را چنین معرفی کرد : در این رمان که عنوان «تپش» را برایش انتخاب کرده ام، ماجرا از این قرار است که همسر یکی از مقامات سازمان استخبارات عراق که اتفاقاً پزشک هم هست نیازمند پیوند قلب است و همسر او بدون اینکه این پزشک متوجه شود، اسیر ایرانی را به شهادت می رسانند و قلب این شهید را به همسرش پیوند می زند.

وی افزود: بعد از پایان جنگ این خانم دچار احساسات خاصی می شود و دچار الهاماتی می شود که همین الهامات سبب می شود کنجکاو شود که صاحب این قلب را بشناسد و به همراه پرستاری که در این بیمارستان مشغول کار بوده و از حقایق این عمل خبر داشته، راهی ایران می شود و ...

نویسنده رمان«جاده جنگ» ماجرای این رمان را بسیار پرکشش عنوان کرد و افزود: روایت این رمان به صورت دانای کل است و قرار است در 400 تا 500 صفحه نوشته شود.

گفتنی است منصور انوری هم اینک رمان «از عشق آباد تا عشقباد» را که به ماجرای شفابخشی امام رضا (ع) اشاره دارد برای انتشار به سوره مهر سپرده و همچنین در حال نوشتن رمانی درباره بخشی از زندگی امام رضا (ع) است.

البته او همزمان نوشتن رمان «جاده جنگ» را هم ادامه می دهد.

بعد از پایان جنگ این خانم دچار احساسات خاصی می شود و دچار الهاماتی می شود که همین الهامات سبب می شود کنجکاو شود که صاحب این قلب را بشناسد و به همراه پرستاری که در این بیمارستان مشغول کار بوده و از حقایق این عمل خبر داشته، راهی ایران می شود و ...

منصور انوری نویسنده کتاب رمان جاده جنگ گفت:در حال حاضر جلد هفتم کتاب جاده جنگ را به پایان رسانده ام و در حال نوشتن جلد هشتم این کتاب هستم. کتاب را به همان سبک و سیاق جلدهای اول تا پنجم و به همان روند قبلی ادامه داده ام.

جاده جنگ

انوری  گفت: در فکر این بودم که کتاب را در 14 جلد به پایان برسانم اما با توجه به نوع کار و سبک توصیفی آن، فکر می‌کنم کتاب جاده جنگ به 20 جلد هم برسد و تا 7 یا 8 سال آینده در گیر نویسندگی این کتاب باشم.

انوری در باره موضوع 2 جلد آخر کتاب که در دست نوشتن دارد گفت: در این جلد‌ها کتاب وارد وقایع 15 خرداد 1342 می‌شود وقصد دارم این روند تا انقلاب اسلامی و جنگ و دفاع مقدس ادامه داشته باشد.

این نویسنده با اشاره به این موضوع که جاده جنگ مستندی است که در قالب داستان بیان می‌شود و سبکی کاملاً رئالیسم و واقع گرایانه دارد گفت: منبع الهام من در نوشتن این کتاب جاده‌ای بود که متفقین از آن عبور می‌کردند و من با تحقیق در تاریخ ایران و اطلاعاتی که سینه به سینه از دیگر افراد گرفتم شروع به نوشتن حوادثی کردم که در حواشی این جاده اتفاق می‌افتاده است و به مرور داستان را گسترش دادم.

منبع الهام من در نوشتن این کتاب جاده‌ای بود که متفقین از آن عبور می‌کردند و من با تحقیق در تاریخ ایران و اطلاعاتی که سینه به سینه از دیگر افراد گرفتم شروع به نوشتن حوادثی کردم که در حواشی این جاده اتفاق می‌افتاده است و به مرور داستان را گسترش دادم.

روایت کلی رمان جاده جنگ که جلد‌های پیشین آن از سوی انتشارات سوره مهر عرضه شده از روز 3 شهریور 1320 و ماجرای هجوم روس‌ها به کشور از شمال شرقی خراسان به ایران و اشغال کشور توسط متفقین آغاز می‌شود و با پایان جنگ تحمیلی عراق علیه ایران به اتمام می‌‌رسد. این مجموعه واقعه 15 خرداد1342، فعالیت‌ مبارزاتی گروه‌های اسلامی، تظاهرات مردمی، پیروزی انقلاب اسلامی، خرابکاری‌ گروهک‌های ضد انقلاب در کردستان و جنگ 8 ساله عراق علیه ایران را به تصویر می‌کشد.

فرآوری: رها آرامی

بخش فرهنگ پایداری تبیان


منابع:

پایگاه خبری حوزه هنری

خبرگزاری فارس

تریبون مستضعفین