تبیان، دستیار زندگی
با انصراف از اجرای نمایشنامه‌”تله و زیون”؛ در حال انتخاب متن جدید هستم . هما روستا پس از فراهم نشدن امكان اجرای نمایش”تله‌ و زیون” هنوز نمایش خاصی را برای اجرای صحنه‌ای در نظر نگرفته است. هما روستا بازیگر و كارگردان پیشكسو...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

گفت‌وگویی باهما روستا


با انصراف از اجرای نمایشنامه‌”تله و زیون”؛ در حال انتخاب متن جدید هستم .

هما روستا پس از فراهم نشدن امكان اجرای نمایش”تله‌ و زیون” هنوز نمایش خاصی را برای اجرای صحنه‌ای در نظر نگرفته است.

هما روستا بازیگر و كارگردان پیشكسوت تئاتر، چندی قبل تصمیم به اجرای نمایش”تله‌ و زیون” نوشته عبدالحی شماسی را داشت، اما موفق به اجرای این نمایش نشد. وی كه اكنون در حال مطالعه به منظور انتخاب نمایشنامه مناسبی برای اجرای صحنه‌ای است، در گفت‌وگو با سایت ایران تئاتر، گفت:«در حال حاضر سخت مشغول مطالعه نمایشنامه‌های مختلف هستم تا اثر مناسبی را برای اجرای صحنه‌ انتخاب كنم و این كار بسیار مشكلی است.»

وی با اشاره به این كه متن‌های خوب به بازیگران خوب و حرفه‌ای نیاز دارد، خاطر نشان كرد:«در كشور ما شرایط بازیگران خوب به گونه‌ای است كه برای گذران زندگی مجبور هستند جذب پروژه‌های سینمایی و تلویزیونی شوند بنابراین انتخاب متن كار بسیار مشكلی است.»

روستا خاطر نشان كرد:«طی مدتی كه مشغول انتخاب نمایشنامه برای اجرا هستم، حتی پیشنهاد كارهای مختلف را نیز قبول نكرده‌ام چرا كه نمایشنامه‌هایی كه در نظر دارم را نمی‌توان با هنرمندان كم تجربه آماده كرد بنابراین باید به تعداد پرسوناژ نمایشنامه نیز توجه كنم.»

این بازیگر و كارگردان پیشكسوت تئاتر كه چندی قبل تصمیم داشت نمایشنامه”بدون حیوان” را به جای ”تله و زیون” برای اجرا آماده كند، در این مورد گفت:«نمایشنامه بدون حیوان متشكل از 9 اپیزود است. كار سنگینی است و بازیگری خاصی را می‌طلبد. به همین دلیل برخی از بازیگران آن نمی‌توانستند آن گونه كه باید با نمایشنامه ارتباط برقرار كنند.»

روستا با اشاره به این كه شایع شده او قصد دارد نمایشی با عنوان”مونیك” را كارگردانی كند، گفت:«یكی از اپیزودهای نمایش”بدون حیوان” نمایشنامه”مونیك” است. ظاهراً این طور شایع شده بود كه من نمایشنامه”مونیك” را برای اجرا در نظر گرفته‌ام در حالی كه نمایشنامه”مونیك” یكی از 9 اپیزود نمایشنامه”بدون حیوان” است كه به هر حال این نمایشنامه را كار نمی‌كنم.»

لینک :

روخوانی آخرین نمایشنامه "ایبسن"