تبیان، دستیار زندگی
24 اسفند 1363 انقلاب اسلامی ایران از پدیده شوم ترور و تروریسم آسیبهای فراوان دیده است . منافقین كه خود را طرفداران خلق می نامیدند، با ترو رافراد انقلابی و مؤمن ، همچون شهید مطهری ،شهید سپهبدقرنی ، شهید مظلوم بهشتی ،شهیدرجای...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

انفجار بمب در نماز جمعه تهران

24 اسفند 1363

انقلاب اسلامی ایران از پدیده شوم ترور و تروریسم آسیبهای فراوان دیده است . منافقین كه خود را طرفداران خلق می نامیدند، با ترو رافراد انقلابی و مؤمن ، همچون شهید مطهری ،شهید سپهبدقرنی ، شهید مظلوم بهشتی ،شهیدرجایی ، شهیدباهنر ،شهیدمفتح و حتی زنان و مردان بی گناهی كه تنها جرمشان ایمان به اسلام و انقلاب ،ویا شركت در راهپیمایی ها و نماز جمعه ها بود ، سعی كردند انقلاب را تضعیف كنند .

عوامل استكبار ، مراكز فرهنگی و اقتصادی را هم مورد حمله قرار داده و منهدم می كردند،و به هر نحو كه می توانستند،در راه پیشرفت انقلاب مانع ایجاد كردند . حتی با دشمن كینه توز و متجاوز بعثی ، طرح دوستی ریخته وهمچون سربازانی مزدور در صف دشمن و در مقابل ملت خود قرار گرفتند و قساوت بارترین ماموریتها را به نفع دشمن انجام دادند .

یكی از این جنایات ،انفجار بمب در نماز جمعه تهران بود . در زمانی كه رژیم بعث ، مردم را از رفتن به نماز جمعه برحذر می داشت و تهدید به بمباران و موشك باران نماز جمعه می كرد ، منافقان نماز جمعه تهران را به خاك و خون كشیدند وعده ای ازنمازگزاران مؤمن را مظلومانه شهید كردند .

نماز پر شكوه آن هفته تهران در ایام ولادت حضرت فاطمه زهرا (ع) به امامت ریاست جمهوری وقت آیت الله خامنه ای ، برگزار می شد .

امام جمعه در حال ایراد خطبه دوم بود كه ناگهان صدای انفجاری عظیم برخاست ، نمازگزاران فریاد“ مرگ بر آمریكا“ ،“ جنگ جنگ تا پیروزی“ و” منافق مسلح اعدام باید گردد“ سر دادند و بیشتر از یك دقیقه طول نكشید كه امام جمعه تهران به ادامه خطبه پرداختند و فرمود:

چقدر خباثت می خواهد و چقدر نامردی می خواهد كه یك عده انسان نمازگزار ،‌بدون هیچ گونه خصومت شخصی اینگونه در معرض تهدید قرارگیرند، البته اینطوری كه برادران اینجا به من گفتند ظاهراً خسارات و تلفات زیادی بهوجودآمده است . مردم در مقابله با استكبار جهانی ، با صدام ، با منافقین ، با ایادی مزدور استكبار داخلی ، دشمن تر و دشمنی آنها آشتی ناپذیرتر می شود . این را همه ملت ایران با همه وجودشان و از اعماق قلبشان باور می كنند و پیداست كه امت حزب الله و آن كسانی كه این همه در خدمت انقلاببودهو در مواقع حساس انقلاب حضور داشتند ،‌از این چیزها هم هیچگونه واهمه ای ندارند ... همان طور كه از شعارهای شما برادران عزیز هم فهمیده می شود ، این صدای انفجاری كه رخ داد ، مربوط به یك حركت منافقانه رذالت آمیزی بود كه دربحبوحه جنگ این مردم ، عوامل و مزدوران خائن استكبار جهانی ،‌در نماز جمعه این بمب دستی را كار گذاشته بودند .

همان طوركه عرض كردم این هفته برای ما هفته مقابله به مثل بود.‌ما مقابله به مثل را به فضل الهی با قدرت و همه جانبه انجام دادیم.‌فقط در یك جبهه مقابله به مثل نكردیم. در بغداد ، كركوكودر شهرهای متعدد ، مراكز صنعتی و مراكز تجمع نظامی و حتی در جبهه جنگ هم ما مقابله به مثل راانجام دادیم .