تبیان، دستیار زندگی
مشعل بازیهای آسیایی در 3 شهر ایران مشعل بازیهای آسیایی 2006 قطر در سه شهر بزرگ مشهد، اصفهان و تهران به مسافت 40 كیلومتر حمل خواهد شد. به گزارش روابط عمومی سازمان تربیت بدنی ، مسوولان كمیته فرهنگی ستاد بازیهای آسیایی دوحه، ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
مشعل بازیهای آسیایی در 3 شهر ایران

مشعل بازیهای آسیایی در 3 شهر ایران


مشعل بازیهای آسیایی 2006 قطر در سه شهر بزرگ مشهد، اصفهان و تهران به مسافت 40 كیلومتر حمل خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان تربیت بدنی ، مسوولان كمیته فرهنگی ستاد بازیهای آسیایی دوحه، عصر دیروز در كنفرانس مطبوعاتی خود در محل آكادمی المپیك به تشریح برنامه حمل مشعل و برنامه های فرهنگی تدارك دیده شده در این ارتباط پرداختند.

نصیر فخرو مسوول فرهنگی بازیهای آسیایی قطر كه به اتفاق ویكتور ژیائو از چین به كشورمان سفر كرده است در این رابطه گفت: خوشحالیم ایران بعد از چین بیشترین شهر را در حمل مشعل بازیهای آسیایی دارد ضمن آنكه باعث مسرت مسوولان برگزاری این بازیها است كه مشعل رقابتها در اصفهان به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام حمل خواهد شد.

وی افزود: از 5 گروه شامل مردم عادی، اسپانسرها، ورزشكاران، آدمهای سرشناس و موفق به همراه دیگر گروههای همكار در هر كشور دعوت خواهیم كرد كه ما را در حمل مشعل بازیهای آسیایی همراهی كنند ضمن آنكه در طراحی لباس طوری برنامه ریزی كرده ایم كه زنان مسلمان هم بتوانند این مشعل را حمل كنند.

نصیر فخرو در عین حال افزود : مشعل بازیهای آسیایی دوحه قطر در كل مسیری به مسافت 50 هزار كیلومتر را در 15 كشور آسیایی خواهد پیمود و 3500 نفر طی 55 روز مشعل را حمل خواهند كرد كه می توانم بگویم این كامل ترین برنامه حمل مشعل در كل بازیهای آسیایی است. محمدرضا ملامحمد مسوول كمیته فرهنگی بازیهای آسیایی دوحه قطر در كشورمان نیز گفت: حمل مشعل در هر یك از شهرهای مشهد، اصفهان و تهران توسط 125 نفر انجام خواهد شد ضمن آنكه با هماهنگی و همكاری شهرداری اصفهان بنا داریم جشن ویژه حمل مشعل را در اصفهان برگزار كنیم.