تبیان، دستیار زندگی
در فاصله یك ماهه تا مسابقات كاراته قهرمانی جوانان جهان در مالزی تیم ملی زیر 21 سال ایران در شرایط منحصر به فردی قرار دارد، چراكه نه مربی دارد و نه بازیكن. چهار روز پیش مربی این تیم بركنار شد، دیروز (شنبه) كمك مربی و مربی بدنساز این تیم هم مدعی شدند كه است
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بحران به کاراته رسید


در فاصله یك ماهه تا مسابقات كاراته قهرمانی جوانان جهان در مالزی تیم ملی زیر 21 سال ایران در شرایط منحصر به فردی قرار دارد، چراكه نه مربی دارد و نه بازیكن. چهار روز پیش مربی این تیم بركنار شد، دیروز (شنبه) كمك مربی و مربی بدنساز این تیم هم مدعی شدند كه استعفا داده‌اند، اما مسئولان فدراسیون معتقدند كه هیچ استعفایی در كار نبوده و آن‌ها هم بركنار شده‌اند.


این اتفاقات همچنان ادامه داشت تا این كه شش كاراته‌كار حاضر در دوره‌های گذشته اردوهای تیم ملی هم اعلام كردند كه از حضور در اردوها كناره گیری كردند و به اردوها نمی‌آیند تا این شرایط تغییر كند!

کاراته

شش ملی پوشی كه این تصمیم جنجال‌ برانگیز را گرفتند تغییر شرایط و بازگشت كادر فنی را اصلی‌ترین خواسته‌های خود برای حضور در اردوهای تیم ملی دانستند كه در زیر مصاحبه‌های آن‌ها را می‌خوانید.

** شفایی: فدراسیون لج بازی می كند

مرتضی شفایی كاپیتان تیم ملی زیر 21 سال كه مدال برنز مسابقات آسیایی 2010 مالزی را در كارنامه دارد گفت: این تصمیمی بود كه دسته جمعی گرفتیم، چرا كه با این شرایط نمی توانستیم كار كنیم. پس از اتفاقاتی كه برای كادر فنی افتاد و سختی‌هایی كه در اردوها كشیدیم نمی توانستیم ادامه بدهیم.

وی افزود: در نامه‌ای به فدراسیون كاراته مشكلات را توضیح دادیم و خواستیم كه به آن‌ها رسیدگی كنند، اما مسئولان فدراسیون لج و لجبازی كردند و شرایط بدتر شد.

كاراته كار 20 ساله تهرانی با اشاره به این كه اقدام فدراسیون كاراته مبنی بر این كه تیم زیر 21 سال باید زیر نظر مربی تیم جوانان كار كند كاملا اشتباه بود، گفت: كتیرایی كه مربیگری تیم جوانان را بر عهده دارد از ما خواسته كه موهای خود را با شماره 4 بتراشیم كه این حركت زشت است. ضمن این كه آماده سازی در رده سنی ما با رده سنی جوانان كاملا متفاوت است.

در نامه‌ای به فدراسیون كاراته مشكلات را توضیح دادیم و خواستیم كه به آن‌ها رسیدگی كنند، اما مسئولان فدراسیون لج و لجبازی كردند و شرایط بدتر شد

وی ادامه داد: تنها در صورتی كه كادر فنی قبلی به سر كار خود باز گردند به اردوها بازمی گردیم.

** فداكار:عقب نشینی نمی كنیم

علی فداكار كاراته كار وزن 78 ـ ایران معتقد است كه هر اتفاقی هم بیفتد روی حرفش خواهد بود و عقب نشینی نمی‌كند.

وی افزود: كناره گیری از اردوهای تیم ملی تصمیمی دسته جمعی بود و قید همه چیز را زدیم. پس از صحبت‌هایی كه با مسئولان وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون كاراته داشتیم، دیدیم كه قصد ندارند به ما كمك كنند، برای همین این تصمیم را گرفتیم.

این ملی پوش كه مدال طلای جوانان جهان در مراكش را در كارنامه دارد ، گفت: می‌خواهند لجبازی كنند و حرف ما را گوش نكنند به همین خاطر این مسایل به وجود آمد.

کاراته

** عسگری: به اردو نمی آییم تا شرایط تغییر كند

بهمن عسگری كاراته كار وزن 68 ـ كیلوگرم ایران هم با تایید گفته‌های دیگر ملی پوشان ایران گفت: شرایط سختی داشتیم برای همین این تصمیم را گرفتیم. نمی خواستیم زحماتی كه سه ماه و نیم در اردوها كشیدیم از دست برود، اما مجبور بودیم. فعلا به اردوها نمی‌آییم تا شرایط تغییر كند.

** گنج‌زاده: كادر فنی بازگردد مدال می گیریم

سجاد گنج زاده در وزن 78+ كیلوگرم گفت: این تصمیم را یكدل و یكصدا گرفتیم و امیدواریم نتیجه‌ بدهد. این مسایل حاشیه‌ای كه مسئولان فدراسیون راه انداخته اند تنها بهانه ای است كه تیم ملی و ما را تضعیف كنند. مسئولان فدراسیون، عملكرد بچه‌ها در مسابقات لیگ دست مایه قرار داده‌اند ، اما چطور زمانی كه ملی پوشان در هیچ مسابقه مهمی شركت نكرده نتیجه‌اش را ملاك قرار می‌دهند.

وی در مورد صحبت هایشان با پناهی رییس فدراسیون افزود: او می خواست از شش نفر حاضر در اردوها، سه نفر را به تورنمنت تركیه اعزام كند و به عملكرد ملی پوشان در لیگ هم اعتراض داشت اما چطور نمی گوید كه محل‌های اردوهای ما بسیار بد بود و در اصفهان در خوابگاهی خوابیدیم كه روزی سه هزار تومان هم می‌دادیم و از ما پول می‌گرفتند.

گنج زاده با اشاره به این كه خواستار برگشت كادر فنی هستند ، ادامه داد: حضور در مسابقه‌های قهرمانی جهان برای ما ارزش زیادی دارد و می‌خواهیم در آن مسابقات مدال بگیریم ، اما دوست نداریم كه با كادر فنی غیر از مربیانی كه ماه‌ها با آن‌ها كار كرده‌ایم به این رقابت‌ها برویم. اگر یك درصد هم بدانیم كه در مسابقات جهانی با كادر فنی قبلی نتیجه‌ نمی گیریم نمی رویم ، اما مطمئنم با همان كادر قبلی (عبدالحسینی، احمدی و خیراندیش) برویم حتما موفق می شویم.

سجاد گنج زاده در وزن 78+ كیلوگرم گفت: این تصمیم را یكدل و یكصدا گرفتیم و امیدواریم نتیجه‌ بدهد. این مسایل حاشیه‌ای كه مسئولان فدراسیون راه انداخته اند تنها بهانه ای است كه تیم ملی و ما را تضعیف كنند. مسئولان فدراسیون، عملكرد بچه‌ها در مسابقات لیگ دست مایه قرار داده‌اند ، اما چطور زمانی كه ملی پوشان در هیچ مسابقه مهمی شركت نكرده نتیجه‌اش را ملاك قرار می‌دهند.

** مرادی: پناهی اجازه كار نداد

حامد مرادی در وزن 78ـ كیلوگرم گفت: هر چه شود پای تصمیم خود ایستاده‌ایم.

وی افزود: اردوهای آماده سازی تیم ملی به خوبی پیش می‌رفت و در مرز آمادگی بودیم ، اما مسئولان فدراسیون با وقفه‌ای كه به راه انداختند نگذاشتند كارمان خوب پیش برود . اگر پناهی اجازه كار را می داد می توانستیم موفق شویم.

اردونشین كرمانشاهی تیم ملی یادآور شد: اگر كادر فنی باز گردد می‌توانیم در مسابقات مالزی موفق شویم!

** نوروزی: این تصمیم گروهی بود

یونس نوروزی در وزن 78+ كیلوگرم گفت: این تصمیم ملی پوشان تكیه بر همان شعار «یكی برای همه و همه برای یكی » است.

وی افزود: ما با تصمیمی قاطع خواستار بازگشت كادر فنی سابق تیم ملی هستیم و هر اتفاقی هم بیفتد پای حرف خود ایستاده‌ایم.

بخش ورزشی تبیان


منبع: ایسنا