تبیان، دستیار زندگی
مصاحبه با ملی پوشان در آلمان فریدون زندی : ما می توانیم فریدون زندی هافبك نفوذی تیم ملی فوتبال جمهوری اسلامی ایران گفت : تیم ایران می تواند در حد بزرگان فوتبال جهان باشد. زندی افزود : ما در دو بازی اخیر برابر كرواسی وبوسنی ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
مصاحبه با ملی پوشان در آلمان

مصاحبه با ملی پوشان در آلمان


فریدون زندی : ما می توانیم

فریدون زندی هافبك نفوذی تیم ملی فوتبال جمهوری اسلامی ایران گفت : تیم ایران می تواند در حد بزرگان فوتبال جهان باشد.

زندی افزود : ما در دو بازی اخیر برابر كرواسی وبوسنی هرچند كه جنبه دوستانه و تداركاتی داشت نشان دادیم كه تیم در وضع خوبی قراردارد و بخصوص مسابقه با كرواسی بیانگر آن بود كه ما می توانیم با تیم های درجه یك دنیا رقابت كنیم .

عضو تیم ملی فوتبال ایران درباره تمرینات فردریش هافن نیز گفت : در طول یك هفته تمرین تیم در فردریش هافن ما به دنبال هماهنگیهای تاكتیكی و نیز رسیدن به اوج آمادگی جسمانی هستیم .

وی درارزیابی خود از وضع فعلی تیم گفت : روحیه بازیكنان تیم بسیار بالاست و از نظر جسمانی بازیكنان حدود هشتاد درصد آمادگی لازم را بدست آورده اند كه بدیهی است تا زمان آغاز مسابقه اول قطعا آمادگی آنان افزایش خواهد یافت .

زندی درباره وضعیت فیزیكی خود نیز گفت : من بار دیگر در بازی تیم ملی مقابل كرواسی دچار مصدومیت شدم وبه همین علت درتمرینات اولیه تیم شركت نداشتم اما از روز یكشنبه تمرینات خودم را دوباره با دیگر بازیكنان البته بدون شوت زدن آغازكرده ام .

وی درباره ارزیابی خودازدیدارهای تیم ملی درمرحله نخست مسابقات جام جهانی هم گفت : بطور حتم اولین مسابقه ما در مقابل تیم ملی مكزیك رقابتی كلیدی است اما ارزیابی من این است كه پرتغال قوی ترین تیم گروه ماست و سطح فوتبال ایران و مكزیك تقریبا در یك اندازه قرار دارد.

زندی افزود : به همین علت من معتقدم كه وضع روزانه هر تیمی تعیین خواهد كرد كه كدامیك ازآنها به دور بعدی مسابقات صعود می كنند.

زندی ابراز امیدواری كرد تیم دوم صعودكننده از گروه "دی "ایران باشد و گفت :اگر ما بازی اول خود را ببریم قدم بزرگی به سوی صعود به دور دوم این رقابتها برداشته ایم .

فریدون زندی درباره آینده حرفه ای خود در فوتبال گفت : اگر در آلمان بمانم در بوندسلیگا بازی خواهم كرد ولی من درهفته های آینده درباره این سوال كه آیا به خارج از این كشور میروم هم فكر خواهم كرد اما به احتمال زیاد دربوندسلیگا می مانم .

رضایی : 85 درصد به صعود تیم امیدوارم

رحمان رضایی بازیكن خط دفاعی تیم ملی فوتبال جمهوری اسلامی ایران گفت كه 85 درصد نسبت به صعودتیم ملی به دوربعدی مسابقات جام جهانی فوتبال امیدواراست .

رضایی گفت : تمرینات تیم در فردریش هافن بویژه تمرین روزدوشنبه برای آمادگی تیم جهت انجام مسابقه دربرابرتیم مكزیك بسیارمهم بوده است.

وی درباره وضع بازیكنان تیم نیزگفت : درمجموع وضع جسمی وروحی بازیكنان تیم ملی خوب است وبچه ها از روحیه خیلی خوبی برخوردار هستند.

مدافع ایرانی تیم مسینا ایتالیا اضافه كرد : به اعتقاد من تیم ملی به 90 درصد آمادگی خود رسیده است كه با تمرینات روزهای آینده این میزان به 100 درصدافزایش خواهدیافت تا نهایتا بتوانیم در نخستین بازی خود مقابل مكزیك به موفقیت دست پیداكنیم .

رضایی نخستین مسابقه تیم ملی در مقابل مكزیك را كلیدی دانست و افزود : اگرتیم ملی بازی اول خود را با پیروزی به پایان برساند این نتیجه برای روحیه تیم بسیار سودمند است و امیدواریها نسبت به صعود از مرحله اول این مسابقات افزایش خواهد یافت .

وی ادامه داد : در صورت پیروزی در مقابل مكزیك اگر در بازیهای بعدی به صورت محتاطانه و دفاعی هم بازی كنیم و با نتیجه مساوی از میدان خارج شویم براحتی می توانیم بدون خطر و بصورت قطعی راهی مرحله بعدی این مسابقات شویم وبهمین علت هم بازی اول ما در مقابل مكزیك از اهمیت وحساسیت خاصی برخورداراست .

مدافع تیم ملی فوتبال ایران افزود:تیم ملی درتمرینات این هفته تمركز اصلی خود را بر این مبنا قرار داد كه در مسابقه با مكزیك پیش از هرچیز گل نخوریم و به همین علت فكرمی كنم كه تعداد گلها در این مسابقه كم خواهد بود چون اغلب تیم ها محتاطانه بازی می كنند.

رضایی اضافه كرد: البته در مرحله بعد هم تلا ش خواهیم كرد كه از همه موقعیتهایی كه بدست می آید نهایت استفاده را برای به ثمررساندن گل ببریم تا تیم به مرحله بعدی رقابتها صعودكند.

رضایی درباره ارزیابی خودازخط دفاعی تیم ملی نیزگفت :بطورحتم هرتیمی در خط دفاعی مشكلاتی دارد اما ما تلاش می كنیم تا زمان برگزاری مسابقات نواقص موجود را با افزایش هماهنگیها از بین ببریم كه البته برگزاری تمرینات مستمر در چند روز گذشته و نیز روزهای آینده نقش مهمی دراین زمینه خواهدداشت .

وی افزود: ایجاد هماهنگی موثر بین خطوط مختلف تیم بخصوص درخط دفاعی تاثیر زیادی در پیروزی ما در مسابقات آتی دارد.

رحمان رضایی درباره آینده فوتبال حرفه ای خود با توجه به سقوط تیم مسینای ایتالیا به لیگ دسته دو مسابقات این كشور گفت : از قرارداد من با تیم مسینا هنوزیكسال دیگرباقی مانده است ولی این سخن به مفهوم آن نیست كه من بطورحتم دراین تیم باقی خواهم ماند واز همین رو احتمال جدایی من از مسینا زیاد است .

وی افزود : من برای رفتن به به تیم های دیگر شرط هایی دارم اما امیدوارم كه در مسابقات جام جهانی با ارایه بازیهای درخشان از خود رضایت باشگاههای خوب اروپایی برای حضور در آنها را بدست بیاورم .

میرزاپور:اشتباه نخواهم کرد

دروازه بان اول تیم ملی فوتبال ایران گفت : در رقابت های جام جهانی 2006 آلمان دیگر اشتباهات گذشته را تكرارنخواهم كرد.

ابراهیم میرزاپور که در دیدار دوستانه تیم ملی فوتبال ایران باتیم كرواسی در ثانیه های پایانی وقت اضافی با اشتباه خود سبب گرفتن یك ضربه پنالتی به نفع حریف و باز شدن دروازه ایران شد گفت : جام جهانی فوتبال بزرگترین رویدادورزشی جهان دراین رشته ورزشی است كه هر چهار سال یك باربرگزار می شود و حساسیت این رقابت ها جای هیچگونه اشتباهی را برای بازیكنان باقی نمی گذارد.

وی درباره وضع بازیكنان تیم ملی فوتبال ایران گفت :تمامی بازیكنان در شرایط روحی و جسمی مناسبی قرار دارند و با انگیزه بالایی تمریناتشان را ادامه می دهند.

آندرانیك تیموریان : درآلمان ازحیثیت فوتبال ایران دفاع می كنیم

هافبك تیم ملی فوتبال ایران گفت : با تمام وجوددررقابت های فوتبال جام جهانی 2006 آلمان ازحیثیت مردم وفوتبال ایران دفاع خواهیم كرد.

آندرانیك تیموریان گفت : استراحت دو روزه بازیكنان پس از دیدارباتیم بوسنی و همچنین دیدار آنان با خانواده هایشان سبب تقویت روحیه آنان شد.

وی درباره تیم های همگروه ایران دررقابت های جام جهانی 2006 آلمان گفت :هر سه تیم حاضر در گروه ما از تیم های قدرتمند هستند و ما بازی های سختی مقابل آنها خواهیم داشت. تیموریان در ادامه گفت با این وجود تیم ایران با كسب دو پیروزی مقابل تیم های مكزیك و آنگولا به دور دوم صعود خواهدكرد.

تیموریان افزود : دیدار سختی مقابل تیم پرتغال خواهیم داشت اما بازیكنان تلاش خود را به كار می گیرند تا تیم ایران بازنده این میدان نباشد.

وی درباره اقامت یك هفته ای ایران دركمپ فردریش هافن پیش ازشروع رقابت های جام جهانی گفت :این فرصت خوبی است كه بازیكنان خودرا با شرایط آب هوای محل مسابقات وفق دهند وهمچنین به آمادگی 90 تا 100 درصد بدنی دست یابند.